Jerndråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. september 2008

sbs78

Hej med jer

Skal lige høre jer ad. Giver i stadig jeres børn jerndråber??
jeg er nemlig kommer i tvivl om Freja stadig skal have dem.
Hvad med sødmælk?? Hvornår må de få noget andet??

(H) Sidsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2008

Mie A

Simon får hverken jerndråber eller sødmælk.

Anmeld

4. september 2008

ivfmarie

Når de er et år kan du droppe jerndråberne... og faktisk også sødmælken. Selvfølgelig til fordel for andet mælk.

Men er der så noge der kan hjælpe mig... Vi har droppet mælk til Malte - men skal han så ikke have en eller anden form for kalk-tilskud?

marie

Anmeld

4. september 2008

bette

ivfmarie skriver:

Når de er et år kan du droppe jerndråberne... og faktisk også sødmælken. Selvfølgelig til fordel for andet mælk.

Men er der så noge der kan hjælpe mig... Vi har droppet mælk til Malte - men skal han så ikke have en eller anden form for kalk-tilskud?

marie

hva med yoghurt? det er ik noget du vil bruge?
mener du at du har stoppet alt mælkeprodukt eller bare mælk?

jeg giver ik jern mere.. mikkel får en meget varrieret kost.. og æder næsten alt..
og sødmælk får han heller ik mere.. hmm jo måske ved dp.. men tror nu bare det er alm mælk

Anmeld

4. september 2008

Joan ( Smallie )

ivfmarie skriver:

marie

Får han vetamin pille??

Det gør Niels nemlig han drikker dog stadig mælk men der er da kalk i sådan en pille.

Anmeld

4. september 2008

ivfmarie

hih.. jeg har prøvet med de der børne vitaminpiller (med jordbær stank) men han kan ikke gumle dem - han har jo kun fortænder! 8(

I en periode har vi droppet alle mælkeprodukter i større mængder - dvs han får stadig lidt mælk på havregrøden, og et ½ glas mælk om morgenen. Men ellers prøver vi lige at undgå det i stykke tid.
Hmmm... gad vide hvor meget ost der mon skal til for at dække kalk-behovet (?) Det er han nemlig glad for.

Marie

Anmeld

4. september 2008

Tikki

ivfmarie skriver:

hih.. jeg har prøvet med de der børne vitaminpiller (med jordbær stank) men han kan ikke gumle dem - han har jo kun fortænder! 8(

I en periode har vi droppet alle mælkeprodukter i større mængder - dvs han får stadig lidt mælk på havregrøden, og et ½ glas mælk om morgenen. Men ellers prøver vi lige at undgå det i stykke tid.
Hmmm... gad vide hvor meget ost der mon skal til for at dække kalk-behovet (?) Det er han nemlig glad for.

Marie

Der er meget kalk i ost, så det kan du sagtens give ham. Kan du ikke knuse den der vitaminpille ned i havregrøden ;)?

Iza vil gerne have dem, men jeg ved min veninde knuser dem mellem 2 skeer og putter dem i yoghurt :P

Anmeld

4. september 2008

ivfmarie

Jeanette skriver:

ivfmarie skriver:

Marie

Der er meget kalk i ost, så det kan du sagtens give ham. Kan du ikke knuse den der vitaminpille ned i havregrøden ;)?

Iza vil gerne have dem, men jeg ved min veninde knuser dem mellem 2 skeer og putter dem i yoghurt :P

Ahhhh... smarrrrt! ;)

Og jeg der ellers anser mig selv som en ganske habil problemløser... :P
Det skal jeg skisme lige prøve i morgen. Tak for tippet (H)

Marie

Anmeld

4. september 2008

Lulle25

Hej du. Mathilde får ikke vitaminpiller og hun får letmælk økologisk og som nogle af de andre skriver er det også godt med ost, så det får hun også ;) De små skulle gerne få nok vitamin med en varieret kost ;)
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.