Rigtig glædelig jul i skønne Q.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Diana...

Ja Glædelig jul  nu nærmer det sig godt nok, 2 dage jaa det bliver så hyggeligt. 

Vi skulle ha været på sjælland og holde jul hos svigerfamilien, men det kan vi ikke da mit bækken ikke kan holde til sådan en lang tur. Men de ville så komme her over i stedet så holde vi bare jul hos os, men det blev så aflyst i går pga vejret, men sådan er det jo bare. Så vi bliver bare os 3 ekstra and til mig he he 

Hele min side af familien har været her på skift for at bytte julegaver og sige god jul så der står en masse poser fyld med gaver til Lucas og han kan ikke lade vær at pille ved dem så hyggeligt  Så når julegaven er pakket op fra julemanden går han hen i poserne og siger ho ho ho og vi må så pænt forklare ham at det ikke er fra julemanden og de ikke skal pakkes op endnu 

Hvad skal i lave juleaften? 

Nåå ville bare lige ønske jer alle en helt fantastisk jul håber får hygget og spist en masse dejligt mad (husk at i juleaften SKAL spise for 2 he he) 

Knus Diana sidste jul som mor til 1 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Tina

Ja det der vintervejr måtte nu godt vente til efter jul,men dejligt du ser så positivt på det - og det vigtigste er da også at man er sammen med mand og barn - og at der er rigelig and

Vi skal ud til min mands forældre i dag og bliver der til den 25. hvor vi - hvis vejret tillader - det kører ned til min forældre, hvor min mormor også er. Det er ikke så ofte Sebastian får set sin oldemor, så håber virkelig på at komme derned.

Glæder mig til denne juleaften, der er den første hvor Sebastian helt begynder at forstå, hvad det går ud på og forhåbentlig også kan holde sig nogenlunde frisk og vågen indtil alt det sjove er slut

Knus Tina - også sidste jul som mor til 1.

Anmeld

22. december 2010

blomst84

Rigtig glædelig jul til jer alle sammen herinde også jeg skal holde jul hos min svigerfamilie, som bor 10 min fra os 1. Juledag skal vi hjem til min familie og holde julefrokost og 2. Juledag er det igen hos svigerfamilien det bliver hårdt for kroppen, men glæder mig til at være sammen med familien og ikke mindst min kæreste som har arbejdet meget i denne her måned. Knus Sabrina 36+6 sidste jul uden børn

Anmeld

22. december 2010

AnneBJ

Rigtig glædelig jul!

Juleaften skal vi spise morgenmad hos min mor og hendes mand her i Kolding. Derefter kører vi til Middelfart og siger glædelig jul til min kærestes farmor og farfar. De sidder altid selv juleaften, da hun har brug for hjemmepleje til stort set alt.
Når vi har været der en halv times tid, kører vi mod Fåborg - ikke helt dertil, og besøger min farmor og farfar. Det er 3. år vi gør det, og det er så hyggeligt. Så får vi frokost, kigger måske billeder eller andet "nostalgisk" og koger klejner eller lignende.
I år kører vi så fra mine bedster tilbage til Middelfart hvor vi skal holde jul hos min kærestes søster. Her skal også min kærestes forældre og morforældre være.

Det er en masse køren, men vi har jo hverken dyr eller børn eller noget mad/forberedelser vi har ansvar for. Måske er det sidste jul  vi kan gøre det sådan, men jeg håber det ikke

Anne - som glæder sig til sidste jul uden at være nogens mor, men endnu mere til næsten jul!

Anmeld

22. december 2010

Marco2

Jamen rigtig glædelig jul til Jer alle 

Her er det din min og vores som i de fleste skilsmissefamilier …

T's forældre er skilt og vi skal i år holde jul med hans far og kone. Med hans bror og søster samt min mor. Så vi bliver 8.

