Det er mulig jeg tenker litt på samme måte som de kvinner der velger å få barn ved hjelp av inseminasjon. Siden det er mange barn her i verden som vokser opp under veldig dårlige forhold burde man rent logisk egentlig velge adopsjon fremfor å bruke inseminasjon, eller for den del enda mer kostbare og kompliserte medisinske behandlinger, for å selv bli gravid. Når man ikke er villig til å gjøre det så er det på grunn av at man selv vil oppleve graviditeten og selv ha født sine barn. Så i denne sak så tenker jeg egentlig likt med de kvinner som velger inseminasjon fremfor adopsjon når de ønsker seg barn. Jeg ønsker altså å få muligheten til å delta i prosessen rundt det å oppnå graviditet, selve graviditeten og se at barnet kommer. Som 40åring så vil min sædkvalitet normal være nedadgående og ønsker derfor ikke å vente leger før jeg gjennomfører dette med barn. Er for så vidt enig med deg i at det ideelle er at mor og far bor sammen, men ønsker å signalisere at jeg i denne prosessen er åpen for andre løsninger enn den vanlige A4 familie.
Anmeld