Var jeg for hurtig til at tro noget forkert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2011

FamilienSørensen

Alberts/ skriver:

hej søde,

jeg var også til samtale efter hver scanning, og følte også at alle så ned på mig og at jeg blev overvåget, men efter jeg har født har de ikke engang ringet til mig og spurgt hvordan det går(; og har alm besøg af sp osv(;

hvad er det for noget vuggestue projekt

Hey søde

Som miss Freja siger er det et tilbud til unge mennesker der snart skal hvae barn at komme i en vuggestue og hjælpe til der. Man får mere viden om det med små børn, ja børn gennerelt og man får en masse hjælp og samvær med proffesionelle pædagoger der ved hvad man gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

miss freja

Jacob&Kusuma skriver:

Åh du har fuldstændig ret og jeg er så glad for du gad deltage her. Det har virkelig også lettet mit sind at det IKKE er for overvågningens skyld, men faktisk for at hjælpe os unge. Jeg var 100% forkert på den da jeg blev sur på lægen. Jeg må bare lære at jeg ikke altid ved bedst og der er en masse søde mennesker som bare gerne vil hjælpe.

Tusind tak. Jeg bliver kontaktet af Randers kommune i løbet af næste uge hvor vi kan snakke mere om det. Og jeg glæder mig allerede rigtig meget

Sådan kan man jo nemt reagere, når man bliver utryg for tingene   Og det er aldrig rart at man tror at andre har en skjult dagsorden, det hjælper heller ingen steder.

Vi kan jo heller ikke komme uden om, at os gravide har en masse homoner i kroppen, som heller ikke altid hjælper til

Held og lykke med det, og jeg ønsker dig kun alt godt fremover

Anmeld

1. januar 2011

FamilienSørensen

miss freja skriver:

Sådan kan man jo nemt reagere, når man bliver utryg for tingene   Og det er aldrig rart at man tror at andre har en skjult dagsorden, det hjælper heller ingen steder.

Vi kan jo heller ikke komme uden om, at os gravide har en masse homoner i kroppen, som heller ikke altid hjælper til

Held og lykke med det, og jeg ønsker dig kun alt godt fremover

Tusind tak og endnu en gang, Tak or din deltagelse i debatten

Anmeld

1. januar 2011

PernilleB

Jacob&Kusuma skriver:

Hov da op, er de seriøse. Jeg ville da også havde sænket smilet og mistet alt respekt for lægen, hvis han sådan insisterede på at vores ikke en gang fødte barn skulle i aflastning/pleje. Åh for satan jeg kan ikke forestille mig, den vrede, skuffelse og håbløshed du følte i kroppen. Hvordan går det hele i dag.

det går rigtig godt..!!!

når man er under ungindsats, så har man osse flere besøg a SP, og det har jeg været rigtig glad for... istarten havde jeg det sådan lidt skeptisk, med a der skulle komme en og kontrollere mig,... men det er slet ikk sådan det er ..!! jeg trorde jeg var forberedt, og ihh og åhh... NOPE, jeg følte mig så utrolig blank på babyfronten...!!! vi gad ikk være på sygehuset så vi tog hjem dagen efter... hader sygehuse om natten..!! men det var godt a være der alligevel... man sover ikk men man er helt høj a adrenerlin..!! hehe..

jeg har i hvertfald haft stor glæde a ungindsats... og hvis du snakker med din jm om det og kommer med, så når der i din garviditet sker noget og i den 1 uge efter, så når du ringer til dem, så sig du er i ungindsats og sig" du altså virkelig er nervøs for det her" (hvis du selvf tror der er noget galt..) for så tager de dig merer seriøs, men de vil osse gerne se dig aht. a berolige dig hva end dit problem nu er...

Anmeld

2. januar 2011

Alberts/

Jacob&Kusuma skriver:

Hey søde

Som miss Freja siger er det et tilbud til unge mennesker der snart skal hvae barn at komme i en vuggestue og hjælpe til der. Man får mere viden om det med små børn, ja børn gennerelt og man får en masse hjælp og samvær med proffesionelle pædagoger der ved hvad man gør.

okay(:

Anmeld

2. januar 2011

FrkLarsen

Hej du 

Jeg forstår dig fuldt ud med nervøsiteten omkring overvågelse af det offentlige.. 

Jeg står selv i den dumme situation at bo på et observationsshjem, dog ikke pga min alder (fødte da jeg var 19) men pga min opvækst hos alkoholikere..

Man forestiller sig familielivet hjemme i egen lejlighed og at man bare skal leve livet. 

MEN MEN MEN...

Jeg kan kun sige at det ikke er så slemt at blive overvåget som man render rundt og tror.

Jeg har fået rigtig meget afvide som jeg ikke havde vidst som 1. gangs mor som jeg er meget taknemmelig for at have fået afvide, og derpå have fået mere 'erfaring' på mor rollen. 

Så selvfølgelig hellere at jeg var hjemme med min datter istedet for at være her på observationshjemmet (har jeg været i næsten 5mdr). 

For at i undgår det offentlige og får lov til at leve familie livet. 

Fra Kamilla med Emilie på næsten 5 måneder.

Anmeld

2. januar 2011

FamilienSørensen

FrkLarsen skriver:

Hej du 

Jeg forstår dig fuldt ud med nervøsiteten omkring overvågelse af det offentlige.. 

