Uhh jeg har ikke helt vist om jeg skulle lave det her indlæg, for når man ikke snakker om det, så passer det helt sikkert ikke....
Men i går eftermiddags blev min søde mor hentet ved hendes læge af en ambulance med udrykning, fordi hun havde haft/har en blodprop i hjertet! Jeg fik det at vide engang først på aftenen.
Hun blev indlagt, fik morfin, og har fået det der nitroglycerin på drop og har det i dag bedre. Hun har dog oven i hatten lungebetændelse (det samme som jeg også har) og får den bredspekteret penicillin mod det og har derfor (måske?) 39,5 i feber. Men lægerne kan ikke lige finde ud af hvad/hvor det er galt i hendes hjerte. Dem der er på job er vist nok "bagvagter" her i julen, og de kan ikke se hele hjertet på en scanning og de synes at blodprøverne er inkonklusive. Men cardiograferne (hedder det det?) viste tydelige tegn på at der HAVDE været en blodprop, og nitroglycerinen har også gjort hun har fået det meget bedre, så nu ved de ikke lige helt hvad de skal stille op med hende og overvejer at sende hende hjem igen!!! Min stakkels far er ved at DØ af skræk ved tanken om at få hende hjem, hvis det nu sker igen.
Nå. Men altså. Pyhh hvor er det træls. Og skrækkeligt. Min mor er en ellers "fit" kvinde der lever sundt osv. men har haft brystkræft to gange, fået fjernet galdeblæren sidste jul (
) og så nu det her den her jul. Hun er bare et skravl altså!!! Uhh jeg bliver så vred på "universet" over at det altid er hende der står for tur!! Samtidigt er vi alle jo også ved at dø af skræk!
Jeg fik bare akutte tanker i går aftes om at TÆNK NU hvis Bimmeren bliver født og så hun dør samme dag! Så kunne vi fejre fødselsdag og have års-dag for død mor/mormor/farmor hvert år
. Sååå nu kan jeg ikke helt finde ud af om jeg skal "skynde" mig at føde, så hun når at få ham at se, eller om jeg skal "holde mig" hvis hun nu skal til at dø/at hun kan nå at komme oven på igen så hun er frisk til at komme ud og se Bimmeren når han er kommet til verden. Jeg ved godt jeg ingen indflydelse har på hvornår jeg skal føde, men jeg sad bare pludselig og gjorde mig tanker.
Altså pt. er hun ikke ved at dø. Hun har ikke været faldet om/bevidstløs og det var heldigt at min far reagerede så hurtigt som han gjorde så hun hurtigt kom til lægen og derefter hospitalet.
Men alligevel!!!!! Fordi hun har fejlet så meget, så har vi nok alle i familien sådan en "holde vejret" tendens hver gang min mor fejler noget. Min mor har store problemer med at vågne efter fuld narkose, så derfor er det også bare sååå nervepirrende hver gang hun skal opereres, men det er vist noget med at man muligvis kan få sådan en ballonudvidelse hvor man kun bliver lokalbedøvet, da de går ind gennem lysken!?
Suk
Nå. Trælse sure dumme nyheder herfra. ØØØØØØØØVVVVVVVV!