Kun taget 1 kg på!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.346 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. september 2008

qp

Hej alle :)

Jeg er gravid og skal føde om 3 uger. Babyen og maven vokser som de skal, men jeg har altså kun taget 1 kg på siden jeg aflagde mit første besøg hos lægen da jeg fandt ud af, at jeg var gravid.
Jeg synes jo selvfølgelig det er fantastisk, især efter min bedste veninde tog 30 kg på og jeg jo kan se hvor svært hun har det med, at smide dem igen.
Jeg har dog ikke hørt om andre der taber sig under graviditeten medmindre de spiser meget sundt osv... Og det skal så siges, at jeg overhovedet ikke har spist særlig sundt, selv om jeg budre.

Hvad er jeres erfaringer med det, at tabe sig under en graviditet - har i selv oplevet det eller kender i nogle der har det?

På forhånd tak :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2008

Plysbjørnen

Snart Mor skriver:

Hej alle :)

Jeg er gravid og skal føde om 3 uger. Babyen og maven vokser som de skal, men jeg har altså kun taget 1 kg på siden jeg aflagde mit første besøg hos lægen da jeg fandt ud af, at jeg var gravid.
Jeg synes jo selvfølgelig det er fantastisk, især efter min bedste veninde tog 30 kg på og jeg jo kan se hvor svært hun har det med, at smide dem igen.
Jeg har dog ikke hørt om andre der taber sig under graviditeten medmindre de spiser meget sundt osv... Og det skal så siges, at jeg overhovedet ikke har spist særlig sundt, selv om jeg budre.

Hvad er jeres erfaringer med det, at tabe sig under en graviditet - har i selv oplevet det eller kender i nogle der har det?

På forhånd tak :-)

jeg har ikke tabt mig under mine graviditeter, men det er just ikke sundt at gøre det, det har jeg i hvert fald fået afvide... men jo hvis man spiser ekstremt meget sundt kan man godt, men du skal jo huske på at du skal tage barnets vægt på, plus vægten af moderkagen, og ja så lige et par liter fostervand også... det vil sige ca 7 kg... og hvis du så når du føder har en vægt der f.eks. siger - 5 kg, så har du jo ikke reelt kun tabt 5 kg, du har rent faktisk tabt dig 12 kg... og alle de "kemikalier" også videre der har ophobet sig i dine "fedtdepoter" dem har du som end sendt videre til din baby... og det samme gør sig gældende hvis ikke du tager på...

Betina

Anmeld

8. september 2008

Fam. Madsen

hey...

jeg føde min lille dejlige søn den 7/6-2008 og jeg tabe mig under min gravidtet. og jeg fik af vide at det var godt for mig men jeg er også overvægtig så for mit ved kommende gjor det bestemt ikke noget.:D

og min søn manglet ikke noget under min graviditet og havde det fint da han kom ud, han er lille men han er som han skal være ang, hans motorik af at han er 3mdr.:D

jeg synes det er flot at du kun har taget et kilo på...:D

Anmeld

8. september 2008

Marie;-)

Det kommer vel helt an på om man er overvægtig eller ej. Ved ikke om du er det? Hvis man er meget overvægtihg er det vist ok at tabe sig lidt - hvis det sker naturligt.

Jeg er selv slank af bygning og tog over 20 kg. på ved begge graviditeter, men begge gange røg de heldigvis hurtigt igen.

Anmeld

8. september 2008

Pia.

på trods af jeg ikke var overvægtig da jeg ventede nr. 3 tabte jeg mig også rigtig meget og som højgravid vejede jeg faktsik mindre end jeg gjorde før jeg blev gravid... endte på 5 + kilo inden fødslen og da han var ude var jeg 8 kilo under....

Knus Pia

Anmeld

8. september 2008

Anja

Jeg er gravid og er i dag 34+5 - og jeg vejede her til morgen 300g mindre end da jeg var ved lægen første gang.

Jeg havde ca 20kgs overvægt da jeg startede - så nu er nogle af dem så bare graviditetskg. Jeg har fået meget ros hos læge og jdm, der mener det er super fint. Baby har det godt og det samme har jeg (minus graviditetsgener). Jeg har spist sundt - og så også syndet lidt med usundt nogle gange ... desuden har jeg også fået gået og cyklet en del - og det holder jo forbrændingen i gang.

Jeg tror, at det er ganske fint, at du kun har taget 1 kg, hvis du har lidt på sidebenene i forvejen.

Anmeld

8. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

på trods af jeg ikke var overvægtig da jeg ventede nr. 3 tabte jeg mig også rigtig meget og som højgravid vejede jeg faktsik mindre end jeg gjorde før jeg blev gravid... endte på 5 + kilo inden fødslen og da han var ude var jeg 8 kilo under....

Knus Pia

Hi hi hvorfor skete det ikke for mig... Jeg nåede at tage 12kg på og de er væk igen, så kan ikke bare ikke sige at jeg stadig mangler at komme af med de kilo jeg tog på... De kilo er hyggekilo.... Øv øv... Men kæmper jo også nu en kamp for at komme af med dem...

Majbritt(H)

Anmeld

8. september 2008

Pia.

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Knus Pia

Hi hi hvorfor skete det ikke for mig... Jeg nåede at tage 12kg på og de er væk igen, så kan ikke bare ikke sige at jeg stadig mangler at komme af med de kilo jeg tog på... De kilo er hyggekilo.... Øv øv... Men kæmper jo også nu en kamp for at komme af med dem...

Majbritt(H)

Det var også kun 3 gang jeg kunne prale af det - de første to gange snuppede jeg lige plus 20 og 22 kilo... Hmmm...

Så det er kun 3 gang jeg var så heldig at tabe mig så meget også da jeg ammede der tabte jeg mig rigtig meget.... jeg kan desværer ikke bruge det som undskyldning i dag... det er min egen skyld jeg vejer 12 kilo mere end da jeg fik nummer 3... :(...

Knus til dig Majbritt.

Anmeld

8. september 2008

twinboys

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Knus Pia

Majbritt(H)

Det var også kun 3 gang jeg kunne prale af det - de første to gange snuppede jeg lige plus 20 og 22 kilo... Hmmm...

Så det er kun 3 gang jeg var så heldig at tabe mig så meget også da jeg ammede der tabte jeg mig rigtig meget.... jeg kan desværer ikke bruge det som undskyldning i dag... det er min egen skyld jeg vejer 12 kilo mere end da jeg fik nummer 3... :(...

Knus til dig Majbritt.

Er sørme også spændt på min kære vægt imorgen, når jeg så har været dygtig... Bare jeg har tabt mig...

Majbritt(H)

Anmeld

8. september 2008

Pia.

twinboys skriver:

PiaR skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Knus Pia

Majbritt(H)

Knus til dig Majbritt.

Er sørme også spændt på min kære vægt imorgen, når jeg så har været dygtig... Bare jeg har tabt mig...

Majbritt(H)

Det er jeg ret sikker på du har søde... Tror du smiler stort når du hopper på i morgen...

Sover dine børn ? mine 3 er faldet om kuld... Vi har haft besøg af nyt barn og forældre i dag, så der har været gang i den i formiddags.

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.