Hvornår gik du fra på arbejdet, og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.318 visninger
31 svar
0 synes godt om
30. december 2010

170811

Hej tøser.

kunne godt sådan generelt tænke mig at vide hvornår i gik fra på jeres arbejde inden termin? Og hvilket arbejde i havde? Og om i var sygemeldt osv.? 

Jeg er simpelthen så hamrende nervøs for at fortælle det til min chef, da jeg ikke bare lige kan tage en pause i løbet af dagen, så er bange for lægen må sygmelde mig meget før tid Arbejder som tjenerelev, 50 timer om ugen, med 15-16 timers vagter, og der er fuld run på fra jeg kommer til jeg går, sidder kun ned 30 minutter på en hel dag, og lige at tage en ekstra pause på 5 minutter mange gange om dagen tror jeg desværre ikke bliver en mulighed for mig. Er så bange for hvordan det hele skal gå med arbejdet. Jeg er meget meget lidt syg, og lytter så sjældent til min krop, jeg abejder bare derudaf, så vil bestemt nok føle det som et nederlag at skulle sygemelde mig eller blive væk fra arbejde før end 4 uger før min termin. 

Nogen der kan dele lidt ud af jeres arbejdssituationer og graviditet?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

bøgelund

LeaK skriver:

Hej tøser.

kunne godt sådan generelt tænke mig at vide hvornår i gik fra på jeres arbejde inden termin? Og hvilket arbejde i havde? Og om i var sygemeldt osv.? 

Jeg er simpelthen så hamrende nervøs for at fortælle det til min chef, da jeg ikke bare lige kan tage en pause i løbet af dagen, så er bange for lægen må sygmelde mig meget før tid Arbejder som tjenerelev, 50 timer om ugen, med 15-16 timers vagter, og der er fuld run på fra jeg kommer til jeg går, sidder kun ned 30 minutter på en hel dag, og lige at tage en ekstra pause på 5 minutter mange gange om dagen tror jeg desværre ikke bliver en mulighed for mig. Er så bange for hvordan det hele skal gå med arbejdet. Jeg er meget meget lidt syg, og lytter så sjældent til min krop, jeg abejder bare derudaf, så vil bestemt nok føle det som et nederlag at skulle sygemelde mig eller blive væk fra arbejde før end 4 uger før min termin. 

jeg gik fra 4. okt, og har termin 3 januar.. jeg er nattevagt på et plejehjem.. 

grunden til at jeg gik fra så meget før, var fordi jeg havde gemt stort set alt ferie.. som jeg så afholdte inden.. 

Anmeld

30. december 2010

bøgelund

LeaK skriver:

Hej tøser.

og syns bestemt ikke du skal være nervøs.. håber da for din chef, at han giver dig den ro, og de pauser du har brug for.. ellers ender det med at du bliver sygemeldt ja, og det er ingen af jer jo interesseret i.. han må da have noget forståelse..  

håber det bedste for dig. 

Anmeld

30. december 2010

170811

Arh det var smart. kan desværre ikke gemme ferie. Har termin 17. august og jeg har sommerferie fra den 18. juli til den  8. august, så må kunne hjælpe mig lidt.

Anmeld

30. december 2010

170811

bøgelund1 skriver:

og syns bestemt ikke du skal være nervøs.. håber da for din chef, at han giver dig den ro, og de pauser du har brug for.. ellers ender det med at du bliver sygemeldt ja, og det er ingen af jer jo interesseret i.. han må da have noget forståelse..  

håber det bedste for dig. 

TAK skal du have og super meget held og lykke med din fødsel som er lige om hjørnet ih du må være så spændt. og utålmodig 

Anmeld

30. december 2010

bøgelund

LeaK skriver:

TAK skal du have og super meget held og lykke med din fødsel som er lige om hjørnet ih du må være så spændt. og utålmodig 

nej der er ikke længe til.. jeg er meget spændt.. men tak for det.. 

Anmeld

30. december 2010

Svenne

Jeg havde sidste arbejdsdag d. 9. april - og fødte d. 29. april... Jeg ville som sagtens kunne have arbejdet helt indtil..

Jeg arbejder på kontor, så for mig var det lidt omvendt - jeg sad nærmest FOR meget ned på en dag

Jeg er sikker på din chef, når han får kendskab til din graviditet, er villig til at give dig lov til at tage alle de små pauser, du vil få brug - fremfor helt at skulle undvære dig.

Jeg var selv meget opsat på ikke at blive tvunget til at skulle gå fra før de 4 uger før termin. Det ville være et nederlag for mig. Jeg synes, det er alt for mange, der sygemelder sig, som måske godt kunne have arbejdet indtil 4 uger før termin.

Der er selvfølgelig også mange, som bliver nødt til det!!! Er du en af dem, fordi dit arbejde er for fysisk hårdt, så må du ikke tage det som et nederlag. Det er en stor belastning for kroppen at være gravid - og du er nødt til at passe på dig selv og det lille spir i maven

Held og lykke med det hele.. 

Anmeld

30. december 2010

LotteN

Jeg arbejde som pædagogmedhjælper i en børnehave 30-35 timer om ugen

Jeg fik fra 4 uger før termin.

Anmeld

30. december 2010

Muffinmus

havde fuldtids job i flyvevåbnet med skiftende vagter. Men da skiftende nattevagter er det værste man kan udsætte en gravid for nlsten, frabad jeg mig dem og fik det som jeg ville.

Jeg er ret sikker på din chef hellere vil sætte din arbejdestid ned end at sygemelde dig for så er du der SLET ikke jo.

Så tag ikke sorgerne på forskud men se hvad der sker og sig ti når du ikke kan holde til ræset mere, og så tag kortere dage og længere pauser, færdig slut.

Anmeld

30. december 2010

170811

Svenne skriver:

Jeg havde sidste arbejdsdag d. 9. april - og fødte d. 29. april... Jeg ville som sagtens kunne have arbejdet helt indtil..

Jeg arbejder på kontor, så for mig var det lidt omvendt - jeg sad nærmest FOR meget ned på en dag

Jeg er sikker på din chef, når han får kendskab til din graviditet, er villig til at give dig lov til at tage alle de små pauser, du vil få brug - fremfor helt at skulle undvære dig.

Jeg var selv meget opsat på ikke at blive tvunget til at skulle gå fra før de 4 uger før termin. Det ville være et nederlag for mig. Jeg synes, det er alt for mange, der sygemelder sig, som måske godt kunne have arbejdet indtil 4 uger før termin.

Der er selvfølgelig også mange, som bliver nødt til det!!! Er du en af dem, fordi dit arbejde er for fysisk hårdt, så må du ikke tage det som et nederlag. Det er en stor belastning for kroppen at være gravid - og du er nødt til at passe på dig selv og det lille spir i maven

Held og lykke med det hele.. 

Tak for dit svar

Jeg håber virkelig også jeg kan arbejde indtil 4 uger før, dog mente lægen at jeg skulle regne med at gå fra 2-3 måneder før termin jeg har jo mange løft om dagen, og de er tunge. Plus jeg går noget der minder om 10.000 skridt på en halv dag. så 15 timers vagterne løber op i omkring 20.000 skridt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.