Barnevogn - jeg er helt rundforvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

DK

Ihh ja det er super svært hvad man skal vælge!

Jeg synes vores barnevogn med lufthjul er lækker og lidt mere affjedrende end kombivognen vi også har uden lufthjul. Du skal dog bare indstille dig på at i sikkert forholdsvis hurtigt skal udskifte slangerne i hjulene, da de slanger der er på er noget billigt l*rt. Det gjorde vi på vores Brio og den holdt derefter luft i mange år uden at punktere! Det er ens for alle barnevogne, billige som dyre, sagde min cykelhandler til mig dengang. Han havde et lager af "barnevognsslanger" og skiftede dem alle sammen på en halv eftermiddag for 250 kr mener jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Malonde1985

karina pigen skriver:

puha tror du får sp mange forskellige svar .. hehe

vi har valgt en emmaljunga big star UniQ, og det har vi fordi den har et langt liggemål har en termo base, jeg synes den er flot og alle jeg kender som har ige denne model er super tilfredse...plus punkterfrie dæk.. et stort plus..  gider ik at står en dag med inge luft i dækkene når jeg er en af dem der kommer til at tage bus og tog  til alt. ( ingen bil)..

vi har sparet op så vi kunne vælge hvilken som helst barnevogn vi ville ha.. det er mange penge at bruge men ved os hvis jeg ik får flere børn er de er lette at sælge igen  til en rimlig pris hvis vognen er velholdt..men håber da på barn nr 2 os og så ved jeg os at den er holdbar og ganske fin til nr 2 os..

men synes du skal kigge på hvad DU kan li og ik lytte til alle andte for alle har en mening om hver slags vogn

vi fravalgte odderen da vi ik synes den er så pæn som emmaljunga synes den er for firkantet..hehe

Hehe ja vi har jo heldigvis hver vores smag  Jeg ELSKER vores ODDER og synes ODDER vogne er vildt flotte!

Anmeld

28. december 2010

karina pigen

Malonde1985 skriver:

Hehe ja vi har jo heldigvis hver vores smag  Jeg ELSKER vores ODDER og synes ODDER vogne er vildt flotte!

jaa men søde malene-.. du os fra sverige..thiii.. neej ja heldigvis har alle sin egen smag det ville godt nok os være kedeligt hvis vi alle kørte rundt med den samme vogn... ret ensformet..

er bleer ik billigere over ved dig ( for så synes jeg gdt du kunne kigge forbi med nogen pakker når han er kommet ud)

Anmeld

28. december 2010

Mka

Mettemus skriver:

Vi har godt nok købt vores på nettet, men vi har prøvekørt i Tøjbamsen i Århus V. De er vist først og fremmest en netshop, men har så en lille butik i Århus.

Du får lige et link hvor den fysiske adresse også er at finde:

http://www.tojbamsen.dk/ 

Mange tak

Vi har lige købt en emmaljungavogn i baby sam, de havde tilbud, så vi fik en sort i læder for 6000. Såååå flot

Anmeld

31. december 2010

Molly8

Maria-s skriver:

Håber I har haft en hyggelig jul alle sammen

Ja kæresten og jeg er nu for alvor gået igang med at kigge efter barnevogn. Troede virkelig ikke det ville være så svært at beslutte sig. - men det er det! Synes det er en jungel at finde rundt i.

Trille - Odder - Brio er nogle af mærkevarene der dukker op. Men bliver man tiltrukket af disse, blot fordi det er dem der bliver "profileret"? Er det lige så fint at smutte en tur i Bilka og købe en billig?? Er det bare min forfængelighed der trækker mod ovenstående navne?

Jeg har jo INGEN viden om barnevogne  og sælgere? Ohhh er iiiiikke så god til butikssælgere...

Jeg har af "krav" at stellet skal være af aluminium så det er let. Den skal have justerbart styr. Liggemål 95 cm. God varekurv. Dobbelt bremse (for og bag på hjul). Ventilation i kaleche. Den skal kunne klare at stå ude. Kuglelejre i dækkene. Ved ikke om vi skal vælge punkterfrie dæk eller luftdæk. Tror luftdæk da det skulle være rare at køre med?

Nogen der har nogle anbefalinger/ noget man skal holde sig fra? Hvad har I?

