Vi har været afsted til en NF-scanning i dag(eller ja det må jo så småt være igår hehe) min kæreste og jeg, og det var også et dejligt resultat, vi fik et lille risikotal, hvilket har betydet så meget for os, for vi var begge enige om at hvis der var noget galt med fosteret såsom DS ville vi vælge en abort. Men heldigvis kom vi derfra med en rigtig god fornemmelse i maven, og vi var jo helt røde i hovedet begge to, fordi vi havde smilet så meget og vi var begge meget rørte.
Faktisk blev vi positivt overrasket over hvor meget aktivitet der var da vi startede scanningen lå baby på ryggen, men da vi sluttede lå baby på maven med panden hen mod min rygsøjle, vi så den lige rulle lidt rundt og lave sinke bevægelser, dets lille hjerte pumpede afsted.
Og sygeplejersken sagde til os at barnet havde slugt noget foster vandt siden man kunne se den lille runde sorte klump der er en mavesæk. Ej det var helt fantastisk!! Jeg er 3 dejlige måneder henne 13+2.
MEEN der var en oplevelse jeg ikke var så glad for! Vi skulle bagefter ind til en læge og snakke med ham, og vi anede faktisk ikke hvorfor, men det vidste sig at siden jeg er så ung, ville han lige snakke med os, og med det samme kom forsvarsmekanisken i gang i mig. Og jeg blev faktisk rigtig ked af det og følte mig hjælpe løs fordi, jeg har virkelig ikke lyst til at ende som et ungt forældre par der bliver overvåget af det sociale fordi jeg kommer til at svare forkert på nogle af hans spørgsmål.
Han sagde at vi skulle deltage i mødrehjælp samt noget der hedder vuggestue projekt, og for mig lød det som om at vi skulle overvåges når jeg eller vi skulle til det. Og jeg blev lidt sur og det og det tror jeg også lægen kunne mærke.
Min kæreste gav mig faktisk også en lille "skideballe" over det for han kunne ikke forstå at jeg ikke kunne se at det var godt ment.
Jeg er en person der føler skyld meget hurtigt, og følte jo utrolig meget skyld over at jeg havde virket træls hos lægen og er bange for at han har fået et forkert indtryk af mig.
Jeg prøvede at ringe til lægen bagefter og undskylde min opførsel, men desværre var det udenfor telefon tiden. Og nu er jeg helt vildt glad for de her tilbud, så nu skal jeg bare i gang med det hurtigst muligt.
Tusind tak fordi du gav at læse om mit lille problem, det var dejligt at komme af med det. MVH Kusuma 13+2
Anmeld