Jeg står selv i den dumme situation at bo på et observationsshjem, dog ikke pga min alder (fødte da jeg var 19) men pga min opvækst hos alkoholikere..

Man forestiller sig familielivet hjemme i egen lejlighed og at man bare skal leve livet. 

MEN MEN MEN...

Jeg kan kun sige at det ikke er så slemt at blive overvåget som man render rundt og tror.

Jeg har fået rigtig meget afvide som jeg ikke havde vidst som 1. gangs mor som jeg er meget taknemmelig for at have fået afvide, og derpå have fået mere 'erfaring' på mor rollen. 

Så selvfølgelig hellere at jeg var hjemme med min datter istedet for at være her på observationshjemmet (har jeg været i næsten 5mdr). 

For at i undgår det offentlige og får lov til at leve familie livet. 

Fra Kamilla med Emilie på næsten 5 måneder.

Ej hvor er det dejligt at høre at du har det godt der hvor du er

Hvad var dit første udtryk da du fik fortalt at du skulle det?

Jeg har jo set de unge mødre hvor der er en af pigerne der skal på mødrehjem, er det sådan noget du også er på.

MVH Kusuma

Anmeld

5. januar 2011

Angelica

Først og fremmest stort tillykke med den gode scanning

Dernæst kan jeg give mit besyv med, fordi jeg også blev tilmeldt ungmor-projekter i Helsingørkommune, men det var jeg rigtig glad for, fordi jeg netop fik flere besøg hos jordemoder og sp. Jeg blev rigtig glad for det, da min sp blev opmærksom på, at jeg ikke havde det godt, da jeg boede hjemme, og hjalp mig med at komme i kontakt med kommunen og flytte hjemmefra. Jeg kunne hele tiden støtte mig op af hende, og fordi hun kendte min mor, kunne hun være den der bakkede mine udsagn op. Det betød at der i ugen op til flytningen stod et værelse parat på en krisecenter, såfremt det skulle blive for hårdt derhjemme. Det var altså en god plan b at have.
Efterfølgende havde jeg en dame til at komme i hjemmet og hjælpe mig igang med at være mor, og som også generelt bare hjalp mig med alt muligt, som jeg ikke havde med hjemmefra. Igen, stor opbakning og virkelig fedt.

Der hvor jeg godt kan stejle med dit eksempel er, hvordan de på sygehuset har formuleret dette møde med lægen. Var det et valg eller var det tvang? Ganske rigtigt er det jo noget de tilbyder dig, men der er mange måder at formulere et tilbud på, og det kan måske have lydt som om I ikke havde noget valg. Så kan jeg godt forstå at du blev vred.
Men jeg er glad for at se, at du tager det langt mere positivt til dig og benytter dig af det

Knus.

Anmeld

5. januar 2011

FamilienSørensen

Angelica skriver:

Først og fremmest stort tillykke med den gode scanning

Dernæst kan jeg give mit besyv med, fordi jeg også blev tilmeldt ungmor-projekter i Helsingørkommune, men det var jeg rigtig glad for, fordi jeg netop fik flere besøg hos jordemoder og sp. Jeg blev rigtig glad for det, da min sp blev opmærksom på, at jeg ikke havde det godt, da jeg boede hjemme, og hjalp mig med at komme i kontakt med kommunen og flytte hjemmefra. Jeg kunne hele tiden støtte mig op af hende, og fordi hun kendte min mor, kunne hun være den der bakkede mine udsagn op. Det betød at der i ugen op til flytningen stod et værelse parat på en krisecenter, såfremt det skulle blive for hårdt derhjemme. Det var altså en god plan b at have.
Efterfølgende havde jeg en dame til at komme i hjemmet og hjælpe mig igang med at være mor, og som også generelt bare hjalp mig med alt muligt, som jeg ikke havde med hjemmefra. Igen, stor opbakning og virkelig fedt.

Der hvor jeg godt kan stejle med dit eksempel er, hvordan de på sygehuset har formuleret dette møde med lægen. Var det et valg eller var det tvang? Ganske rigtigt er det jo noget de tilbyder dig, men der er mange måder at formulere et tilbud på, og det kan måske have lydt som om I ikke havde noget valg. Så kan jeg godt forstå at du blev vred.
Men jeg er glad for at se, at du tager det langt mere positivt til dig og benytter dig af det

Knus.

Hvor er jeg glad for du skriver om din beretning og oplevelse. Jeg har taget det rigtig godt til mig og venter på at starte til det. Det lyder rigtig godt at de hele tiden var der for dig og kunne hjælpe dig

Anmeld

6. januar 2011

Angelica

Jacob&Kusuma skriver:

Hvor er jeg glad for du skriver om din beretning og oplevelse. Jeg har taget det rigtig godt til mig og venter på at starte til det. Det lyder rigtig godt at de hele tiden var der for dig og kunne hjælpe dig

Jeg kan følge op med at selv nu, hvor jeg ellers er 'ude' af systemet og klarer mig selv og det hele, så kan jeg til enhver tid ringe til dem, som jeg var i kontakt med. Især damen, der kom i mit hjem, har betydet meget for mig, og det er helt naturligt at jeg kan ringe og få råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.