Nærsynet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. september 2008

BellaT

Er der andre end min lille skat, der nogle gange tager hovedet heeelt hen til noget der skal kigges på? Eller smasker en bog helt ind i snuden for at tjekke et billede?
Det er ikke altid han gør det. Men indimellem.

Jeg er bekymret for hans syn, fordi jeg selv er meget nærsynet. Faktisk næsten blind uden mine kontaktlinser8(. Og det ville være SÅ synd hvis han skal have briller som barn.:( Jeg hadede det. Blev ikke mobbet, men hadede de dumme briller. Og brugte dem ofte ikke, selvom jeg burde, da jeg jo ikke kunne se ordentligt så. Selvfølgelig er det ikke sikkert at han vil hade briller ligesom jeg gjorde. Det kan man da håbe, hvis han skal have dem.

Nogen der ved hvornår man kan teste børneøjne? Når han kan snakke?
Håber håber håber, han har fået sin fars falkeblik, meeen er noget nervøs nu...(?)

Knus fra Helle... Som håber I alle skriver at det gør jeres også og det er helt normalt.......:S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2008

Astrid P

Hmm... Smilla gør også det der, men jeg har nu ikke indtryk af at det er for at kunne se bedre. Nærmere at hun gør det sådan lidt for sjov!

KH Astrid

Anmeld

8. september 2008

ivfmarie

Malte gør tit det med at bonke hovedet i bordet eller i gulvet - men det er vist ikke for at se nærmere på noget... (?) Det er vist bare for at få opmærksomhed, eller livet går ham imod (hvilket det gør tit for den stakkels dreng....)

Men jeg tror da det er normalt nok, men jeg forstår din bekymring.

Marie - så træt at jeg ser dobbelt!

Anmeld

8. september 2008

BellaT

Jo Jo, Phillip gør det også for sjov nogen gange. Det er tydeligt at se.

Faktisk er han begyndt at æde sin mad (altså munden ned over maden på tallerkenen og slupre slupre8D. Aaaiirkk. Det må han gerne lige stoppe med igen.
Første gang var jeg ved at dø af grin, fordi det både lyder og ser sjovt ud. Og sikke et dejligt grinende madfyldt hoved der kigger op imens. Så nu tror han det er et supersejt stunt han har fundet på. Øv bøv.
Vil han have opmærksomhed skubber han også hovedet laaangt frem og griner fjoget.

Nå, men han gør det altså også når han skal se noget. Bukker sig helt ned til tingen han skal se og kigger indgående på den. Og det samme med billeder i bøger. Det er ikke for sjov, for han er helt koncentreret om at glo. Så det er ikke for pjat eller opmærksomheds skyld...

Knus fra Helle...

Anmeld

8. september 2008

linemus

Miiikro skriver:

Faktisk er han begyndt at æde sin mad (altså munden ned over maden på tallerkenen og slupre slupre8D. Aaaiirkk. Det må han gerne lige stoppe med igen.

Ha ha - det gør Signe også. Det er så bare hele hovedet ned i tallerknen 8D

Anmeld

9. september 2008

Tikki

ha ha ha ha ha et godt billede, Linemus 8D

Miikro: ang. at teste synet, så kan du sagtens få det gjort nu...men tror nu ikke, der er noget at være bekymret for. Iza nærlæser også og står med hovedet inde de mærkeligste steder. Jeg tror det er noget sansehalløj - en fase :P.
Men altså.... jeg er også meget nærsynet. Har -6,5 på begge øjne, så er også noget blind uden linser, så jeg har da tænkt som dig af og til.
Vi skal have Iza tjekket, fordi hun sad fast under fødslen og har fået et tryk i højre side af hovedet, hvilket har gjort at hendes ene pupil er lidt større end den anden og muligvis kan der være noget. Vi kan godt få det gjort nu hos en øjenlæge (min nabo har en datter på 11 måneder, som skeler og hun er også blevet tjekket for synet. Hun er lidt langsynet og skal have briller allerede nu....hvordan skulle man så lige kunne få dem til at have de briller på???), men vi har valgt at vente til vi kan se, det er et synligt problem for hende...hvis der overhovedet er noget jo ;)

Men som skrevet - man kan sagtens få synet tjekket hos en øjenlæge allerede nu ;)

Anmeld

9. september 2008

BellaT

Ha Ha Ha! Linemus, hvor er Signe sød! Sådan et billede har jeg også af Phillip...

Jeanette, hvordan tester de synet så tidligt? KIgger på øjnene eller hvad? Med noget lys eller noget?

Ja, jeg ser det nok også lidt an og ser om det er en fase. Men bliver det ved må han afsted til en synstest. Gulp.

Knus fra Helle...

Anmeld

9. september 2008

bette

linemus skriver:

Miiikro skriver:

Ha ha - det gør Signe også. Det er så bare hele hovedet ned i tallerknen 8D

haha fantastisk billede.. :P

Anmeld

9. september 2008

Tikki

Miiikro skriver:

Ha Ha Ha! Linemus, hvor er Signe sød! Sådan et billede har jeg også af Phillip...

Jeanette, hvordan tester de synet så tidligt? KIgger på øjnene eller hvad? Med noget lys eller noget?

Ja, jeg ser det nok også lidt an og ser om det er en fase. Men bliver det ved må han afsted til en synstest. Gulp.

Knus fra Helle...

De har sådan et måleapparat, som de kigger ind i øjnene med og ud fra forskellige mål i øjet kan de finde ud af om barnet er nærsynet eller langsynet...eller bare helt fin ;) Det er noget med hvor lyset rammer i øjet....men jeg ved ikke så meget om det, så jeg tør udtale om mig om de tekniske detaljer :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.