en rigtig øv-dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. september 2008

Safina

Hej piger,

Jeg har en rigtig øv-dag i dag. Jeg føler mig mere og mere frustreret over at gå hjemme med Josef. I hverdagene tager min mand hjemmefra kl. 8.30 og kommer hjem ved 17-tiden. Fodbold er hans store interesse, og han er til fodboldtræning 3 gange om ugen + kamp hver lørdag eller søndag. Det vil sige at han mandag og tirsdag er hjemme en times tid efter arbejde for derefter at tage til fodbold, og kommer hjem igen kl. 20. Torsdag har han lang arbejdsdag, og tager direkte til træning, så der er han væk fra kl. 8.30-20. Lørdag er der kamp, så alt efter om de spiller på udebane eller på hjemmebane er han væk i 4-6 timer.

Han har altid været meget aktiv, og det har jeg vidst før vi fik børn. Vi har da også talt om hvor meget fodbold han skulle spille når vi nu fik vores barn, men blev dengang enige om at vi ville tale om det løbende, og se om han skulle drosle lidt ned.

Jeg syntes at han er rigtig meget væk, og det er begyndt at gå mig på. Jeg kan godt få hverdagen til at køre, og føler mig ikke som sådan trist over det til hverdag, men når der så kommer ekstra ting han skal, så kan jeg slet ikke acceptere det. F.eks. skal han i dag hjælpe min far med flytning, og i morgen skal han på arbejde fra kl. 12-15. Jeg kan godt se at det ikke er lang tid, men jeg føler bare at hele min weekend bliver ødelagt. Weekenden er den tid hvor jeg kan få lidt aflastning og slappe af, og jeg kan slet ikke håndtere når der bliver skåret i den tid.

Jeg har forsøgt at tale med min mand om det, og har sagt til ham at jeg ikke er tilfreds med tingene som de kører nu. Det er bare som om han ikke tager mig alvorligt. Han svarede bare, at jeg ikke skulle have fået et barn hvis jeg ikke var klar til det. Han prøvede at forklare mig hvor meget han ofrer f.eks. ser han ikke sine venner så meget mere, men det argument kan jeg slet ikke håndtere, for jeg har jo givet hele min frihed op, og det forstår han slet ikke.

Det blev en lang smøre. Jeg ville egentlig høre jer om, om det også bliver for meget for jer engang imellem? Hvor meget er jeres mænd hjemme? Og har i nogle ideer til hvordan jeg får min mand til at tage mig alvorligt, for lige nu kommer vi ingen vegne med vores diskussioner!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2008

fam.4xc

Held ærlig så er det sku da din mand der ik sku ha fået barn når han ik er klar til det!!!
Selvfølgelig skal han ik bare opgivet hele sin fortid, men han må ompriotere lige som alle andre der har sat børn i verden og vælge ting fra for at ha mere tid med jer.

Min mand deltager mere eller mindre på lige fod som jeg herhjemme, også selv om jeg er på barsel... og han vælger helt sikkert os frem for alt muligt andet - sådan har vi det bedst med det skal være.

Han skal se at få åbnet sine øjne for det der er jeg bange for der ik kommer noget godt ud af i længden.

Håber I kan finde en løsning der kan passe jer begge.

Kram Camilla

Anmeld

6. september 2008

miver

Hvor kan jeg godt forstå dig , jeg har osse en mand der spiller fodboldt ( og det går osse ud over familielivet):( ;men det skal jo osse være plads til det (sport osv...)
og selvom man er parat til at få børn kan man nogle gange godt føle sig lidt alene ,når man vær weekend den ene eller anden dag står alene , men det er jo et valg ;).

Min mand træner kun en gang om ugen (og kamp hver weekend)

Hvis du føler det som du beskriver må du tag en snak med ham ,fortæl hvad du føler osv..., evt. sig han må træne noget mindre (ham må osse tag sin tørn)

Håber for jer i snart finder en god løsning :D

(H) mie

Anmeld

6. september 2008

Mathilde

Øv jeg kan godt forstå dine følelser og tanker. Jeg synes din mand er ret unfair når han siger, at så skulle DU ikke have fået et barn... Er det ikke JER der har fået et barn? Det skulle der da gerne være to til.
Jeg synes du skal prøve at tage en snak med ham uden at beskylde ham, men bare tage udgangspunkt i dine tanker og følelser omkring jeres situation lige nu (måske er det det du allerede har gjort). Sig at der skal ske en ændring og at du gerne vil se ham noget mere i weekenderne, da det er vigtigt for dig, at i kan være sammen som en familie og bare slappe af...

Jeg håber du kan få en god snak med din mand og at i sammen kan finde en god løsning, som i begge er tilfredse med.

(H)Mathilde

Anmeld

6. september 2008

twinboys

Hej...

Nej hvad sker der lige her... Det er din mand der ikke skulle have valgt at få et barn, når han foretrækker vennerne frem for jer...!!!
Man kan godt have barn og venner samtidig , men være mere hos familien end hos vennerne...
Selvfølgelig skal man ikke glemme sine venner men huske at pleje familien derhjemme...
Vi laver lige meget herhjemme... og Casper vælger helt sikkert os frem for alt muligt andet... Og selvfølgelig også omvendt...

Så fat i ham igen... Den fodboldspiller må også kunne bruge sine hænder hjemme, når han kan bruge sine fødder ude...

Spark bolden over til ham og sig idag er det dig... Held og lykke til..

Majbritt

Anmeld

6. september 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Held ærlig så er det sku da din mand der ik sku ha fået barn når han ik er klar til det!!!
Selvfølgelig skal han ik bare opgivet hele sin fortid, men han må ompriotere lige som alle andre der har sat børn i verden og vælge ting fra for at ha mere tid med jer.

Min mand deltager mere eller mindre på lige fod som jeg herhjemme, også selv om jeg er på barsel... og han vælger helt sikkert os frem for alt muligt andet - sådan har vi det bedst med det skal være.

Han skal se at få åbnet sine øjne for det der er jeg bange for der ik kommer noget godt ud af i længden.

Håber I kan finde en løsning der kan passe jer begge.

Kram Camilla

Helt og aldeles enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.