Men når vi så ikke skal holde jul med hans mor skal vi så være sammen med dem den 23. Og skal være sammen med hele hans mors del af familien den 25. til den traditionelle julefrokost …

Så det bliver 3 dage med stort set de samme mennesker. De eneste der er udskiftet er T's forældre

Så 2. juledag skal vi INTET!! Andet end hygge os med de gaver Emsen har fået og ud at gå noget af alt julemaden af

Merry merry christmas

AG - med countdown til juleferie … 2 timer to go …

Anmeld

22. december 2010

CA

Rigtig glædelig jul til jer! 

Ih hvor lyder det hyggeligt med bedsteforældre-besøg Anne. Det må betyde meget for dem. Specielt dem der ikke kan komme nogen steder. Håber I kan holde den tradition selvom der kommer en lille en

I morgen skal vi hjem til mine forældre og holde lillejuleaften med mine søskende. Vi spiser risengrød, laver konfekt, spiller effen eller ueffen og pynter træ. Skal også fobi min farmor og farfar for at ønske glædelig jul og bytte gaver. 

D. 24. er vi hos Martins forældre med hans søskende. Traditionen tro med julefrokost, kirke, hygge, and, juleevangeliet, træ, gaver og lidt mere hygge. Heldigvis er vores familiers traditioner ret ens Hans farmor er indlagt, så regner med vi skal en tur derop i løbet af dagen. 

D. 25. skal vi til Martins mormor med hele den del af familien.

D. 26. Skal vi hjem til mine forældre og flade ud med mine søskende.

D. 27. Er det så tid til familie tam-tam hos min farmor og farfar og hele den del af famelien. Farmor har overgivet sig til sammenskudsgilde Og jeg glæder mig til at se alle og se at farmor kan nyde dagen uden at have brugt hele ugen på at lave mad til den dag. 

D. 28. Er det bare Martin og mig. Og et jordemoderbesøg Han skal med for første gang - og jeg glæder mig! (og dagen hvor jeg har bestemt mig for at føde

Ja, der er en del planer her, og det har godt nok været noget af et arbejde at få det til at gå op. Vi mangler at få ind i programmet at besøge min mormor og morfar i Hirtshals. De kommer ingen steder i år, da min morfar lige er kommet hjem fra at have været indlagt i længere tid. Jeg vil rigtig gerne nå derop også. Men nu ser vi hvor meget vi kan holde ud.

Julekram Carina - som igen må sige: Jeg elsker julen og alt hvad der hører til!  

Anmeld

22. december 2010

AnneBJ

Carina87 skriver:

Ih hvor lyder det hyggeligt med bedsteforældre-besøg Anne. Det må betyde meget for dem. Specielt dem der ikke kan komme nogen steder. Håber I kan holde den tradition selvom der kommer en lille en

I morgen skal vi hjem til mine forældre og holde lillejuleaften med mine søskende. Vi spiser risengrød, laver konfekt, spiller effen eller ueffen og pynter træ. Skal også fobi min farmor og farfar for at ønske glædelig jul og bytte gaver. 

D. 24. er vi hos Martins forældre med hans søskende. Traditionen tro med julefrokost, kirke, hygge, and, juleevangeliet, træ, gaver og lidt mere hygge. Heldigvis er vores familiers traditioner ret ens Hans farmor er indlagt, så regner med vi skal en tur derop i løbet af dagen. 

D. 27. Er det så tid til familie tam-tam hos min farmor og farfar og hele den del af famelien. Farmor har overgivet sig til sammenskudsgilde Og jeg glæder mig til at se alle og se at farmor kan nyde dagen uden at have brugt hele ugen på at lave mad til den dag. 

D. 28. Er det bare Martin og mig. Og et jordemoderbesøg Han skal med for første gang - og jeg glæder mig! (og dagen hvor jeg har bestemt mig for at føde

Ja, der er en del planer her, og det har godt nok været noget af et arbejde at få det til at gå op. Vi mangler at få ind i programmet at besøge min mormor og morfar i Hirtshals. De kommer ingen steder i år, da min morfar lige er kommet hjem fra at have været indlagt i længere tid. Jeg vil rigtig gerne nå derop også. Men nu ser vi hvor meget vi kan holde ud.

