Så tager vi det næste skridt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

grinny

Ja som overskriften siger så går vi nu videre, eller i hvert fald efter det næste forsøg. Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage om det og har snakket med nogle venner om det og er kommet frem til at vi her i  januar vil ringe til lægen. 

Vi prøver en gang til og det er så vores 11. forsøg og hvis jeg stadigvæk ikke er blevet gravid vil vi kontakte lægen. Ved godt man plejer at sige at man skal have prøvet et år, men for os er det den rette løsning at gøre det nu.

Jeg synes det er lidt hårdt at vi skal ringe til lægen, men det vil også give os lidt mere ro hvis bare kæresten kan blive tjekket i første omgang, er bare rigtig bange for at lægen mener at jeg er for ung.

Vil meget gerne have gode råd og høre om andre som har prøvet det og måske lidt vejledning?

På forhånd tak  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Snefnug1984

Lægen vil nok anbefale, at I begge bliver tjekket Hvilken "vejledning" har du brug for?

Held og lykke med det

Anmeld

1. januar 2011

grinny

Snefnug26 skriver:

Lægen vil nok anbefale, at I begge bliver tjekket Hvilken "vejledning" har du brug for?

Held og lykke med det

Det er vi skam også helt parat til hvis han mener det.

Vejledning var måske ikke det hele rigtige ord, mener at hvis der er nogen der kan fortælle noget som der er godt at vide så ville det være rart at høre, hvis du forstår?

Anmeld

1. januar 2011

Snefnug1984

grinny skriver:

Det er vi skam også helt parat til hvis han mener det.

Vejledning var måske ikke det hele rigtige ord, mener at hvis der er nogen der kan fortælle noget som der er godt at vide så ville det være rart at høre, hvis du forstår?

Jeg forstår. Men det er nok lidt svært at give gode råd, når man ikke kender til jeres forløb Men kan kun sige én ting: Ha en god portion TÅLMODIGHED. Der bliver brug for det!! Og så lad være med at stresse over, at hver måned giver et negativt svar.. det skal NOK komme..

Anmeld

1. januar 2011

grinny

Snefnug26 skriver:

Jeg forstår. Men det er nok lidt svært at give gode råd, når man ikke kender til jeres forløb Men kan kun sige én ting: Ha en god portion TÅLMODIGHED. Der bliver brug for det!! Og så lad være med at stresse over, at hver måned giver et negativt svar.. det skal NOK komme..

Jaa, det der med at stresse er noget jeg virkelig har været dårlig til, men det er blevet meget bedre nu og håber også at det bliver så god til bare at lade det komme når det kommer.

Anmeld

1. januar 2011

Snefnug1984

grinny skriver:

Jaa, det der med at stresse er noget jeg virkelig har været dårlig til, men det er blevet meget bedre nu og håber også at det bliver så god til bare at lade det komme når det kommer.

Vi kan sagtens stresse over at vi ikke bliver gravide - problemet er bare, at det gør det hele meget værre

Er der noget der tyder på, at der kunne være noget "galt" med dig?

Anmeld

1. januar 2011

grinny

Snefnug26 skriver:

Vi kan sagtens stresse over at vi ikke bliver gravide - problemet er bare, at det gør det hele meget værre

Er der noget der tyder på, at der kunne være noget "galt" med dig?

Nej det er der faktisk ikke. Siden jeg smed p-pillerne har min cyklus været stabil, det er har kun været + - 2 dage med min mens når den skulle komme, så det er jo ikke det helt vilde. Har prøvet ÆL test og hver måned får jeg ÆL i følge testene, har nemlig været bange for at jeg måske havde PCO, men det tror jeg ikke, så hvis det er noget med mig så er det nogen som man ikke ser eller mærker til. 

Anmeld

1. januar 2011

Snefnug1984

grinny skriver:

Nej det er der faktisk ikke. Siden jeg smed p-pillerne har min cyklus været stabil, det er har kun været + - 2 dage med min mens når den skulle komme, så det er jo ikke det helt vilde. Har prøvet ÆL test og hver måned får jeg ÆL i følge testene, har nemlig været bange for at jeg måske havde PCO, men det tror jeg ikke, så hvis det er noget med mig så er det nogen som man ikke ser eller mærker til. 

Okay. Rart med stabil cyklus og ÆL. Der kan dog være ting som lukkede æggeledere, som jo ikke kan mærkes.

Så det kunne da tyde på, at det måske er din kæreste der skal tjekkes i første omgang. Det er jo hurtigt overstået og helt smertefrit

Anmeld

1. januar 2011

grinny

Snefnug26 skriver:

Okay. Rart med stabil cyklus og ÆL. Der kan dog være ting som lukkede æggeledere, som jo ikke kan mærkes.

Så det kunne da tyde på, at det måske er din kæreste der skal tjekkes i første omgang. Det er jo hurtigt overstået og helt smertefrit

Ja det er lidt nemmere at tjekke ham i hvert fald. Ved du hvordan man "gør" hvis det er manden der skal tjekkes? Altså jeg tænkte på om man aflevere prøven til lægen eller hvad man gør?

Anmeld

1. januar 2011

Snefnug1984

grinny skriver:

Ja det er lidt nemmere at tjekke ham i hvert fald. Ved du hvordan man "gør" hvis det er manden der skal tjekkes? Altså jeg tænkte på om man aflevere prøven til lægen eller hvad man gør?

I vil nok blive henvist til en gyn./fertilitetsklinik, hvor I nok skal til en samtale omkring Jer og jeres manglende graviditet i første omgang. Så kan I enten vælge at få et bæger med hjem, som så skal afleveres i fyldt tilstand på klinikken eller han kan komme og lave en prøve på klinikken og aflevere den med det samme. Det sidste er ofte det nemmeste, hvis man bor langt væk, da prøven skal holdes varm og afleveres indenfor en time(mener jeg det er)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.