Var jeg for hurtig til at tro noget forkert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.668 visninger
29 svar
0 synes godt om
30. december 2010

FamilienSørensen

Vi har været afsted til en NF-scanning i dag(eller ja det må jo så småt være igår hehe) min kæreste og jeg, og det var også et dejligt resultat, vi fik et lille risikotal, hvilket har betydet så meget for os, for vi var begge enige om at hvis der var noget galt med fosteret såsom DS ville vi vælge en abort. Men heldigvis kom vi derfra med en rigtig god fornemmelse i maven, og vi var jo helt røde i hovedet begge to, fordi vi havde smilet så meget og vi var begge meget rørte.

Faktisk blev vi positivt overrasket over hvor meget aktivitet der var da vi startede scanningen lå baby på ryggen, men da vi sluttede lå baby på maven med panden hen mod min rygsøjle, vi så den lige rulle lidt rundt og lave sinke bevægelser, dets lille hjerte pumpede afsted.
Og sygeplejersken sagde til os at barnet havde slugt noget foster vandt siden man kunne se den lille runde sorte klump der er en mavesæk. Ej det var helt fantastisk!! Jeg er 3 dejlige måneder henne 13+2.

MEEN der var en oplevelse jeg ikke var så glad for! Vi skulle bagefter ind til en læge og snakke med ham, og vi anede faktisk ikke hvorfor, men det vidste sig at siden jeg er så ung, ville han lige snakke med os, og med det samme kom forsvarsmekanisken i gang i mig. Og jeg blev faktisk rigtig ked af det og følte mig hjælpe løs fordi, jeg har virkelig ikke lyst til at ende som et ungt forældre par der bliver overvåget af det sociale fordi jeg kommer til at svare forkert på nogle af hans spørgsmål.
Han sagde at vi skulle deltage i mødrehjælp samt noget der hedder vuggestue projekt, og for mig lød det som om at vi skulle overvåges når jeg eller vi skulle til det. Og jeg blev lidt sur og det og det tror jeg også lægen kunne mærke.
Min kæreste gav mig faktisk også en lille "skideballe" over det for han kunne ikke forstå at jeg ikke kunne se at det var godt ment.

Jeg er en person der føler skyld meget hurtigt, og følte jo utrolig meget skyld over at jeg havde virket træls hos lægen og er bange for at han har fået et forkert indtryk af mig.
Jeg prøvede at ringe til lægen bagefter og undskylde min opførsel, men desværre var det udenfor telefon tiden. Og nu er jeg helt vildt glad for de her tilbud, så nu skal jeg bare i gang med det hurtigst muligt.

Tusind tak fordi du gav at læse om mit lille problem, det var dejligt at komme af med det. MVH Kusuma 13+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Zafir

Det er klart at du kan komme til at føle sådan, men tænk som udgangspunkt er det da rigtig dejligt, at de vil hjælpe jer og holde øje med jer fra starten.

TÆNK nu hvis I var nogen værre nogen. Så ville den lille bebs være der helt alene i verden. Så er det da bedre at der bliver  holdt øje engang for meget end en gang for lidt

Tillykke med en FIN NF.

Anmeld

30. december 2010

FamilienSørensen

Zafir skriver:

Det er klart at du kan komme til at føle sådan, men tænk som udgangspunkt er det da rigtig dejligt, at de vil hjælpe jer og holde øje med jer fra starten.

TÆNK nu hvis I var nogen værre nogen. Så ville den lille bebs være der helt alene i verden. Så er det da bedre at der bliver  holdt øje engang for meget end en gang for lidt

Tillykke med en FIN NF.

Du har fuldstændig ret. Og desværre kom jeg først til at tænke på det bagefter, men jeg har sørme tænkt mig at gøre det godt igen. Både undskylde til lægen sende ham muffins om nødvendigt

Jeg havde det ihvertfald rigtig dårligt med det, det var Kusuma i en nøddeskal

Kram Kusuma 13+2

Anmeld

30. december 2010

Zafir

Jacob&Kusuma skriver:

Du har fuldstændig ret. Og desværre kom jeg først til at tænke på det bagefter, men jeg har sørme tænkt mig at gøre det godt igen. Både undskylde til lægen sende ham muffins om nødvendigt

Jeg havde det ihvertfald rigtig dårligt med det, det var Kusuma i en nøddeskal

Kram Kusuma 13+2

Hehe... Så blir lægen sikkert glad hvis han får muffins

Men jeg VED at man ikke nødvændigvis gør sine børn ondt, fordi man er ung mor. Kender masesr hvor det går rigtig fint Begge mine forældre var også unge. Men da jeg blev født var det jo helt normalt at være 18 år. Det er bare nu, hvor folk er skide gamle når de får børn. grrrr Det er smukt at være ung med sine unger

Anmeld

30. december 2010

FamilienSørensen

Zafir skriver:

Hehe... Så blir lægen sikkert glad hvis han får muffins

Men jeg VED at man ikke nødvændigvis gør sine børn ondt, fordi man er ung mor. Kender masesr hvor det går rigtig fint Begge mine forældre var også unge. Men da jeg blev født var det jo helt normalt at være 18 år. Det er bare nu, hvor folk er skide gamle når de får børn. grrrr Det er smukt at være ung med sine unger

Sikke en smuk tankegang!

Jacob min kæreste og jeg mener også at vi skulle have børn i en ung alder, og vi er jo psysisk klar til børn.

Jeg takker for din tid, jeg må smutte i seng nu.

Mange kram Kusuma

Anmeld

30. december 2010

Zafir

Jacob&Kusuma skriver:

Sikke en smuk tankegang!

Jacob min kæreste og jeg mener også at vi skulle have børn i en ung alder, og vi er jo psysisk klar til børn.

Jeg takker for din tid, jeg må smutte i seng nu.

Mange kram Kusuma

sov godt

Anmeld

30. december 2010

millesofie

jeg havde også reageret på samme måde

men coolt at du nu kan se fornuft i galskaben det tror jeg ikke jeg ville have kunne (bære den af lidt for længe)

tillykke med den lille spir

Anmeld

30. december 2010

Lone Jakobsen

tillykke med den poserive nf scanning.

selvfølgelig er du nervøs når de allerede nu er mere obs på jer bare fordi i er unge.

da jeg fødte min datter var jeg 20år, jeg var alene, men på trods a dette blev der ikke taget speciel hensyn  til mig mens jeg var gravid. det var først da min datter begyndte i dp, og senere i børnehave at jeg opdagede folks fordomme komme til udtryk i mistanker om hvor vidt min datter nu led under hendes mors unge alder.

min pointe er (i al denne tekst) at det er super at du allerede nu kan se fornuften i de ting der bliver tilbudt jer... for i vil opleve mange spøjse kommentarer, spørgsmål og undren... så i kan lige sp godt vælge at se det som posetiv opmærksomhed og en ekstra sikkerhed for at beskytte jeres (ufødte) barn.

mange hilsner en tidligere ung (men nu næsten gammel mor)

Anmeld

30. december 2010

mortilflere

alle ville reagere sådan tror jeg ..

Jeg var 20 da jeg fik den første , og kom i en mg ved jm for yngre , men blev hurtig stoppet da de syntes jeg var malplaceret så mød op og spark røv 

Anmeld

30. december 2010

FamilienSørensen

mortilflere skriver:

alle ville reagere sådan tror jeg ..

Jeg var 20 da jeg fik den første , og kom i en mg ved jm for yngre , men blev hurtig stoppet da de syntes jeg var malplaceret så mød op og spark røv 

Det er et rigtig godt råd du giver mig. Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.