fra 4 små til en lang - but how?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

Vidunderligeunger

Hej Ladies!

Alberte 7mdr. sover igennem om natten, fra ca. 19-7, så det er jo helt perfekt. MEN, om dagen sover hun fra 8.30-9.30 10.30-11-30 14-15 og igen fra 17-18 ca.. Men det er jo alt for mange små lure når man er 7 mdr... 

Mit spørgamål er så - hvordan får/fik i jeres barn til at gå fra alle de små lure til en lang, evt. med en formiddagslur inden.. ?

Hun skal i dagpleje pr. 20-3. hvor hun vil blive 10 mdr. d. 25.3, så vi har 3 mdr ca, til at lave en god rytme til hende..

jeg går IKKE ind for at børn skal ligge og græde dem selv i søvn, så den behøver I ikke skrive på..

Knus, og på forhånd tak

og så lige et pic

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Vidunderligeunger

15 der kigger, ikke een som har et svar??

Anmeld

2. januar 2011

Laulund87

Hmm jeg tror det er lidt svært at lave om på..Jeg går lidt ind for at barnet selv bestemmer

Du skal ikke tænke på hendes rytme til vuggestuestart for der tager de hensyn til hendes sovetider, det er ikke skemalagt Desuden får hun sikkert helt automatisk en ny rytme i vuggestuen for de små tilpasser sig hurtigt de andre børn.

Anmeld

2. januar 2011

Vidunderligeunger

Laulund87 skriver:

Hmm jeg tror det er lidt svært at lave om på..Jeg går lidt ind for at barnet selv bestemmer

Du skal ikke tænke på hendes rytme til vuggestuestart for der tager de hensyn til hendes sovetider, det er ikke skemalagt Desuden får hun sikkert helt automatisk en ny rytme i vuggestuen for de små tilpasser sig hurtigt de andre børn.

okay, jeg synes bare jeg har hørt, at de skal være vendt om til VS inden de kommer. Jamen , så får hun lov at sove alle hendes små lure hehe

Anmeld

2. januar 2011

Laulund87

BlyViol skriver:

okay, jeg synes bare jeg har hørt, at de skal være vendt om til VS inden de kommer. Jamen , så får hun lov at sove alle hendes små lure hehe

Lige så snart hun får plads, kan i tage ind og snakke med dem om sådan noget

Efterhånden får de jo børn ind i alle aldre, ned til 4 måneder, og så er det helt urealistisk at alle børn skal sove på samme tidspunkt

Maria sover stadig på hendes egne tidspunkter i vuggestuen og hun er 1 år. Hun er dog begyndt at rykke lidt på det så det passer med de andre

Anmeld

2. januar 2011

FruEllingsen

Jeg spurgte vores dagpleje mor om hvordan de sov nede i dagplejeren, for så ville jeg prøve at få indført det i Marcus rytme allerede nu.

Men hun sagde at det skulle vi ikke tænke på det. Han Ville hurtigt komme ind i rytmen når han først startede

Så tror bare du selv skal lade hende styre det

Anmeld

2. januar 2011

Vidunderligeunger

Drømmer skriver:

Jeg spurgte vores dagpleje mor om hvordan de sov nede i dagplejeren, for så ville jeg prøve at få indført det i Marcus rytme allerede nu.

Men hun sagde at det skulle vi ikke tænke på det. Han Ville hurtigt komme ind i rytmen når han først startede

Så tror bare du selv skal lade hende styre det

oki doki.. det er også nemmest.. hun sover allerede for 3. gang i dag. Har kun været vågen 1-1½ time af gangen i dag. Mon det stadig er natteroderiet fra nytårsaften der plager?

Anmeld

2. januar 2011

Isabeau2206

BlyViol skriver:

Hej Ladies!

Alberte 7mdr. sover igennem om natten, fra ca. 19-7, så det er jo helt perfekt. MEN, om dagen sover hun fra 8.30-9.30 10.30-11-30 14-15 og igen fra 17-18 ca.. Men det er jo alt for mange små lure når man er 7 mdr... 

Mit spørgamål er så - hvordan får/fik i jeres barn til at gå fra alle de små lure til en lang, evt. med en formiddagslur inden.. ?

Hun skal i dagpleje pr. 20-3. hvor hun vil blive 10 mdr. d. 25.3, så vi har 3 mdr ca, til at lave en god rytme til hende..

jeg går IKKE ind for at børn skal ligge og græde dem selv i søvn, så den behøver I ikke skrive på..

Knus, og på forhånd tak

og så lige et pic

Stella er snart 16 mdr., og sover faktisk kun til middag. Det er ikke så længe siden, vi gik fra formiddagsluren.

Herhjemme prøvede vi bare og holde tøsen vågen, aktivere hende. Men når hun kommer i dagpleje, hjælper det også på rytmen. Der har hun nok slet ikke tid eller lyst til og sove de første par dage andet end til middag, fordi der sker så meget, og er så mange andre børn og lege med

Anmeld

2. januar 2011

L-Mortil3

BlyViol skriver:

Lad endelig ungen sove Lyder det fra en mor som ikke rigtig ved hvad søvn er LOL!

Liam SKULLE ikke have en rytme inden DP, den klarede hun Og inden for 2 dage, så kørte han 100 % på deres skema, og gør det stadig, OGSÅ i weekenderne, godmorgen mor kl. 05 hehe.

Anmeld

2. januar 2011

FruEllingsen

BlyViol skriver:

oki doki.. det er også nemmest.. hun sover allerede for 3. gang i dag. Har kun været vågen 1-1½ time af gangen i dag. Mon det stadig er natteroderiet fra nytårsaften der plager?

Det kan nemt ske.

Det kan også være hvis der sker en masse udviklingsmæssigt. så sover Marcus i hvert fald oftere end han plejer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.