Pasning af eget barn og orlov under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

oo

Louisesam skriver:

Hehe, jamen dejligt at jeg kan inspirere andre Du kan læse om dit studies regler for orlov og ellers om tilskud til pasning af egne børn på din kommunes hjemmeside! Det er også bare en fed mulighed! Glæder mig bare til al den tid jeg skal have sammen med den lille trold!!

det er jo det! jeg skal nok klare at komme tilbage til studiet, det blir en omvæltning uanset om det er til september 2011 eller september 2012 men tiden med Sol kommer jo aldrig igen!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Louisesam

MarianneSonne skriver:

Jeg går hjemme og passer min datter på to år. Men jeg er ikke i gang med uddannelse, så aner ikke hvordan det vil være at vende tilbage til et studie. Jeg tror det bliver hårdt for mig at vænne tilbage til arbejdet som pædagog, når jeg ikke længere skal gå hjemme.

Men glæd dig, det er det største privillige at se sit barn udvikle sig hver dag, og at være der hele tiden for det.

Det er ikke alle steder man kan få tilskud til pasning af egne børn. Det kan man fx ikke i min kommune, desværre.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ah nej, det er rigtigt, men man kan i hvert fald få tilskud, hvis man bor i Københavns kommune... Surt at du ikke kan

Men præcis - det er nemlig det største privilegie! Jeg glæder mig også bare til de mange timer og dage vi skal have sammen min lille søn og jeg! Desuden ser jeg det som det bedste for barnet, at det kan være sammen med sine forældre så meget som muligt i de første år.... hvem gør ikke det... men på den her måde er jeg sikker på, at jeg kan give ham al den bedste omsorg og skabe den bedste relation og tillid i ham.

Anmeld

22. december 2010

oo

her i faaborg-midtfyn kommune er tilskuddet på 4880 kr om måneden...

Anmeld

22. december 2010

Louisesam

Tjuhl skriver:

det er jo det! jeg skal nok klare at komme tilbage til studiet, det blir en omvæltning uanset om det er til september 2011 eller september 2012 men tiden med Sol kommer jo aldrig igen!!

Nej præcis! Uddannelsen skal jo nok være der og ligner jo nok også sig selv. Det er bare, om man så glemmer meget af det man har lært indtil nu. Men ja, jeg tror også jeg har glemt ligeså meget til september 2010 som jeg har til september 2011 (der er nok eksperter der vil kunne argumentere for at man har glemt mere til den tid, men jaja )!

Som min studievejleder også rådede mig til, så tager jeg min barsel og tid sammen med Mikas i første række, og uddannelsen kommer i anden....

Anmeld

22. december 2010

Louisesam

Tjuhl skriver:

her i faaborg-midtfyn kommune er tilskuddet på 4880 kr om måneden...

Ah det var ikke meget... men ja, det er åbenbart forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

22. december 2010

BinaMor

Louisesam skriver:

Hejsa!

Ok, men ang. økonomi, så kan du jo søge tilskud fra kommunen til pasning af eget barn i højst 1 år inden det fylder 3 år. Det er fra 1. januar 2011 på ca. 7060 kr. om måneden før skat, så svarer ca. til udeboende SU udbetalt! Så får du og din mand da det ekstra udbetalt!!

For mig er det ikke noget problem at gå hjemme i så lang tid! Jeg elsker det og ser sådan på det, som du også skriver, at det er tid med sit lille barn, man aldrig får igen! Desuden er der eksperter der fraråder at forældre får passet deres børn under 3 år i institution, hvilket jeg tror på, og går 100 % ind for at passe sin lille 1-2-årige selv. Det er langt det mest naturlige og bedste for barnet! Min holdning til det i hvert fald

det er netop også derfor jeg vil. at babyer egentlig ikke har godt af det. og når jeg husker med den ældeste hvor ulykkelig hun var så nixen, ikke igen.

her i herning kommune stopper tilskud til pasning af eget barn her til jan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.