Barnevogn - jeg er helt rundforvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.933 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. december 2010

Maria-s

Håber I har haft en hyggelig jul alle sammen

Ja kæresten og jeg er nu for alvor gået igang med at kigge efter barnevogn. Troede virkelig ikke det ville være så svært at beslutte sig. - men det er det! Synes det er en jungel at finde rundt i.

Trille - Odder - Brio er nogle af mærkevarene der dukker op. Men bliver man tiltrukket af disse, blot fordi det er dem der bliver "profileret"? Er det lige så fint at smutte en tur i Bilka og købe en billig?? Er det bare min forfængelighed der trækker mod ovenstående navne?

Jeg har jo INGEN viden om barnevogne  og sælgere? Ohhh er iiiiikke så god til butikssælgere...

Jeg har af "krav" at stellet skal være af aluminium så det er let. Den skal have justerbart styr. Liggemål 95 cm. God varekurv. Dobbelt bremse (for og bag på hjul). Ventilation i kaleche. Den skal kunne klare at stå ude. Kuglelejre i dækkene. Ved ikke om vi skal vælge punkterfrie dæk eller luftdæk. Tror luftdæk da det skulle være rare at køre med?

Nogen der har nogle anbefalinger/ noget man skal holde sig fra? Hvad har I?

Har kig på en Brio Sport, var i BabySam her tidligere i dag (og så også lidt efter at have læst Ditte's varme anbefaling ) Men ellers så har følgende 4 barnevogne scoret gode karaktere i magasinet TÆNK

• Odder Olivia Sport
  • Emmaljunga Big Star Supreme
  • Teutonia Monsun S
  • Trille Gigant
  • Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Mettemus

Maria-s skriver:

Håber I har haft en hyggelig jul alle sammen

Ja kæresten og jeg er nu for alvor gået igang med at kigge efter barnevogn. Troede virkelig ikke det ville være så svært at beslutte sig. - men det er det! Synes det er en jungel at finde rundt i.

Trille - Odder - Brio er nogle af mærkevarene der dukker op. Men bliver man tiltrukket af disse, blot fordi det er dem der bliver "profileret"? Er det lige så fint at smutte en tur i Bilka og købe en billig?? Er det bare min forfængelighed der trækker mod ovenstående navne?

Jeg har jo INGEN viden om barnevogne  og sælgere? Ohhh er iiiiikke så god til butikssælgere...

Jeg har af "krav" at stellet skal være af aluminium så det er let. Den skal have justerbart styr. Liggemål 95 cm. God varekurv. Dobbelt bremse (for og bag på hjul). Ventilation i kaleche. Den skal kunne klare at stå ude. Kuglelejre i dækkene. Ved ikke om vi skal vælge punkterfrie dæk eller luftdæk. Tror luftdæk da det skulle være rare at køre med?

Nogen der har nogle anbefalinger/ noget man skal holde sig fra? Hvad har I?

Har kig på en Brio Sport, var i BabySam her tidligere i dag (og så også lidt efter at have læst Ditte's varme anbefaling ) Men ellers så har følgende 4 barnevogne scoret gode karaktere i magasinet TÆNK

• Odder Olivia Sport
  • Emmaljunga Big Star Supreme
  • Teutonia Monsun S
  • Trille Gigant

• Hej hej

Altså jeg har jo heller ikke nogen praktisk erfaring med barnevogne, men jeg vil gerne forklare hvorfor vi har valgt som vi har.

Vi har for det første valgt en barnevogn og ikke en kombivogn, da den lille skal stå ude og sove. Til det bliver en kombivogn hurtigt for lille, selvom den ellers er super praktisk inde i byen og i busserne, fordi den er mindre.

For det andet har vi valgt en Trille Gigant. Det har vi gjort primært på baggrund af TÆNK-testen, som du også selv henviser til. Den har fået gode karakterer og koster ca. det halve af, hvad en Odder eller Emmaljunga koster. Den passede derfor bedst i vores budget, og vi har ikke følt, at vi har måttet gå på kompromis med sikkerhed og kvalitet, selvom vi ikke har givet mere end 5000 kr. inkl. lift, pusletaske, punkterfri hjul, helsemadrasser til lift og vogn, fluenet og regnslag.

Nu står den fint og samlet på stuegulvet, og jeg GLÆDER mig til at tage den i brug om ganske kort tid

Anmeld

27. december 2010

Mka

Mettemus skriver:

Hej hej

Altså jeg har jo heller ikke nogen praktisk erfaring med barnevogne, men jeg vil gerne forklare hvorfor vi har valgt som vi har.

Vi har for det første valgt en barnevogn og ikke en kombivogn, da den lille skal stå ude og sove. Til det bliver en kombivogn hurtigt for lille, selvom den ellers er super praktisk inde i byen og i busserne, fordi den er mindre.

For det andet har vi valgt en Trille Gigant. Det har vi gjort primært på baggrund af TÆNK-testen, som du også selv henviser til. Den har fået gode karakterer og koster ca. det halve af, hvad en Odder eller Emmaljunga koster. Den passede derfor bedst i vores budget, og vi har ikke følt, at vi har måttet gå på kompromis med sikkerhed og kvalitet, selvom vi ikke har givet mere end 5000 kr. inkl. lift, pusletaske, punkterfri hjul, helsemadrasser til lift og vogn, fluenet og regnslag.

Nu står den fint og samlet på stuegulvet, og jeg GLÆDER mig til at tage den i brug om ganske kort tid

Hej ville lige høre hvor har i købt jeres Trille henne?, mere fordi jeg synes kun jeg kan finde dem som net salg..

