Så har jeg været kreativ + mangler en opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. september 2008

Nadi

Igår lavede jeg aftryg af Oliver's fod i en ramme og nu har jeg fået blod på tanden efter at være kreativ :) Så her til jul vil jeg give mine forældre et aftryg af han fod eller hånd eller begge dele, men hvis jeg nu laver sådan en saltdej, er det så bare mel og en masse salt og vand og i hvilke forhold? En af jer cornflækker der kan hjælpe (?) ;) -Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2008

heaven

Hey....

hermed en opskrift på trylledej:

4 kopper hvedemel
1 kop salt
1 kop tilpas varmt vand
æltes så dejen bliver "lækker" og smidig

- det du laver skal bages i ovnen ved 200 grader (180 grader hvis varmluft) og det skal have LAAAAAANG tid... det er timer vi snakker. Hold øje med det, det er færdigt når det er lysebrunt:P

god fornøjelse......

Jannie

Anmeld

9. september 2008

Nadi

TAK :D Så kan jeg komme igang med at være kreativ, og jeg kan høre på det hele at det skal være en dag hvor vi ikke skal have flæskesteg, and eller et eller andet der skal have laaaang tid i ovnen ;)

Anmeld

9. september 2008

bette

heaven skriver:

Hey....

4 kopper hvedemel
1 kop salt
1 kop tilpas varmt vand

- det du laver skal bages i ovnen ved 200 grader (180 grader hvis varmluft) og det skal have LAAAAAANG tid... det er timer vi snakker. Hold øje med det, det er færdigt når det er lysebrunt:P

god fornøjelse......

Jannie

hva mener du med kopper? ;)

Anmeld

9. september 2008

heaven

bettemouse skriver:

heaven skriver:

Hey....

4 kopper hvedemel
1 kop salt
1 kop tilpas varmt vand

god fornøjelse......

Jannie

hehe, det er jo egentlig lige meget, bare du bruger den/det samme til alle delene, så der er det rigtige forhold imellem de ting der blandes;)

jeg har prøvet at bruge alt fra drikkeglas til et "en deciliter"-mål.... det er alt efter hvor stor portion du skal bruge....

Jannie

Anmeld

9. september 2008

bette

heaven skriver:

bettemouse skriver:

heaven skriver:

Hey....

4 kopper hvedemel
1 kop salt
1 kop tilpas varmt vand

god fornøjelse......

Jannie

hehe, det er jo egentlig lige meget, bare du bruger den/det samme til alle delene, så der er det rigtige forhold imellem de ting der blandes;)

jeg har prøvet at bruge alt fra drikkeglas til et "en deciliter"-mål.... det er alt efter hvor stor portion du skal bruge....

Jannie

haah nåhh.. damn så gik der lige et lys op for mig.. ehe:$

Anmeld

9. september 2008

heaven

bettemouse skriver:

heaven skriver:

bettemouse skriver:

heaven skriver:

Hey....

4 kopper hvedemel
1 kop salt
1 kop tilpas varmt vand

god fornøjelse......

Jannie

Jannie

haah nåhh.. damn så gik der lige et lys op for mig.. ehe:$

glad to help you see the light;););)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.