Lou87 skriver:
Kender også flere små hvor det ikke har været noget problem, og de har ikke nødvendigvis fået små babyer eller noget..
En kvindes krop er BYGGET til og føde, tro mig 
- så er der nogle situationer hvor det er mest sikkert for mor og barn og få et kejsersnit og det følger man jo så bare..
Kender en som ikke var lille, nok som mig, ca de der 1,68 og 75 kg og hendes bækken havde ikk givet sig, så hun sku ha planlagt kejsersnit, men det jo netop det man bliver undersøgt for undervejs.
Tror ikk man får lov decideret selv og vælge hva man vil, selvfølgelig hvis du insisterer, men ellers vil man som sagt kun råde til det hvis det er det mest sikre..
Men det at føde normalt er da en oplevelse man ikke vil gå glip af hvis muligt ??
Ved flere jeg har kendt fik enten planlagt kejsersnit, eller akut.. og de ville helst ha født selv og var faktisk kede af ikk og kunne.
Min datter har det lige sådan. Hun vil helst føde selv for enhver pris. Hun fik akut kejsersnit med sin den første, men fik så lov til at føde nr 2, hvis hun blev sat igang 14 dage før termin.
Nu hvor det er lige op over med nr 3 skal hun vurderes i morgen, og har babyen max vægten for hvad hun må føde, så regner de med at sætte hende igang hurtigst muligt.
For mit eget vedkommende fødte jeg selv mine 2 første...og jeg havde det frygteligt med nr 2...mit største ønske var at få lov til at føde ved PK..men det fik jeg bare ikke lov til, så jeg måtte igennem en normal fødsel igen. Heldigvis var det en noget lettere fødsel end med nr 1, men alligevel kan jeg ikke stille mig op og klappe i henderne af fryd over at føde selv. Jeg synes det er rædselsfuldt.
Men heldigvis fik jeg så mit PK med nr 3 og det var helt ovenud vidunderligt.
Jeg var i fuld narkose og sov trygt og godt gennem det hele.
Så jo...man kan godt få PK, hvis der er psykiske årsager til det.

Kærligst
Sussie
Anmeld