fra 4 små til en lang - but how?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Vidunderligeunger

Drømmer skriver:

Det kan nemt ske.

Det kan også være hvis der sker en masse udviklingsmæssigt. så sover Marcus i hvert fald oftere end han plejer

ja det kan være.. Hun gider heller ikke hendes almindelige mad, kun lige 4-5 mundfulde, så er det flasken.. og lege??? Kun hvis hun kan sidde på mit eller jespers skød og lege med mobil eller fjernbetjening, ikke med legetøj... det samme med maden, det skal også helst være hos en af os.. i dag kan jeg også kun lægge  hende i min seng, hvor jeg skal BLIVE indtil hun sover. så jeg har fået mig et par power naps i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

FruEllingsen

BlyViol skriver:

ja det kan være.. Hun gider heller ikke hendes almindelige mad, kun lige 4-5 mundfulde, så er det flasken.. og lege??? Kun hvis hun kan sidde på mit eller jespers skød og lege med mobil eller fjernbetjening, ikke med legetøj... det samme med maden, det skal også helst være hos en af os.. i dag kan jeg også kun lægge  hende i min seng, hvor jeg skal BLIVE indtil hun sover. så jeg har fået mig et par power naps i dag

Det lyder ret meget som Marcus når han har de peroider hvor der bare sker en helt masse udviklingsmæssigt.

Der kan måske også være lidt seprationsangst ind over? når i hele tiden skal være i nærheden?

Anmeld

2. januar 2011

Tulle28

Altså, jeg er jo fristet til at skrive: hvorfor opfinde problemer, når du har en datter som sover hele natten?

Nå, men her er det gået lidt af sig selv, lige pludselig sover hun 2 x 1½-2 timer. Tidligere kunne hun også godt finde på at sove 3 kvarter og så 3-4 gange om dagen. 

Hvis jeg er hjemme, kan jeg få hende til at sove længere ved at vippe lidt med barnevognen når hun vågner (læs: jeg drøner derud og vipper løs, ligeså snart jeg hører det mindste øf). Hun vågner tit efter 3 kvarter stadigvæk, men er som oftest nem at få til at sove videre. Men det er altså temmelig nyt. Og er jeg inde i byen eller lign. sover hun kun 3 kvarter af gangen - så sker der for meget.

Min datter er forresten 9 mdr.

Anmeld

2. januar 2011

lisbethita

BlyViol skriver:

Hej Ladies!

Alberte 7mdr. sover igennem om natten, fra ca. 19-7, så det er jo helt perfekt. MEN, om dagen sover hun fra 8.30-9.30 10.30-11-30 14-15 og igen fra 17-18 ca.. Men det er jo alt for mange små lure når man er 7 mdr... 

Mit spørgamål er så - hvordan får/fik i jeres barn til at gå fra alle de små lure til en lang, evt. med en formiddagslur inden.. ?

Hun skal i dagpleje pr. 20-3. hvor hun vil blive 10 mdr. d. 25.3, så vi har 3 mdr ca, til at lave en god rytme til hende..

jeg går IKKE ind for at børn skal ligge og græde dem selv i søvn, så den behøver I ikke skrive på..

Knus, og på forhånd tak

og så lige et pic

Hej søde,

Hmm...jeg gik slet ikke op i det der med rytme med Smilla de første mange måneder, så jeg puttede hende bare, når hun var træt og....ja lod være, når hun ikke havde behov - lidt ligesom dig, tror jeg. Men jeg begyndte også at tænke, at jeg skisme nok var nødt til at prøve på at få lidt rytme på. Så... jeg husker, at jeg "forsøgte" at lave en rytme. Det gik ad h..... til i starten. Men så fandt jeg på, at jeg gik en tur med hende hver dag kl 10. og igen en kl 14, hvilket jeg gjorde 4-5 dage i streg. Fuuuuck jeg syntes det var hårdt. Og lille ustrukturerede mig syntes lidt det var noget pjat, men på den anden side tænkte jeg, at jeg gjorde migselv en tjeneste ved at få lidt struktur på hende. Ret hurtigt i løbet af 3-4 dage vænnede hun sig til at tage 1 formiddagslur og 1 eftermiddagslur. Nogle gange sov hun kun 45 min, men hey....det tæller også i min verden ;-) Og hvis hun nægtede, så slap hun for luren. Men rulleturen gjorde faktisk, at hun uden at brokke sig selv blev træt ved 10 og 14 tiden. 

Det virkede for mig. Jeg ved ikke, om det virker for andre?? 

Held og lykke med det i hver fald ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.