Krise i familien - Bryllup i DK eller USA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. december 2010

pernille-82

Rigtig glædelig Jul alle sammen og Godt Nytår om 2 dage

Jeg står og skal giftes i Juli den kommende sommer. Men der er opstået kæmpe krise i min kærestes familie. ALLE er sure på alle og kan ikke klare synet af hinanden. Til familie fester kommer de med spydige kommentarer til hinanden. Og det har vi (min kæreste og jeg) fået nok af. Vi gider ikke at bruge 100.000 kr på en kæmpe fest og føre folk smmen som hader hinanden. Det skulle ende med at blive en lykkelig stund med skønne minder. Så vi har snakket om at aflyse brylluppet i frygt for, at der vil opstå skandale under festen. Og det gør mig rigtig ked af det, da det er en pigedrøm at blive gift - som alle ved!!!  Så vi har også snakket om at rejse til USA og blive gift på stranden og kun invitere de nærmeste samt tætteste personer i vores liv. Men det vil også skabe slid i sidste ende, da folk i familien vil finde ud af det. Så her står vi i en skrue uden ende - fyldt med problemer og spekulationer  

HVAD SKAL VI GØRE????? Skal vi droppe brylluppet helt og bare tage på rådhuset i hemmelighed? Eller rejse til USA med et mindre antal gæster og tage den chance? Eller holde det planlagte bryllup og håbe på det bedste???

Jeg glæder mig til at høre fra jer herinde og håber MEGET på, at I kan og vil hjælpe mig!!! For jeg er synderknust og i vildrede..

Pas godt på hinanden samt familien på fredag

De bedste hilsner fra den forvirret mor og forhåbentlig kommende hustru - Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

oo

hmm, ja...joe... vi blev gift for os selv, så det stemmer jeg jo for jeg ville virkelig heller ikke gide poste en masse penge i en fest som nogle tåber der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, så ville ødelægge! er det "alle mod alle" i hans familie? eller går fx hans nærmeste familie godt sammen og så er det den "ydre" der er problemet? for så kunne man evt skære dem fra.

I kan også rejse til USA jo...men så vidt jeg ved, er ægteskab indgået i USA ikke gældene i DK, så I skal jo alligevel på rådhuset herhjemme. og har jeres familie/nærmeste venner råd til at rejse med? jeg ville ikke selv havde råd til at rejse til udlandet for at deltage i nogens bryllup.

Anmeld

29. december 2010

ESV

I skal gøre det der giver jer den bedste mavefornemmelse.

Det skal være JERES dag med glade minder, hvis det så betyder 6 gæster til et rådhusbryllup så er det det i skal gøre!

Anmeld

29. december 2010

eElak

Tjuhl skriver:

hmm, ja...joe... vi blev gift for os selv, så det stemmer jeg jo for jeg ville virkelig heller ikke gide poste en masse penge i en fest som nogle tåber der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, så ville ødelægge! er det "alle mod alle" i hans familie? eller går fx hans nærmeste familie godt sammen og så er det den "ydre" der er problemet? for så kunne man evt skære dem fra.

I kan også rejse til USA jo...men så vidt jeg ved, er ægteskab indgået i USA ikke gældene i DK, så I skal jo alligevel på rådhuset herhjemme. og har jeres familie/nærmeste venner råd til at rejse med? jeg ville ikke selv havde råd til at rejse til udlandet for at deltage i nogens bryllup.

Samme tanke her.... 

og så husk - DET ER JERES DAG!!!!

Det er godt nok plat at der er det splid i familien, at det skal gå ud over jeres kommende bryllup... 

Jeg havde valgt KUN at invitere de aller nærmeste, og så - hvis USA ikke kan blive til noget - så holde det herhjemme.. 

Men ok - jeg har ikke bryllupsdrømmen, og jeg regner med - hvis jeg skulle ende med at blive gift - at smutte på rådhuset, eller blive gift i min fars have... 

Anmeld

29. december 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
den er svær..
Og kan godt forstå, at i befinder jer i en svær situation..
Hvad er det familien skændes om..? Er det gæstelisten..? Hvor det skal holdes..? Eller noget tredje..?
Uanset, så er alle! beslutningerne jeres..
Anja..

