tøj spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. september 2008

Plysbjørnen

Jeg står her og er ved at sortere Laura's det gamle tøj for at finde hvad der kan bruges til Lillebror... Spørgsmålet er så kan en dreng bruge Lavendel/Lilla eller er det forbeholdt piger??? Betina P.S. hvad med hvide smækbukser(med fødder) og en lyserød Grisling på???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2008

Mikkelmusen

Altså hvis Filuca kan blive forvekslet med en dreng, på trods af lyserøde sokker og rødt tøj og lyserødt tæppe i barnevognen, så kan det vist være det samme hvad jeg giver hende på.

Nå men jeg synes godt du kan give de hvide smæk-bukser på, men det lilla ved jeg ikke. Der skal man nok se tøjet først.

Men grisling er jo lyserød og det kan man jo ikke lave om, men jeg synes da også at det motiv kan gå til dreng.

Anmeld

8. september 2008

linemus

Det kommer vel an på, hvilken tøj-del det er. Hvis det er en kjole, vil jeg sige klart nej ;)

Jeg ved det ikke rigtig. Det er vel også et smags-spørgsmål. Måske kunne man godt bruge en lilla trøje til et par smarte drengebukser f.eks.

Mht. de hvide bukser, så går det vel også, hvis man kan finde en "drengetrøje", der matcher. Grisling er jo ikke en pige :)

Knus Line - der lige har fundet alt Sebastians gamle tøj frem og nu har to piger i blåt :S

Anmeld

8. september 2008

Astrid P

linemus skriver:

Det kommer vel an på, hvilken tøj-del det er. Hvis det er en kjole, vil jeg sige klart nej ;)

Jeg ved det ikke rigtig. Det er vel også et smags-spørgsmål. Måske kunne man godt bruge en lilla trøje til et par smarte drengebukser f.eks.

Mht. de hvide bukser, så går det vel også, hvis man kan finde en "drengetrøje", der matcher. Grisling er jo ikke en pige :)

Knus Line - der lige har fundet alt Sebastians gamle tøj frem og nu har to piger i blåt :S

Helt enig.
En lilla bluse til et par brune bukser eller noget i den stil. Det synes jeg sagtens man kan!

Anmeld

8. september 2008

Loggidut

det kan du sagtens efter min mening

Anmeld

8. september 2008

Anja

Ved ikke lige .... lilla synes jeg nok er lidt piget. Tror ingen af vores drenge har noget lilla ....

Men de hvide smækbukser kan du da sagtens bruge :)

Jeg har også været i gang med at sortere - og puha, der er godt nok meget blåt !! Og det synes jeg altså ikke lige går til en pige. Men heldigvis også en del beige, brunt og hvidt - og lidt grønt som vel godt kan bruges til en pige, ikk ??! :)

Anmeld

8. september 2008

linemus

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f] Det kommer vel an på, hvilken tøj-del det er. Hvis det er en kjole, vil jeg sige klart nej ;) Jeg ved det ikke rigtig. Det er vel også et smags-spørgsmål. [rød]Måske kunne man godt bruge en lilla trøje til et par smarte drengebukser f.eks[/rød]. Mht. de hvide bukser, så går det vel også, hvis man kan finde en "drengetrøje", der matcher. Grisling er jo ikke en pige :) Knus Line - der lige har fundet alt Sebastians gamle tøj frem og nu har to piger i blåt :S[/citat] Helt enig. En lilla bluse til et par brune bukser eller noget i den stil. Det synes jeg sagtens man kan![/citat] Ha ha - jeg fik lige et billede i hovedet af min storebror i lilla trøje og brune fløjlssmækbukser og små babykrøller over ørerne :)) Det var så sidst i 70'erne. Og det kan jo sagtens gå i dag :)

Anmeld

8. september 2008

linemus

Mikkelmusen skriver:

Altså hvis Filuca kan blive forvekslet med en dreng, på trods af lyserøde sokker og rødt tøj og lyserødt tæppe i barnevognen, så kan det vist være det samme hvad jeg giver hende på.

Nemlig. Her er tøserne også blevet kaldt både "flotte fyre" og "lillebror", selvom de begge sad i skrigpinke flyverdragter/jakker, så farverne er åbenbart ikke kønsbestemt for alle 8D

Anmeld

8. september 2008

Astrid P

[citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]linemus skriver:[/småt][/f] Det kommer vel an på, hvilken tøj-del det er. Hvis det er en kjole, vil jeg sige klart nej ;) Jeg ved det ikke rigtig. Det er vel også et smags-spørgsmål. [rød]Måske kunne man godt bruge en lilla trøje til et par smarte drengebukser f.eks[/rød]. Mht. de hvide bukser, så går det vel også, hvis man kan finde en "drengetrøje", der matcher. Grisling er jo ikke en pige :) Knus Line - der lige har fundet alt Sebastians gamle tøj frem og nu har to piger i blåt :S[/citat] Helt enig. En lilla bluse til et par brune bukser eller noget i den stil. Det synes jeg sagtens man kan![/citat] Ha ha - jeg fik lige et billede i hovedet af min storebror i lilla trøje og brune fløjlssmækbukser og små babykrøller over ørerne :)) Det var så sidst i 70'erne. Og det kan jo sagtens gå i dag :)[/citat] HAHR, jeg er vist en værre retro-mor!

Anmeld

8. september 2008

Plysbjørnen

Det er en lavendel farvet trøje og et par strømper...

Men jeg synes godt nok også at der var extremt meget lyserødt...

men anja, så længe det ikke er en fimset lyseblå kan du da godt give en pige det på (det har laura da) og hun har også en grøn trøje...

men som i siger Grisling er og bliver bare lyserød, det kan man jo ikke lave om på... så den ryger med i bunken til det der kan bruges...

tusind tak for jeres svar...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.