Jeg synes det er SÅ svært med barnevogne, men her hjemme er jeg faldet for en emmaljunge, fordi jeg har læst mig til at den ikke sklle fylde så meget, god i test og pæn. Bare dyr synes jeg.

Men synes også godt om en trille, ville bare se og mærke den i irl, og så den til at betale. 

Anmeld

27. december 2010

Malonde1985

Hmm.. vi har en Odder fra vores første. En Odder Classic - super lækker og flot vogn med hård kaleche! Det var bare kærlighed ved første blik, da vi skulle vælge barnevogn for 4 år siden. Den var dejlig høj, god at gå med, stor (liggemål 97 cm), nem at slå sammen osv. Elsker den stadig og glæææææææder mig til at putte lillebror i den. Det er en dyr vogn ja.. Men synes den er rigtig lækker i kvaliteten og når den kan bruges til næste barn også, synes jeg altså ikke det er slemt!

Anmeld

27. december 2010

Svane83

Hej Maria

Ved ikke om jeg har nævnt det tidligere men lige meget.

Vi har købt en Trille Gigant ligesom Mettemus. Dels på baggrund af den før omtalte TÆNK test, det store liggemål og så er det en vogn der passede til vores budget. Derudover så har min svigerinde en i forvejen som er... tja ½års tid gammel og hun er rigtig glad for den og har ingen problemer haft med den.

Vi købte vores på lagersalg tilbage i september mener jeg det var oppe hos Trille selv og fik den for 4000kr med lift, pusletaske, helsemadras og hele pivtøjet så det passede os jo fint.

Hvilken man vælger tror jeg virkelig er op til den enkeltes smag, budget osv. Så en dame i Bilka med en scandia, mener jeg det var den så fuldstændig skæv ud, som om at kassen ikke passede på stellet. Så det gør altså ikke noget at du har nogle krav. 

Et du måske skulle overveje er om den er nem at tage af og på stellet hvis du f.eks. skal læsse den i en bil.

mht. punkterfri ctr. luftdæk. Så er er luftdæk rarer at kører med, men tilgengæld så kan man være uheldig og få nogen der punktere konstant og så er det nu rart med punkterfri, især hvis man bor et sted hvor der ikke er asfalteret overalt.

Det var vidst mine tanker om barnevogn... skriv gerne en PB hvis det er.

Carina

Anmeld

27. december 2010

Sofia

Jeg er også selv meget i tvivl. Vi bor midt i Århus, og er mere eller mindre nået frem til at vi skal have en kombivogn fra Emmaljunga, men ja, jeg kan nå at ændre mening endnu.. synes det er sååå svært

Anmeld

27. december 2010

karina pigen

puha tror du får sp mange forskellige svar .. hehe

vi har valgt en emmaljunga big star UniQ, og det har vi fordi den har et langt liggemål har en termo base, jeg synes den er flot og alle jeg kender som har ige denne model er super tilfredse...plus punkterfrie dæk.. et stort plus..  gider ik at står en dag med inge luft i dækkene når jeg er en af dem der kommer til at tage bus og tog  til alt. ( ingen bil)..

vi har sparet op så vi kunne vælge hvilken som helst barnevogn vi ville ha.. det er mange penge at bruge men ved os hvis jeg ik får flere børn er de er lette at sælge igen  til en rimlig pris hvis vognen er velholdt..men håber da på barn nr 2 os og så ved jeg os at den er holdbar og ganske fin til nr 2 os..

men synes du skal kigge på hvad DU kan li og ik lytte til alle andte for alle har en mening om hver slags vogn

vi fravalgte odderen da vi ik synes den er så pæn som emmaljunga synes den er for firkantet..hehe

Anmeld

27. december 2010

Lene76

Vi har en Emmaljunga supreme el big star, kan ik helt huske hva de hed dengang...... men det er vores barn nr 3 som ska bruge den og den er stadigvæk super fin, falmet lidt i farven men ellers fin.

Anmeld

27. december 2010

AnneBJ

Vi skal af sted på onsdag, sammen med mine forældre, som i denne sammenhæng er de glade - og stolte - givere. Det betyder ikke at vi vælger i "vildskab" og slet ikke tænker over prisen, men det betyder, at det ikke bliver én fra bilka.. Sådan en har jeg nemlig kørt med, og det var ingen fornøjelse.

Til gengæld har alle de Emmal'er jeg har prøvet været en overordentlig positiv oplevelse! Oveni synes jeg, de er pænere - mere bløde i "looket" end fx Brio - så derfor bliver det en EJ... men hvilken er uvist endnu... Vi har samme præferencer som Jer, er dog ikke sikker på om det skal være alustel..

Anmeld

28. december 2010

Mettemus

Mka skriver:

Hej ville lige høre hvor har i købt jeres Trille henne?, mere fordi jeg synes kun jeg kan finde dem som net salg..

Jeg synes det er SÅ svært med barnevogne, men her hjemme er jeg faldet for en emmaljunge, fordi jeg har læst mig til at den ikke sklle fylde så meget, god i test og pæn. Bare dyr synes jeg.

Men synes også godt om en trille, ville bare se og mærke den i irl, og så den til at betale. 

Vi har godt nok købt vores på nettet, men vi har prøvekørt i Tøjbamsen i Århus V. De er vist først og fremmest en netshop, men har så en lille butik i Århus.

Du får lige et link hvor den fysiske adresse også er at finde:

http://www.tojbamsen.dk/ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.