Anmeld

29. december 2010

PernilleB

pernille-82 skriver:

Jeg står og skal giftes i Juli den kommende sommer. Men der er opstået kæmpe krise i min kærestes familie. ALLE er sure på alle og kan ikke klare synet af hinanden. Til familie fester kommer de med spydige kommentarer til hinanden. Og det har vi (min kæreste og jeg) fået nok af. Vi gider ikke at bruge 100.000 kr på en kæmpe fest og føre folk smmen som hader hinanden. Det skulle ende med at blive en lykkelig stund med skønne minder. Så vi har snakket om at aflyse brylluppet i frygt for, at der vil opstå skandale under festen. Og det gør mig rigtig ked af det, da det er en pigedrøm at blive gift - som alle ved!!!  Så vi har også snakket om at rejse til USA og blive gift på stranden og kun invitere de nærmeste samt tætteste personer i vores liv. Men det vil også skabe slid i sidste ende, da folk i familien vil finde ud af det. Så her står vi i en skrue uden ende - fyldt med problemer og spekulationer  

HVAD SKAL VI GØRE????? Skal vi droppe brylluppet helt og bare tage på rådhuset i hemmelighed? Eller rejse til USA med et mindre antal gæster og tage den chance? Eller holde det planlagte bryllup og håbe på det bedste???

Jeg glæder mig til at høre fra jer herinde og håber MEGET på, at I kan og vil hjælpe mig!!! For jeg er synderknust og i vildrede..

De bedste hilsner fra den forvirret mor og forhåbentlig kommende hustru - Pernille

ja vi har alle gifte-rømmen... men havde jeg "muligheden" som du har lige nu, så tag til usa..!! vi har selv snakke om a tage til scotland op i højfjældene og blive viet der...

Anmeld

29. december 2010

pernille-82

Det problemet går ud på, har intet med vores bryllup at gøre. Det er en familie strid, der har stået på i 25 år, som desværre er gået videre mellem "børnene" og deres kærester. Så det er en rigtig alvorlig krise.

Det er nogle gode svar, som I er kommet med. Og det er altid nemmere at give svar, når man ikke selv står i situationen :-) Men jeg vil snakke med min kæreste om det i eftermiddag, når han kommer fra arbejde. For vi skal jo snart til at finde en løsning, hvis den skal aflyses eller flyttes.

Man kan godt blive "lovligt" gift i USA, hvor det stadig er gældende, når man kommer til DK igen. Så der er ingen problemer der.

Anmeld

29. december 2010

Mille83

pernille-82 skriver:

Jeg syntes i skal gøre det I vil, det er jeres dag, og netop den ene dag i livet ,i ikke skal tage hensyn til tanter, fætre, kusiner osv i ikke har set i årevis og alligevel vil brokke sig over bordplanen selvom i har brugt en krig på at få den til og gå op.

Tag i til USA, få det smukkeste bryllup, og er de andre sure når i kommer hjem, ja så kan det være de tænker over hvorfor de ikke var inviteret med.

Håber du får et dejligt bryllup

Anmeld

29. december 2010

Molly8

pernille-82 skriver:

Et forsøg kan være at lufte jeres frustrationer og overvejelser for familien. Måske kunne det få dem til at tænke over, hvordan spliden påvirker hele familien. Det er måske et svagt håb, men I har jo ikke noget at tabe.

Tanker fra Molly

Anmeld

29. december 2010

Skouboe

Jeg vil sige som de andre - gør hvad I føler for. Hvad der giver jer den bedste mavefornemmelse.

Hvis det var mig der skulle vælge ville jeg gå ganske anonymt på rådhuset og så bruge de 100.000 på et brag af en bryllupsrejse. Hvis folk så brokkede sig ville mit svar ganske kontakt være: "Vores bryllyp er VORES dag og vi gider ikke at have den ødelagt fordi I ikke kan finde ud af at opføre jer civiliseret overfor hinanden. Derfor valgte vi at blive gift i stilhed og bruge pengene på bryllupsrejsen"!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.