Hvor mange penge bruge I på babyindkøb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.705 visninger
32 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

CA

Vi var sammen med nogle venner i går, som spurgte, hvor meget man egentlig skulle spare op for at få et barn...  Det havde jeg aldrig tænkt over, for vi sparede da slet ikke op. Og JO vi har brugt en del penge, men SÅ slemt synes jeg heller ikke det er. Har købt en del brugt og på tilbud og fået/lånt en masse. Efter spørgsmålet satte vi os ned og regnede sammen (se nedenfor) og kan se vi har brugt 7-8000kr. Det er da ikke slemt når man starter fra 0, er det? 

Hvad med jer andre?

Seng+puslebord 1200kr.(DBA)

Barnevogn, lift, pusletaske, regnslag, lagner, madrasser 2800kr.(DBA)

Puslehynde 80kr. (BILKA)

Sleepee 200kr. (DBA)

Meget god dyne 100 kr. (Købt af veninde, som havde fået to i barselsgave)

Alm. dyne 100kr. (købte junior og syede to, så 50kr.)

Leandervugge 700kr. (DBA)

Badekar 50kr. (IKEA)

Stofbleer 160kr. (tilbud i babysam)

Kommode til tøj 300kr. (DBA)

Stof til sengetøj, ammepude, sengerend, sækkestol, uro 400kr.

Garn til hæklet tæppe 300kr.

Kurve til bleer osv. 100 kr. (BILKA)

Tæppe 70 kr. (Netto)

Vasketøjs-spand 150 kr. 

Køb af tøj (både nyt og brugt): max 500kr.

Plejeprodukter: 50kr.

Triptrap stol: 200kr. (DBA)

Lånt/fået: Autostol, tøj i massevis, bæresele, cykelstol, sengetøj, udendørsdragter, legetøj, og meget meget mere jeg ikke kan komme i tanke om...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Mettemus

Hold da op i har været gode til at købe brugt! Det viser jo bare at det sagtens kan betale sig at se sig lidt omkring og ikke bare smutte i BabySam som det første og det bedste.... Hvilket vi måske har gjort

Here goes:

Barnevogn, lift, regnslag, pusletaske, madrasser: ca. 5000 kr. (Svigerforældrene har senere bestemt sig for at de giver her)

Seng, madras, sengerand: ? kr. - vi fik det af mine forældre i julegave, men gætter på omkring 2000 - 2500 kr.

Puslebord + puslehynde: 1200 kr.

Ammepude + ammeindlæg: 600 kr.

Sengetøj: 600 kr.

Tøj: 2000 kr. (en hel del brugt og en flyverdragt til 600 kr)

Bad, håndklæder, plejeprodukter mv: 500 kr.

Dundyner: 600 kr.

Stofbleer: 200 kr.

Desuden har vi lånt en autostol som vi nok ikke havde købt hvis vi ikke havde kunnet låne, da vi ikke har bil, men den er da meget go' at ha' hvis vi skal have et lift - fx hjem fra Skejby.

Så i alt: ca. 13000 kr ( + det løse). Heraf har vi så betalt ca. 6000 selv. Vi havde nok brugt mindre på sengen hvis ikke mine forældre havde betalt.

Så har vi gemt nogle af de store ting til ønsker til barnedåb - fx Trip Trap stol og penge til klapvogn.

Anmeld

3. januar 2011

DK

Indkøb   Pris      
Lamaze blækssprutte 50      
Avent sutter, orange 60      
Trække Snegl 50      
Pingvin unger 150      
Tremmeseng 399      
Madras   149      
topmadras 69      
Sum   927  

Brio Sing Klapvogn 1999  

Krutter brune bukser 279      
Ej sikke lej grøn elg 170      
Okker gokker cardigan 165      
Blå joha hue 40      
Blå name it velour buks 80      
Grøn løve trøje name it 80      
Joha hagesmæk 20      
Kønsscanning 500      
Sum   1334  

Kong Arthur 1054      

Depositum Ålborg, Brio Sing 500      
Hummel body 180      
Sum   680  

Brio Sing, rest 1200  
Brio Primo autostol 1500      
    2700  

Bodyer m. langeærmer 100    
Nattøj   100    
Puslepude 100    
Puslepudebetræk 409    
IQ puslespil 149    
    858      

Puslepude 179    

H&M blå bukser 119      
H&M bluser m. knapper 80      
    199      

Sko og sokker, H&M d. 11/10 50    
Ammepude, København 579    
    629      

JYSK, Stofbleer 100    

Hemnes Kommode 1199      
Reol   399      
Skuffedelere, 2 stk 118      
    1716  

Seed pli papoose 500      
Bleer, creme, shampoo+kasser 250      
Vækstscanning + 3D 1200      
Kanin   150      
    2100  

Fødekar   900      
Kiddo Kasser 178      
    1078  

Flexi bath  299      
Svøb, 2 stk. 70    
Ammeindlæg + amme BH+ brystcreme 428      
Svangerskabs olie + natursvamp 247      
Lagner, 4 stk. 100      
Refill poser, ble spand 135      
    1279

Super Nova baby alarm                   1000

Total: 17832 kr

Jep, det her er præcist hvad vi har købt indtil videre. Der står så også alt, stort som småt, inkl. "gravid-relaterede" udgifter som scanninger og en enkelt hotelovernatning på Kong Arthur! Jeg lavede listen helt fra starten af, fordi jeg tænkte det ville være sjovt at se hvad vi præcis har brugt af kroner, plus på hvad!

