Hvornår gik du fra på arbejdet, og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2010

Majbriteriksen

Jeg arbejder 37 timer som ssa på et demensafsnit. Der er rigtig mange løft og dumme drej i kroppen.

Med min 1 søn gik jeg fra 8 uger før som man normalt gør inden for mit fag, men med 2 søn begyndte jeg at gå i fødsel i uge 19, så jeg blev sygemeldt der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

Svenne

LeaK skriver:

Tak for dit svar

Jeg håber virkelig også jeg kan arbejde indtil 4 uger før, dog mente lægen at jeg skulle regne med at gå fra 2-3 måneder før termin jeg har jo mange løft om dagen, og de er tunge. Plus jeg går noget der minder om 10.000 skridt på en halv dag. så 15 timers vagterne løber op i omkring 20.000 skridt.

Ja, det kan jeg godt se. Det er jo et sindssyg hårdt arbejde at være tjener..

Men når du så ved allerede nu, at du skal regne med at gå fra 2-3 mdr. før, så kan du jo heldigvis forberede dig på det. Så kommer det ikke som en overraskelse for dig og vil så forhåbentlig ikke føles som et nederlag. Det er jo ikke dig, der er pylret, men dit arbejdes karakter, der er skyld i det.. Tænk på, at det er bedst for jer begge Du vil være ked af det, hvis det ender med, at du føder for tidligt, fordi du insisterede på at arbejde videre...

Held og lykke med det hele

Anmeld

31. december 2010

TbCp

Jeg mener jeg gik fra i uge 28 (måske var det tidligere) da jeg blev sygemeldt pga risiko for for tidlig fødsel.
Jeg arbejdede som dagplejer og skulle rigtig være gået fra i uge 32

Anmeld

31. december 2010

A.

ja men jeg var ca 2-3 mdr henne da jeg blev sygemeld desværre

Anmeld

2. januar 2011

Minmio

LeaK skriver:

Hej tøser.

kunne godt sådan generelt tænke mig at vide hvornår i gik fra på jeres arbejde inden termin? Og hvilket arbejde i havde? Og om i var sygemeldt osv.?

Jeg er simpelthen så hamrende nervøs for at fortælle det til min chef, da jeg ikke bare lige kan tage en pause i løbet af dagen, så er bange for lægen må sygmelde mig meget før tid Arbejder som tjenerelev, 50 timer om ugen, med 15-16 timers vagter, og der er fuld run på fra jeg kommer til jeg går, sidder kun ned 30 minutter på en hel dag, og lige at tage en ekstra pause på 5 minutter mange gange om dagen tror jeg desværre ikke bliver en mulighed for mig. Er så bange for hvordan det hele skal gå med arbejdet. Jeg er meget meget lidt syg, og lytter så sjældent til min krop, jeg abejder bare derudaf, så vil bestemt nok føle det som et nederlag at skulle sygemelde mig eller blive væk fra arbejde før end 4 uger før min termin.

Nogen der kan dele lidt ud af jeres arbejdssituationer og graviditet?

Jeg arbejder på et posthus, sidste gang gik jeg fra 8 uger før som man nu gør hos os, og det gør jeg nok også denne her gang Arbejder 37 timer om ugen.

Men havde jeg haft sådan nogle uger som dig, så ville jeg enten gå ned i tid, eller blive sygemeldt, jeg synes at 50 timer om ugen er lidt voldsomt, især når man er gravid.

Anmeld

2. januar 2011

Charlotte Wberg

Jeg arbejder på kontor, ikke vanvittig hårdt for kroppen, det er i hvert fald ikke slidtage der vælter mig af pinden hehe... Jeg gik fra 8 uger før termin, fordi at vores overenskomst er sådan skruet sammen. Ville ikke have problemer med at arbejde indtil nu hvis det skulle være... Jeg har 6 dage til termin.

Men nyder at gå hjemme og nusse rundt og når ikke dagene kan overføres til den anden side, tja så snuppede jeg dem som de var.. .

Anmeld

2. januar 2011

Tennamor

Min overenskomst siger 6 uger før, så det er det jeg går ud fra. Jeg arbejder på kontor, så jeg burde kunne holde tiden ud 

Anmeld

2. januar 2011

L-Mortil3

LeaK skriver:

Hej tøser.

kunne godt sådan generelt tænke mig at vide hvornår i gik fra på jeres arbejde inden termin? Og hvilket arbejde i havde? Og om i var sygemeldt osv.? 

Jeg er simpelthen så hamrende nervøs for at fortælle det til min chef, da jeg ikke bare lige kan tage en pause i løbet af dagen, så er bange for lægen må sygmelde mig meget før tid Arbejder som tjenerelev, 50 timer om ugen, med 15-16 timers vagter, og der er fuld run på fra jeg kommer til jeg går, sidder kun ned 30 minutter på en hel dag, og lige at tage en ekstra pause på 5 minutter mange gange om dagen tror jeg desværre ikke bliver en mulighed for mig. Er så bange for hvordan det hele skal gå med arbejdet. Jeg er meget meget lidt syg, og lytter så sjældent til min krop, jeg abejder bare derudaf, så vil bestemt nok føle det som et nederlag at skulle sygemelde mig eller blive væk fra arbejde før end 4 uger før min termin. 

Nogen der kan dele lidt ud af jeres arbejdssituationer og graviditet?  

Ved Liam, gik jeg fra allerede i uge 14 med en fuldtidssygemelding, jeg havde meget kraftige lændesmerter grundet min rygsygdom, + slem bækkenløsning oveni hatten.

Ved lillebror har jeg faktisk arbejdet fuld tid indtil uge 28, hvor jeg blev sat ned i halv tid, for et par dage efter slet ikke at skulle komme, arbejdet vil ikke se mig når jeg har så ondt Så næste skridt er så at snakke med lægen om en sygemelding for januar måned i morgen, og så tage den derfra. Jeg skal på skole fra d. 1 februar til d. 28 februar, og regner så med at gå fra d. 1 marts, 18 dage før termin. I reglen har jeg dog lov at gå fra 8 uger før termin, men vil gerne lige have skolen med

Jeg er offentlig ansat ved kommunen SOSU, og der har ingen problemer været, hverken i denne eller Liam's graviditet med at gå fra/være sygemeldt.

Anmeld

2. januar 2011

Mig med maven

Jeg gik fra d. 8 januar. Jeg fødte den 19. januar.

Jeg er pædagog. Jeg havde ret til, som offentlig ansat at gå fra 8 uger før termin, men jeg kunne bare ikke få mig selv til at gå hjemme længere en højst nødvendigt!

Anmeld

3. januar 2011

mariannemor1

Jeg blev sygemeldt fra uge 13. Jeg arbejder på et slagteri med tunge løft osv. jeg har så haft en spontan abort sidste år og i år har jeg fået foretaget en keglesnitsoperation så jeg kan risikere at føde for tidlig.. så min læge og min arbejdsgiver sagde at jeg skulle sygemeldes så ingen pjat der...

men ta en snak med din arbejdsgiver det skal du ikke være bange for...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.