LeaK skriver:
Hej tøser.
kunne godt sådan generelt tænke mig at vide hvornår i gik fra på jeres arbejde inden termin? Og hvilket arbejde i havde? Og om i var sygemeldt osv.?
Jeg er simpelthen så hamrende nervøs for at fortælle det til min chef, da jeg ikke bare lige kan tage en pause i løbet af dagen, så er bange for lægen må sygmelde mig meget før tid
Arbejder som tjenerelev, 50 timer om ugen, med 15-16 timers vagter, og der er fuld run på fra jeg kommer til jeg går, sidder kun ned 30 minutter på en hel dag, og lige at tage en ekstra pause på 5 minutter mange gange om dagen tror jeg desværre ikke bliver en mulighed for mig. Er så bange for hvordan det hele skal gå med arbejdet. Jeg er meget meget lidt syg, og lytter så sjældent til min krop, jeg abejder bare derudaf, så vil bestemt nok føle det som et nederlag at skulle sygemelde mig eller blive væk fra arbejde før end 4 uger før min termin.
Nogen der kan dele lidt ud af jeres arbejdssituationer og graviditet?
Ved Liam, gik jeg fra allerede i uge 14 med en fuldtidssygemelding, jeg havde meget kraftige lændesmerter grundet min rygsygdom, + slem bækkenløsning oveni hatten.
Ved lillebror har jeg faktisk arbejdet fuld tid indtil uge 28, hvor jeg blev sat ned i halv tid, for et par dage efter slet ikke at skulle komme, arbejdet vil ikke se mig når jeg har så ondt
Så næste skridt er så at snakke med lægen om en sygemelding for januar måned i morgen, og så tage den derfra. Jeg skal på skole fra d. 1 februar til d. 28 februar, og regner så med at gå fra d. 1 marts, 18 dage før termin. I reglen har jeg dog lov at gå fra 8 uger før termin, men vil gerne lige have skolen med 
Jeg er offentlig ansat ved kommunen SOSU, og der har ingen problemer været, hverken i denne eller Liam's graviditet med at gå fra/være sygemeldt.
Anmeld