Vi havde jo i forvejen: leander-vuggen, den lille tremmeseng, baby bjørn skråstolen og lidt andre sager, plus jeg fik mange dejlige gaver i form af tøj, baby-service, tæpper osv. til mit baby shower.

Knus

Anmeld

3. januar 2011

piadas

Hold da op, I har da virkelig styr på det!!

Jeg aner ikke, hvad vi har brugt!

Barnevognen kostede kr. 2700,- inkl. lift, regnslag, madras osv. på lagersalg (demomodel).

Puslekommoden kostede kr. 1600,- i Babysam og tremmeseng med madras, sengerand, sengetøj osv. kostede vist ca. kr. 1000,- i IKEA.

Det giver kr. 5300,-

Dertil kommer ammepude, badekar, puslepude osv. Tøj har jeg næsten ikke købt noget af - 3 sæt og to fleecedragter. Flere af mine veninder har fået piger på det sidste, så vi bytter frem og tilbage, så jeg har fået i sækkevis af dem . Praktisk at vi alle får piger!

Jeg vil skyde på, at vi i alt har brugt ca. kr. 8.000,-

Anmeld

3. januar 2011

CA

Mettemus skriver:

Hold da op i har været gode til at købe brugt! Det viser jo bare at det sagtens kan betale sig at se sig lidt omkring og ikke bare smutte i BabySam som det første og det bedste.... Hvilket vi måske har gjort

Here goes:

Barnevogn, lift, regnslag, pusletaske, madrasser: ca. 5000 kr. (Svigerforældrene har senere bestemt sig for at de giver her)

Seng, madras, sengerand: ? kr. - vi fik det af mine forældre i julegave, men gætter på omkring 2000 - 2500 kr.

Puslebord + puslehynde: 1200 kr.

Ammepude + ammeindlæg: 600 kr.

Sengetøj: 600 kr.

Tøj: 2000 kr. (en hel del brugt og en flyverdragt til 600 kr)

Bad, håndklæder, plejeprodukter mv: 500 kr.

Dundyner: 600 kr.

Stofbleer: 200 kr.

Desuden har vi lånt en autostol som vi nok ikke havde købt hvis vi ikke havde kunnet låne, da vi ikke har bil, men den er da meget go' at ha' hvis vi skal have et lift - fx hjem fra Skejby.

Så i alt: ca. 13000 kr ( + det løse). Heraf har vi så betalt ca. 6000 selv. Vi havde nok brugt mindre på sengen hvis ikke mine forældre havde betalt.

Så har vi gemt nogle af de store ting til ønsker til barnedåb - fx Trip Trap stol og penge til klapvogn.

Lækkert med forældre og svigerforældre der lige tar de store poster 

Vi har kigget rigtig meget på den blå avis, og det har vi selvfølgelig sparet en del på. Men det er jo forskelligt hvordan man har det med brugte ting. Jeg har lige tjekket sælgers hjem(læs: hygiejne) ud og tjekket at alt kunne vakses inden jeg har købt, og så er det helt fint for mig med brugt Det kræver jo så også lige at man har en bil at komme rundt i... 

Anmeld

3. januar 2011

CA

DK skriver:

Indkøb   Pris      
Lamaze blækssprutte 50      
Avent sutter, orange 60      
Trække Snegl 50      
Pingvin unger 150      
Tremmeseng 399      
Madras   149      
topmadras 69      
Sum   927  

Brio Sing Klapvogn 1999  

Krutter brune bukser 279      
Ej sikke lej grøn elg 170      
Okker gokker cardigan 165      
Blå joha hue 40      
Blå name it velour buks 80      
Grøn løve trøje name it 80      
Joha hagesmæk 20      
Kønsscanning 500      
Sum   1334  

Kong Arthur 1054      

Depositum Ålborg, Brio Sing 500      
Hummel body 180      
Sum   680  

Brio Sing, rest 1200  
Brio Primo autostol 1500      
    2700  

Bodyer m. langeærmer 100    
Nattøj   100    
Puslepude 100    
Puslepudebetræk 409    
IQ puslespil 149    
    858      

Puslepude 179    

H&M blå bukser 119      
H&M bluser m. knapper 80      
    199      

Sko og sokker, H&M d. 11/10 50    
Ammepude, København 579    
    629      

JYSK, Stofbleer 100    

Hemnes Kommode 1199      
Reol   399      
Skuffedelere, 2 stk 118      
    1716  

Seed pli papoose 500      
Bleer, creme, shampoo+kasser 250      
Vækstscanning + 3D 1200      
Kanin   150      
    2100  

Fødekar   900      
Kiddo Kasser 178      
    1078  

Flexi bath  299      
Svøb, 2 stk. 70    
Ammeindlæg + amme BH+ brystcreme 428      
Svangerskabs olie + natursvamp 247      
Lagner, 4 stk. 100      
Refill poser, ble spand 135      
    1279

Super Nova baby alarm                  1000

Total: 17832 kr

Jep, det her er præcist hvad vi har købt indtil videre. Der står så også alt, stort som småt, inkl. "gravid-relaterede" udgifter som scanninger og en enkelt hotelovernatning på Kong Arthur! Jeg lavede listen helt fra starten af, fordi jeg tænkte det ville være sjovt at se hvad vi præcis har brugt af kroner, plus på hvad!

