Amning om natten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Mor Christa

Hej alle

Jeg fødte en bette søn for tre uger siden, og amningen har sådan set kørt derud af - heldigvis.. Men jeg kom til at tænke over hvad I andre gør om natten mht amning ?? - Min knægt ligger ved mig, og så ammer jeg ham liggende, og kan derfor godt falde i søvn i mens - og det kører egentlig fint nok. Så er jeg "fri for" at stå op osv om natten.. jeg kan bare ikke helt lade være med at tænke på om det er "forkert" af mig?? jeg vælter ikke oven i ham eller noget, fordi jeg har fundet en superstilling at ligge i, så jeg nærmest er "låst fast"..

men på denne måde får jeg bare dét mere søvn, og så er det jo super hyggeligt at ligge med bettemanden. Jeg plejer jo så at vågne lidt senere når han er færdig med at spise, og så kan jeg enten pakke patten sammen og sove videre med bettemanden eller putte ham over i sin vugge og så kan han sove videre dér..

Men hvad gør I ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Corn

Først da Mutten blev omkring 4-5 mdr begyndte jeg at sidde op og amme om natten, ellers har jeg også ligget ned, for min egen søvns skyld.

Jeg tager ham dog over og ammer ham liggende stadig, hvis han vågner lidt før vækkeuret ringer, og her mens vi har juleferie, så er det også meget hyggeligere.

Men jeg vil helt have ham vænnet af med ligge-amning, for jeg vil gerne kunne tage ham over i min seng, uden at skulle lægge bryst til. Selvom der nok går noooooget tid endnu

Anmeld

29. december 2010

Mor til prinsessen :-)

Da min mand havde barsel og ferie ammede jeg i sengen, både liggende og siddende, men sov ikke under amningen.
Nu når han er startet på arbejd synes jeg det er mest retfærdig at smutte ud i min "ammestol" så han kan få lige søvn inden han skal på arbejde. Og det er ganske hyggeligt at sidde der med hende :-)

Anmeld

29. december 2010

Pige2009

MissChrista skriver:

Hej alle

Jeg fødte en bette søn for tre uger siden, og amningen har sådan set kørt derud af - heldigvis.. Men jeg kom til at tænke over hvad I andre gør om natten mht amning ?? - Min knægt ligger ved mig, og så ammer jeg ham liggende, og kan derfor godt falde i søvn i mens - og det kører egentlig fint nok. Så er jeg "fri for" at stå op osv om natten.. jeg kan bare ikke helt lade være med at tænke på om det er "forkert" af mig?? jeg vælter ikke oven i ham eller noget, fordi jeg har fundet en superstilling at ligge i, så jeg nærmest er "låst fast"..

men på denne måde får jeg bare dét mere søvn, og så er det jo super hyggeligt at ligge med bettemanden. Jeg plejer jo så at vågne lidt senere når han er færdig med at spise, og så kan jeg enten pakke patten sammen og sove videre med bettemanden eller putte ham over i sin vugge og så kan han sove videre dér..

Men hvad gør I ???

Jeg lå også ned og ammede - det er jo en super måde hvorpå de små kan få mad

Anmeld

29. december 2010

2721

jeg ligger stadig ned og ammer på visse tidspunkter og min dreng er 6 mdr.

Anmeld

29. december 2010

Den lykkelige

Nu kan det godt være at det her er et rigtig dumt spørgsmål for jer som har en lille og ved så meget mere end jeg som først venter vores første til februar.. Men kom bare til at tænke på om de jo ikke skal gylpe efter amning?? Hvordan gør i så det hvis i delvis sover?? For hvis man ligge den lille på ryggen jo for at han/hun kan sove efter amning, kan det så ikke være ubehagelig for den lille hvis de ligger og gylper?? og måske endda også farligt hvis de jo ikke kan vænne sig og "spytte" gylpen ud.. Hmmm måske det et underlig spørgsmål, men kom bare til at tænke på det..

Anmeld

29. december 2010

Mor Christa

milopilo skriver:

Nu kan det godt være at det her er et rigtig dumt spørgsmål for jer som har en lille og ved så meget mere end jeg som først venter vores første til februar.. Men kom bare til at tænke på om de jo ikke skal gylpe efter amning?? Hvordan gør i så det hvis i delvis sover?? For hvis man ligge den lille på ryggen jo for at han/hun kan sove efter amning, kan det så ikke være ubehagelig for den lille hvis de ligger og gylper?? og måske endda også farligt hvis de jo ikke kan vænne sig og "spytte" gylpen ud.. Hmmm måske det et underlig spørgsmål, men kom bare til at tænke på det..

det er ik et dumt spørgsmål Men lige med min knægt så bøvser/gylper (meget lidt) han først omkring 25 minutter efter amningen er slut, og inden han ska bøvse eller gylpe så græder han, og så vågner jeg jo med det samme og får ham op og bøvse/gylpe.

Min SP sagde også at helt små børn har ret svært ved at lære at bøvse/gylpe, så i starten kan det være de slet ik gør det, og så udvikler det sig til luft i maven, og så prutter han bare ekstra meget ;P haha. Men altså jeg er aldrig i tvivl når han skal bøvse eller gylpe, fordi så "siger han til" Sådan er det hvert fald herhjemme. ved ikke med andre

Anmeld

29. december 2010

Jibbe

Hmm Frej sover stadig hos mig det meste af natten og han er 5 mdr  Det er nemmest og jeg er alene med ham halvdelen af tiden så vil virkelig gerne have min nattesøvn. Så jeg synes ikke det er forkert. Det er da bedre med en mor som har overskud fordi man får sin søvn synes jeg.

Og her sover Frej altid på siden i vores seng, så han nemt kan komme af med gylpen... men det er nu sjældent at han gylper om natten alligevel. 

Anmeld

29. december 2010

Mor Christa

Jibbe skriver:

Hmm Frej sover stadig hos mig det meste af natten og han er 5 mdr  Det er nemmest og jeg er alene med ham halvdelen af tiden så vil virkelig gerne have min nattesøvn. Så jeg synes ikke det er forkert. Det er da bedre med en mor som har overskud fordi man får sin søvn synes jeg.

Og her sover Frej altid på siden i vores seng, så han nemt kan komme af med gylpen... men det er nu sjældent at han gylper om natten alligevel. 

jaa , præcis min ligger ogs på siden sådan falder vi jo i søvn

Anmeld

3. januar 2011

Sofia24

min dreng er 5 mdr og det er sjældent vi er oppe om natten, men når vi er sætter jeg mig bare i fodenden af sengen - lader ham spise færdig (tager højst 15 min), tager ham op og gå lidt hvor han så bøvser. Så ligger jeg ham i tremmesengen igen og jeg ligger mig i min egen seng. Jeg ligger altid lige og lytter om han falder helt til ro inden jeg selv falder i søvn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.