Sikke et program! Kan især godt lide planen om at føde d. 28. Det vil jeg glæde mig til at læse mere om

Håber I når et smut omkring Hirtshals også, der er nu noget specielt ved bedsteforældre og jul!

Anmeld

22. december 2010

blomst84

Carina87 skriver:

Det lyder som en god plan med den 28 december  så vi kan få den første lille baby at se ! Rigtig glædelig jul

Anmeld

22. december 2010

Maria-s

Her hos os ser programmet således ud:

Vi har begge taget fri i morgen fra arbejde. Jeg skal lige en tur forbi lægen om formiddagen for at blive tjekket for bihulebetændelse og bagefter triller vi med fuldt oppakket bil + 2 hunde (og har en C1'er så den ER FULDT pakket ) mod Århus egnen. Her kører vi nok lige først hjem forbi Kim's forældre, sætter hundene af til pasning (får en kop kaffe) triller ind til Århus og køber den sidste julegave. Henter hundene igen og triller hjem til mine forældre der bor vel maks 15 min. i bil fra Kim's forældre. Her skal vi spise, hygge og overnatte. Enten om aftenen den 23. eller den 24. om formiddagen kommer min søster og hendes kæreste hjem til mine forældre og så skal vi have pyntet juletræ, det er tradition at det er min søster ogjeg der sørge for det Ved en middagstid køre vi hjem til Kims forældre og hygger indtil ved en 16, 17 tiden hvor jeg køre hjem til mine forældre for at fejre jul sammen med min far, mor, søster, søsters kæreste og min højtelskede mormor . Når vi har spist og spist noget mere. Danset om juletræet og pakket gaver ud, køre jeg min mormor hjem hvorefter jeg igen køre hjem til Kim's forældre. Her skal vi sove til næste dag, hvor den så står på julefrokost med hans familie. Vi overnatter til 2. juledag hvor jeg ikke helt ved om vi lige køre hjem forbi mine forældre igen

Hilsen Maria der for sidste gang skal fejre jul uden sin kæreste og som glæder sig rigtig meget til næste år som moar 

Anmeld

22. december 2010

Mettemus

Rigtig glædelig jul til jer allesammen - hvor lyder det bare som om i får nogle rigtig dejlige dage med masser af hygge og familie, skønt!! Og fedt hvis vi lige kunne få en fødsel med også, det stemmer jeg helt klart for!

Her ser planen sådan ud:

D. 23. kommer min far med barnevogn og barneseng. Det læsser han af her og tager Jens, min bror og mig med tilbage + gaver med tilbage til Skive. Jens skal arbejde indtil kl. 19, så det bliver nok sent inden vi er hjemme med det vejr og den trafik de lover.

D. 24. skal vi være hver for sig for sidste gang. Jeg gruer allerede for næste år hvor vi skal blive enige om hvor vi skal være - jeg er ikke meget for ikke at skulle være hjemme ved mors kødgryder d. 24..
Nå, men i år bliver det mine forældre, brødre og mig + mine bedsteforældre til and, ris a la mande og dansen om juletræ. Det bliver så super hyggeligt og jeg GLÆDER mig som et lille barn. Der er så mange traditioner den dag - og en af de vigtigste er Disneys Juleshow.

D. 25. er der julefrokost i min familie, d. 26. med Jens' familie og d. 27. med min gamle gymnasieklasse. Det sidste plejer at ende i stor bytur hvor vi mødes med vores gamle parallelklasser - den del tror jeg så lige jeg springer over i år. Det samme gælder den ellers traditionelle bytur d. 25. - jeg må tage revance næste år. Jeg gætter på, at der til den tid er nogle bedsteforældre der gerne vil passe.

D. 29. skal jeg besøge min gamle veninde som har født for en måned siden. Det glæder jeg mig rigtig meget til, det er så længe siden jeg har set hende.

D. 30. står den på sidste jordemoderbesøg og d. 31. er der stor tøsenytårsfest her i Århus hvor jeg skal sige farvel til to veninder der skal på udveksling i et halvt år i London og Wien.

Og så er det jo snart uge 1....

GLÆDELIG JUL PIGER!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.