Amning om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

CiSo

Cilas er 2 mdr nu, og jeg har ligget ned og ammet lige fra starten af.. Altså om natten, men af og til kan jeg også finde på det om dagen! Cilas ligger enten ved siden af mig og sover, eller ovre i hans vugge og så når han giver lyd fra sig, henter jeg ham bare og "pakker ud" og så ligger både han og jeg og små sover imens han får spist det han skal.. Og her der fungere det fuld ud optimalt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Tulle28

Du skal da gøre det som fungerer bedst for dig/jer... Så pyt være med hvad andre synes.

Min datter er 9 mdr. og har indtil for ca. en måned siden sover lige ved siden af vores seng. Når hun skulle ammes, hev jeg hende over til mig og så blev hun der resten af natten. Nu er hun flyttet ind på hendes eget værelse, men kommer stadigvæk ind til mig når hun skal ammes og så bliver hun der. På den måde får vi allesammen sovet mest muligt.

Knus Tulle

Anmeld

3. januar 2011

dorthemus

MissChrista skriver:

Hej alle

Jeg fødte en bette søn for tre uger siden, og amningen har sådan set kørt derud af - heldigvis.. Men jeg kom til at tænke over hvad I andre gør om natten mht amning ?? - Min knægt ligger ved mig, og så ammer jeg ham liggende, og kan derfor godt falde i søvn i mens - og det kører egentlig fint nok. Så er jeg "fri for" at stå op osv om natten.. jeg kan bare ikke helt lade være med at tænke på om det er "forkert" af mig?? jeg vælter ikke oven i ham eller noget, fordi jeg har fundet en superstilling at ligge i, så jeg nærmest er "låst fast"..

men på denne måde får jeg bare dét mere søvn, og så er det jo super hyggeligt at ligge med bettemanden. Jeg plejer jo så at vågne lidt senere når han er færdig med at spise, og så kan jeg enten pakke patten sammen og sove videre med bettemanden eller putte ham over i sin vugge og så kan han sove videre dér..

Men hvad gør I ???

Jeg har gjort ligesom dig...de første tre-fire måneder sov vi i samme seng, såååå skønt! Og jeg ammede også liggende

Derefter sov hun mere og mere i egen seng men ved siden af min og for et par uger siden, knap syv måneder gammel, flyttede hun ind på sit værelse og nu ammer jeg i en stol derinde om natten.

Anmeld

5. januar 2011

linemus

MissChrista skriver:

Hej alle

Jeg fødte en bette søn for tre uger siden, og amningen har sådan set kørt derud af - heldigvis.. Men jeg kom til at tænke over hvad I andre gør om natten mht amning ?? - Min knægt ligger ved mig, og så ammer jeg ham liggende, og kan derfor godt falde i søvn i mens - og det kører egentlig fint nok. Så er jeg "fri for" at stå op osv om natten.. jeg kan bare ikke helt lade være med at tænke på om det er "forkert" af mig?? jeg vælter ikke oven i ham eller noget, fordi jeg har fundet en superstilling at ligge i, så jeg nærmest er "låst fast"..

men på denne måde får jeg bare dét mere søvn, og så er det jo super hyggeligt at ligge med bettemanden. Jeg plejer jo så at vågne lidt senere når han er færdig med at spise, og så kan jeg enten pakke patten sammen og sove videre med bettemanden eller putte ham over i sin vugge og så kan han sove videre dér..

Men hvad gør I ???

Sådan gør jeg også. Min datter er nu 8 mdr. og hun ligger der stadig

- Line

Anmeld

5. januar 2011

Hasselnødden

MissChrista skriver:

Hej alle

Men hvad gør I ???

Sådan gjorde jeg også her, i begyndelsen sad jeg dog og ammede ham i dobbeltsengen indtil jeg turde forsøge at amme ham liggende.. og det gik super godt, jeg fik lært at sove mens han ammede og i ny og næ vågnede jeg op ved at min brystvorte lå på hans pande eller han stadigvæk lå og gumlede på den.. han sov hos os de første 4 måneder, (min mælk stoppede da han var 4 mrd) så kom han i egen seng i soveværelset og da han var 5 måneder fik han sin seng ind i sit eget værelse og det gik smertefrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.