Maria-s skriver:
Håber I har haft en hyggelig jul alle sammen 
Ja kæresten og jeg er nu for alvor gået igang med at kigge efter barnevogn. Troede virkelig ikke det ville være så svært at beslutte sig. - men det er det! Synes det er en jungel at finde rundt i.
Trille - Odder - Brio er nogle af mærkevarene der dukker op. Men bliver man tiltrukket af disse, blot fordi det er dem der bliver "profileret"? Er det lige så fint at smutte en tur i Bilka og købe en billig?? Er det bare min forfængelighed der trækker mod ovenstående navne? 
Jeg har jo INGEN viden om barnevogne
og sælgere? Ohhh er iiiiikke så god til butikssælgere... 
Jeg har af "krav" at stellet skal være af aluminium så det er let. Den skal have justerbart styr. Liggemål 95 cm. God varekurv. Dobbelt bremse (for og bag på hjul). Ventilation i kaleche. Den skal kunne klare at stå ude. Kuglelejre i dækkene. Ved ikke om vi skal vælge punkterfrie dæk eller luftdæk. Tror luftdæk da det skulle være rare at køre med?
Nogen der har nogle anbefalinger/ noget man skal holde sig fra? Hvad har I?
Har kig på en Brio Sport, var i BabySam her tidligere i dag (og så også lidt efter at have læst Ditte's varme anbefaling
) Men ellers så har følgende 4 barnevogne scoret gode karaktere i magasinet TÆNK
Odder Olivia Sport Emmaljunga Big Star Supreme Teutonia Monsun S Trille Gigant
Hej hej
Altså jeg har jo heller ikke nogen praktisk erfaring med barnevogne, men jeg vil gerne forklare hvorfor vi har valgt som vi har.
Vi har for det første valgt en barnevogn og ikke en kombivogn, da den lille skal stå ude og sove. Til det bliver en kombivogn hurtigt for lille, selvom den ellers er super praktisk inde i byen og i busserne, fordi den er mindre.
For det andet har vi valgt en Trille Gigant. Det har vi gjort primært på baggrund af TÆNK-testen, som du også selv henviser til. Den har fået gode karakterer og koster ca. det halve af, hvad en Odder eller Emmaljunga koster. Den passede derfor bedst i vores budget, og vi har ikke følt, at vi har måttet gå på kompromis med sikkerhed og kvalitet, selvom vi ikke har givet mere end 5000 kr. inkl. lift, pusletaske, punkterfri hjul, helsemadrasser til lift og vogn, fluenet og regnslag.
Nu står den fint og samlet på stuegulvet, og jeg GLÆDER mig til at tage den i brug om ganske kort tid