Har kig på en Brio Sport, var i BabySam her tidligere i dag (og så også lidt efter at have læst Ditte's varme anbefaling ) Men ellers så har følgende 4 barnevogne scoret gode karaktere i magasinet TÆNK

• Odder Olivia Sport
  • Emmaljunga Big Star Supreme
  • Teutonia Monsun S
  • Trille Gigant

• Prøv at tjekke "Tænk"s anbefalinger. Det kan du gøre på nettet og det er nemt at sammenligne. - Lige noget for manden at gå i gang med. I hvert fald for min . Vi endte med at købe en Trille, fordi den var god i test, forholdsvis billig, pæn og kunne være i bilen

Vi var heldige at få en særlig god pris, da butikken lukkede. Ellers kan man vist kun få dem i Aalborg-området, Odense og København. Præcist hvor, ved jeg dog ikke.

Held og lykke med jagten.

Kh Molly

Anmeld

4. januar 2011

Malonde1985

karina pigen skriver:

jaa men søde malene-.. du os fra sverige..thiii.. neej ja heldigvis har alle sin egen smag det ville godt nok os være kedeligt hvis vi alle kørte rundt med den samme vogn... ret ensformet..

er bleer ik billigere over ved dig ( for så synes jeg gdt du kunne kigge forbi med nogen pakker når han er kommet ud)

Nope er ikke fra Sverige  har kun boet her et år! Herovre kører de stort set kun med meget små vogne.. Har faktisk ingen ODDER´e eller Emajlunga´er set på noget tidspunkt..  

Hmm.. nej synes faktisk ikke bleerne er voldsomt billigere herovre. Det troede jeg faktisk, men efter jeg har undersøgt markedet herovre er jeg faktisk kommet frem til at det nok går ud på et.. desværre

Anmeld

4. januar 2011

Malonde1985

Ellers skulle jeg med glæde fylde bilen op med bleer til vores mødregruppe-møder

Anmeld

4. januar 2011

mimse

Mht. dæk, så er jeg fra flere sider blevet anbefalet at købe en med punkter-fri (ikke luft) dæk. Babysam i Århus C kunne fortælle om, at de punkterer på stribe - og at mange havde fortrudt valget. 

Det samme har jeg hørt franogle veninder. Så vi er endt med at købe en Odder med faste dæk, som jeg synes er mægtig fin , og som også levede op til alle vore krav.

Om dækkene punkterer eller ej, kommer nok også an på, hvor man bor. Bor du i byen, hvor der ligger glasskår etc, punkterer den nok noget lettere, end hvis du kører på stier eller landevej i hhv. villakvarter eller på landet.

Anmeld

5. januar 2011

Sofia

Så har vi bestilit VOGNEN! Det blev en fin kombivogn fra Emmaljunga! I et meget fint design synes jeg, en limited edition, brun med mønster i guld Vi endte begge med at være sikre på, at en kombivogn er den rette løsning for os! Og så en almindelig barnevogn på altanen til at sove i!

Anmeld

7. januar 2011

chun

DET er altså også et svært valg. Som før nævnt er det nr. 5 baby jeg skal ha. Til den 1. havde jeg en meget billig vogn. Ikke den store succes, men den havde et godt liggemål. Til nr. 2 havde jeg en Silver Cross SÅÅÅÅ flot en vogn, desværre meget lille liggemål og ik` til at ha` i en bil, da den fylder meget. Til nr. 3 og 4 havde jeg en Brio. Den var jeg faktisk glad for til nr. 3, men den blev hurtig løs/skæv da den skulle i brug til nr 4. Den her gang er jeg ikke gået på kompromis. Men har købt en ODDER ZIP på alustel med gas-støddæmper. Den fylder INTET når den slås sammen. Når man ta`r hjulene af, sidder akslen stadig på hjulet, så selve stellet ikke fylder mere end varekurven. Den er nem at slå sammen/samle. Er understøttet af stel hele vejen rundt om kassen. Jeg har valgt den med rund/blød kaleche, da jeg synes den er pænest

Det er en hammer-dyr vogn, men jeg er SÅ glad for vi valgte den. Og glæder mig VILDT til at ta` den i brug. OG så holder de prisen rigtig godt, når den engang skal videresælges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.