BlyViol skriver:
Hej Ladies!
Alberte 7mdr. sover igennem om natten, fra ca. 19-7, så det er jo helt perfekt. MEN, om dagen sover hun fra 8.30-9.30 10.30-11-30 14-15 og igen fra 17-18 ca.. Men det er jo alt for mange små lure når man er 7 mdr...
Mit spørgamål er så - hvordan får/fik i jeres barn til at gå fra alle de små lure til en lang, evt. med en formiddagslur inden.. ?
Hun skal i dagpleje pr. 20-3. hvor hun vil blive 10 mdr. d. 25.3, så vi har 3 mdr ca, til at lave en god rytme til hende..
jeg går IKKE ind for at børn skal ligge og græde dem selv i søvn, så den behøver I ikke skrive på..
Knus, og på forhånd tak 
og så lige et pic 
Hej søde,
Hmm...jeg gik slet ikke op i det der med rytme med Smilla de første mange måneder, så jeg puttede hende bare, når hun var træt og....ja lod være, når hun ikke havde behov - lidt ligesom dig, tror jeg. Men jeg begyndte også at tænke, at jeg skisme nok var nødt til at prøve på at få lidt rytme på. Så... jeg husker, at jeg "forsøgte" at lave en rytme. Det gik ad h..... til i starten. Men så fandt jeg på, at jeg gik en tur med hende hver dag kl 10. og igen en kl 14, hvilket jeg gjorde 4-5 dage i streg. Fuuuuck jeg syntes det var hårdt. Og lille ustrukturerede mig syntes lidt det var noget pjat, men på den anden side tænkte jeg, at jeg gjorde migselv en tjeneste ved at få lidt struktur på hende. Ret hurtigt i løbet af 3-4 dage vænnede hun sig til at tage 1 formiddagslur og 1 eftermiddagslur. Nogle gange sov hun kun 45 min, men hey....det tæller også i min verden ;-) Og hvis hun nægtede, så slap hun for luren. Men rulleturen gjorde faktisk, at hun uden at brokke sig selv blev træt ved 10 og 14 tiden.
Det virkede for mig. Jeg ved ikke, om det virker for andre??
Held og lykke med det i hver fald ;-)
Anmeld