To igangsætningsspørgsmål!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2010

SussieThyssen

Ja, bare rolig, det er ikke mig, der skal sættes igang
Men jeg har 2 tekniske spørgsmål, så derfor spørger jeg jer herinde.
Min ældste skal jo efter planen sættes igang i morgen d. 28/12, men hun har fået reddet sig den virus, som så mange andre har, med snot og forkølelse. Dvs. hun bliver sjældent forkølet, hendes sætter sig gerne på lungerne, så hun hoster, men ellers så fejler hun egentligt ikke noget, hverken feber ellr noget.
Hun var lidt i tvivl om de ville sætte hende igang, når hun har svært ved at få luft, men hvad er jeres erfaring???

Og så er der det andet tekniske spørgsmål.
Jeg ville ikke rigtigt tage det op en juleaften, så her får I det lige. Hun skal ikke sættes igang med stikpiller, da hun tidligere har født ved kejsersnit, og både sidste gang og denne gang har hun fået at vide at det bruger man ikke til kvinder med kejsersnit ar, derimod bruger man ballonudvidelse af livmodermunden.
Hvad går den der ballonudvidelse ud på og er der nogle herinde, der har erfaring med det??
Håber at I kan fortælle mig lidt om jeres erfaringer, både på det ene og det andet, så bedstemor her kan blive lidt klogere

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2010

SussieThyssen

27. december 2010

Nalle

Den fik jeg også, jamen de sætter en " ballon " op, de lige så stille udvider, hvad det gør godt for aner jeg ikke hehe.

Anmeld

27. december 2010

SussieThyssen

Tak for svaret
Andre, der har nogen erfaringer??
Også omkring forkølelse og igangsætning???

Anmeld

27. december 2010

M.O.A.R.

SussieThyssen skriver:

Min ældste skal jo efter planen sættes igang i morgen d. 28/12, men hun har fået reddet sig den virus, som så mange andre har, med snot og forkølelse. Dvs. hun bliver sjældent forkølet, hendes sætter sig gerne på lungerne, så hun hoster, men ellers så fejler hun egentligt ikke noget, hverken feber ellr noget.
Hun var lidt i tvivl om de ville sætte hende igang, når hun har svært ved at få luft, men hvad er jeres erfaring???

Jeg ville ikke rigtigt tage det op en juleaften, så her får I det lige. Hun skal ikke sættes igang med stikpiller, da hun tidligere har født ved kejsersnit, og både sidste gang og denne gang har hun fået at vide at det bruger man ikke til kvinder med kejsersnit ar, derimod bruger man ballonudvidelse af livmodermunden.
Hvad går den der ballonudvidelse ud på og er der nogle herinde, der har erfaring med det??
Håber at I kan fortælle mig lidt om jeres erfaringer, både på det ene og det andet, så bedstemor her kan blive lidt klogere

Kærligst
Sussie

fik det også selv

ballonudvielse går ud på at de lægger et lille rør med to små hulrum i enden op mod livmoderhalsen, de fylder saltvand i de små hulrum, sætter slangen fast på låret, og så det sar op.

de sætter det op for at sætte udvidelsen igang og 'vække liv' i fødselsprocessen, det siges og sku være rigtig effektivt, jeg kunne dog ikke holde ud at have det siddende så måtte fjerne det (efter samråd med fg) 3 timer efter.

håber mit svar kan bruges

(tror også du kan finde info om det hvis du søger på google )

Anmeld

27. december 2010

Frk. Himmelblå

Jeg opper den lige igen. 

(Skal og så selv sættes i gang i morgen)

Kom med nogle erfaringer, kvinder!!!

Anmeld

27. december 2010

Skouboe

Hvis hun har fået KS før, så bruger de helst heller ikke ve-drop og der er nogle meget specifikke regler for hvor hurtigt fødslen skal skride frem - hvis det ikke går hurtigt nok, ryger hun til KS igen. Problemet er at veer er hårde ved ar-vævet i livmoderen fra KS'et, og man vil ikke tage nogen chancer.

Ballonudvidelse er rigtigt ubehageligt, men det er der jo så meget omkring fødsler der er. Basalt set har de en ballon formet som et 8 tal. Den ene ende sætter de op i livmoderen og fylder med vand - faktisk ret meget. Den anden ende sidder i skeden og den fylder de med tilsvarende mængde vand, således at de 2 balloner udvider livmoderhalsen fra begge sider.

Man har så alle de der slanger osv til ballonerne hængende ud - mine blev tapet til det ene lår. Normalt skal man sove med dem natten over og man skal blive på hospitalet. Jeg fik dog lov til at tage hjem.

I mit tilfælde gav det nogle grimme plukveer og det udvidede nok til at de kunne komme til at tage vandet næste morgen.

Anmeld

27. december 2010

Skouboe

Og tillykke iøvrigt - på den ene eller den anden måde bliver du snart Bedstemor igen

Anmeld

27. december 2010

Kongmulle

SussieThyssen skriver:

Tak for svaret
Andre, der har nogen erfaringer??
Også omkring forkølelse og igangsætning???

Hej Sussie

Tillykke med det kommende barnebarn

vedr forkølelse, så er det vigtigt om hun har feber? Det er de nemlig ikke særlig glade for. Men hvis det er meget vigtigt hun blir sat i gang, så kommer det jo an på hvad der er vigtigst. Hvorfor skal hun sættes i gang?

vedr ballon, så er det en dims de lægger op og den skal så sidde til den falder ud,for når den gør det er man 3-4cm åben og så kan de tage vandet

Håber det hjalp lidt

Anmeld

27. december 2010

Mor Christa

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

ihhh, hvor er det spændende jeg har kun gode erfaringer med igangsættelse- kan desværre bare ikke fortælle om det der ballon-halløj da jeg fik en stikpille, men kan da fortælle så megetat da jeg blev sat igang var jeg snothamrende forkølet med snot i hele hovedet og en træls hoste, og jeg blev da sat igang alligevel

held og lykke til dig og din datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.