To igangsætningsspørgsmål!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2010

Frk. Himmelblå

MissChrista skriver:

ihhh, hvor er det spændende jeg har kun gode erfaringer med igangsættelse- kan desværre bare ikke fortælle om det der ballon-halløj da jeg fik en stikpille, men kan da fortælle så megetat da jeg blev sat igang var jeg snothamrende forkølet med snot i hele hovedet og en træls hoste, og jeg blev da sat igang alligevel

held og lykke til dig og din datter

Måske vil du fortælle lidt mere om dit stik-pille-forløb? (Eller har du skrevet en fødselsberetning et sted?) 

Er meget nysgerrig - skal selv sættes i gang i morgen (sandsynligvis med pille).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

Mor Christa

SeptemberBaby skriver:

Måske vil du fortælle lidt mere om dit stik-pille-forløb? (Eller har du skrevet en fødselsberetning et sted?) 

Er meget nysgerrig - skal selv sættes i gang i morgen (sandsynligvis med pille).

Det kan du da tro jeg vil Hvor spændende! Du skal glæde dig (: har egentlig skrevet en FB men den er mega lang, så kan da lige gøre det lidt kortere her ;p

Mandag d 7 dec klokken 8 havde vi fået tid til at komme ind på sygehuset og få den første stikpille. Vi kom ind, jeg blev undersøgt dernede, fik kørt strimmel osv for at tjekke om de kunne gi' mig den stikpille - og det kunne de Så den fik jeg omkring klokken 9 tror jeg. Jeg fikså en ny tid om eftermiddagen til at få en stikpille nummer to (Man regner jo med at førstegangsfødende skal ha' et par stykker før veerne går igang). Så vi fik at vide at vi skulle komme ind igen kl 16. Vi kom derind igen, og der var propfyldt på fødegangen, så vi kunne slet ikke få en stikpille nummer to Så vi blev sendt hjem igen med en ny tid dagen efter klokken 8! De regnede med at hvis jeg fik nogle veer ville de gå i sig selv igen. Om aftnen kl 19 fik jeg mens-smerter-agtigt, og efter nogle timer gjorde det ret ondt. Havde ureglmæssige veer , og ringede til FG. de bad mig komme ind kl 24 så det gjorde jeg, og der havde jeg SUPER ondt. De konstaterede at livmoderhalsen var væk , men jeg var ik begyndt at åbne mig endnu, så hjem blev vi sendt igen. Vågnede så om natten kl 5 og havde VIRKELIG ondt, så kæresten ringede ind og sagde at vi var nødt til at køre til sygehuset igen, så de sagde at vi bare skulle komme ind. Omkring kl 8 var vi derinde igen, og de undersøgte mig - og jeg var 9 cm åben :O !! Nåede ikk smertestillende udover badekar, så lå jeg der fra kl 9 til 11. Så skulle jeg op a vandet og ha' vedrop og så fik jeg presseveer kl 12.25 og min knægt vart ude kl 12.59 ..

Anmeld

27. december 2010

Lolli

Først tillykke til dig og din datter. Er det dit første barnebarn? Bedsteforældrene i min familie blev helt kulrede da jeg fødte deres første barnebarn.

Min veninde blev sat igang med snot i næse og bihuler og hoste. Hun havde ingen feber, men hendes nyfødte pige var forkølet de første 4 uger af sit liv. Det synes jeg da egentlig ikke er så smart. Men altså hvis man selv går i fødsel, så er der jo heller ikke noget at gøre ved det. Så mon ikke de sætter hende igang alligevel?

Anmeld

27. december 2010

SussieThyssen

1000 tak for alle jeres supersvar
Tager lige jeres forskellige spørgsmål her i en blandet landhandel, så må I lige selv fordele

Det er mit 3. barnebarn.
Charlotte fik sin den første for 6 år siden ved AKS, nr 2 for 5 år siden, hvor hun fødte almindeligt men igangsat 14 dage før tid.
Der brugte de ballonudevidelsen, fordi de dengang sagde at det var mere skånsomt over for livmoderen.
Dengang var det en lynfødsel. Fra de satte den der ballon-dims op til Emma var født, gik der 6 timer.
Hun regner selv med at det kommer til at gå lige så hurtigt denne gang.
Grunden til at hun skal igangsættes er, at vi rent genetisk får meget store børn i familien, så for at hun kan føde selv, skal hun altså igangsættes inden bebsen bliver for stor.
Hun har ikke feber, men hoster meget, så hun funderede over om de vil sætte hende igang, men trækker de tiden, så risikerer de at lilletrolden bliver for stor, og hun vil ikke for alt i verden føde ved kejsersnit igen, da hun havde en meget negativ oplevelse første gang.
I morgen tidligt kl halv 8 skal hun ringe til Svendborg sygehus og høre om der er plads til hende, og så tager de den derfra.
Tak for alle jeres gode ønsker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.