Vi havde jo i forvejen: leander-vuggen, den lille tremmeseng, baby bjørn skråstolen og lidt andre sager, plus jeg fik mange dejlige gaver i form af tøj, baby-service, tæpper osv. til mit baby shower.

Knus

Hold da op der er styr på det. Sådanne lister elsker jeg også. Lavede en også til vores bryllup, og det er altså virkelig skægt at se tilbage på, hvad man egentlig har brugt pengene på - OG en god måde at holde lidt igen på 

Jeg blir lige nødt til at høre, hvorfor I har købt klapvogn og ikke barnevogn? 

Anmeld

3. januar 2011

CA

piadas skriver:

Hold da op, I har da virkelig styr på det!!

Jeg aner ikke, hvad vi har brugt!

Barnevognen kostede kr. 2700,- inkl. lift, regnslag, madras osv. på lagersalg (demomodel).

Puslekommoden kostede kr. 1600,- i Babysam og tremmeseng med madras, sengerand, sengetøj osv. kostede vist ca. kr. 1000,- i IKEA.

Det giver kr. 5300,-

Dertil kommer ammepude, badekar, puslepude osv. Tøj har jeg næsten ikke købt noget af - 3 sæt og to fleecedragter. Flere af mine veninder har fået piger på det sidste, så vi bytter frem og tilbage, så jeg har fået i sækkevis af dem . Praktisk at vi alle får piger!

Jeg vil skyde på, at vi i alt har brugt ca. kr. 8.000,-

Det er smart det der med at låne frem og tilbage! Tøjet blir jo ikke ligefrem slidt op af de helt små. Vi har også lånt en del 

Anmeld

3. januar 2011

piadas

Carina87 skriver:

Det er smart det der med at låne frem og tilbage! Tøjet blir jo ikke ligefrem slidt op af de helt små. Vi har også lånt en del 

Lige præcis! Jeg vil tro, at der er tøj nok i str. 56 til at vi bare kan give hende et nyt sæt på hver dag og smide det væk efter brug, hvis det var det, vi ville! Jeg husker fra de to store, at vi kun brugte str. 56 i ca. to uger...men det kommer selvfølgelig an på, hvor store de er når de kommer ud!

Anmeld

3. januar 2011

Diana...

Ov i har styr på de he he. 

Nå men her har vi næsten ikke brugt noget og vi mangler altså så også endnu MEN jeg har da nok til de første par dage he he. 

Jamen hmm lad mig se. 

lagersalg (ej sikke leg) 300,-

ønskebørn: 500,- babydyne og en dragt.

Hmm jeg tror faktisk det er det eneste vi har brugt 

Så har vi fået

pulsebord 1700 af familien 

barnevogn med lift og madrasser 5500 af familien hvor vi så selv betaler 1500 ca. 

Vugge (tilbud babysam) 700,- af min mor og far

Hmm så har jeg jo noget fra Lucas som bla tramme seng, autostole kravlegård osv. 

Så ind til videre har vi brugt ca 700 men mangler også at betale noget på barnevognen og en masse tøj osv. 

Anmeld

3. januar 2011

DK

Carina87 skriver:

Hold da op der er styr på det. Sådanne lister elsker jeg også. Lavede en også til vores bryllup, og det er altså virkelig skægt at se tilbage på, hvad man egentlig har brugt pengene på - OG en god måde at holde lidt igen på 

Jeg blir lige nødt til at høre, hvorfor I har købt klapvogn og ikke barnevogn? 

He he he... det er fordi min liste er "intern" Vi har købt en Brio Sing kombivogn! Men det var for dyrt at købe hele sættet (altså stel, klapvognsdel og barnevognsdel) samlet da det bare aaaaldrig var på tilbud. Derfor købte vi først stel og klapvognsdel på tilbud til 2000 kr. og et par mdr efter barnevognskassen til 1700 kr. (den der er betalt først 500, derefter 1200 kr. for), så vi ialt kom af med 3700 kr. for kombivognen med alle dele, frem for 5000 kr. som den ellers stod til i langt de fleste butikker som et samlet køb.

Derudover har jeg glemt at skrive på listen at vi jo også allerede har en traditionel Brio Sport barnevogn, fra da Kirstine var baby. Den er så fin som ny, uden rust eller noget. Jeg har skiftet elastikkerne på den (altså dem der holder de små øjer/knapper fast på overlæderet) og så funker den bare! Den skal vi dog kun bruge til sovevogn herhjemme, da den overhovedet ikke kan komme med i bilen! Den er aaalt for stor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.