jeg er lille. men hvor stor chance

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.293 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. december 2010

Anonym trådstarter

hej piger. manden og jeg er i  gang med projekt baby. men er kommet i tvivl om hvordan det vil gå når man kun er 1,50

vil det ikke påvirke den dag man bliver gravid og den dag man ska føde. får man selv valget imellem fødsel eller kejsersnit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

slettet_7530

Jeg ahr aldrig hørt om at højden skulle spille nogen rolle i den forbindelse

Anmeld

19. december 2010

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Jeg ahr aldrig hørt om at højden skulle spille nogen rolle i den forbindelse

jeg har læst der er mange små mennesker der ikke kan føde selv fordi bækkenet ikke er stor nok

Anmeld

19. december 2010

slettet_7530

Anonym skriver:

jeg har læst der er mange små mennesker der ikke kan føde selv fordi bækkenet ikke er stor nok

Jeg har mange små veninder og de har alle født helt normalt

Anmeld

19. december 2010

Benjamins'mor

Jeg tror på ingen måde at højden gør nogen forskel eller kommer til at betyde noget? Jeg ved at man kan have svært ved at blive gravid hvis man er overvægtig. Men har aldrig nogensinde hørt om at højden havde en betydning.

Så det tror jeg ikke du skal tænke på.

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hejsa søde.
Højden har intet med bækkenets bredde at gøre.
Pygmækvinder føder babyer af normalstørrelse og vægt hvor underligt det end lyder, og deres max højde er 110 til 120 cm.
Også kvinder med dværgvækst kan ofte føde normalt.
Min egen mor er en lille fis på omkring 152 cm og fik mig, og jeg vejede ca 4400g og var omkring 55 cm.
Så det man gør er at bede læge og jordemoder vurdere om bækkenet er bredt nok og så tager man den derfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. december 2010

Anonym trådstarter

281210 skriver:

Jeg tror på ingen måde at højden gør nogen forskel eller kommer til at betyde noget? Jeg ved at man kan have svært ved at blive gravid hvis man er overvægtig. Men har aldrig nogensinde hørt om at højden havde en betydning.

Så det tror jeg ikke du skal tænke på.

oki og tillykke med vee erne hehe

håber snart du føder

Anmeld

19. december 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hejsa søde.
Højden har intet med bækkenets bredde at gøre.
Pygmækvinder føder babyer af normalstørrelse og vægt hvor underligt det end lyder, og deres max højde er 110 til 120 cm.
Også kvinder med dværgvækst kan ofte føde normalt.
Min egen mor er en lille fis på omkring 152 cm og fik mig, og jeg vejede ca 4400g og var omkring 55 cm.
Så det man gør er at bede læge og jordemoder vurdere om bækkenet er bredt nok og så tager man den derfra.

Kærligst
Sussie

vælger man selv om man kan få lavet et kejsersnit eller hvordan

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

vælger man selv om man kan få lavet et kejsersnit eller hvordan

Ja man kan godt få PK hvis man er urolig for at føde, men hvad skulle grunden til et pk være hvis alt ellers er normalt??
Nu skal du ikke tro, at jeg er en af dem der prædiker om at man ikke bare skal have PK, for det har jeg selv fået, men hvad skyldes dit eventuelle ønske??

Anmeld

19. december 2010

Lou87

Kender også flere små hvor det ikke har været noget problem, og de har ikke nødvendigvis fået små babyer eller noget..
En kvindes krop er BYGGET til og føde, tro mig

- så er der nogle situationer hvor det er mest sikkert for mor og barn og få et kejsersnit og det følger man jo så bare..

Kender en som ikke var lille, nok som mig, ca de der 1,68 og 75 kg og hendes bækken havde ikk givet sig, så hun sku ha planlagt kejsersnit, men det jo netop det man bliver undersøgt for undervejs.

Tror ikk man får lov decideret selv og vælge hva man vil, selvfølgelig hvis du insisterer, men ellers vil man som sagt kun råde til det hvis det er det mest sikre..
Men det at føde normalt er da en oplevelse man ikke vil gå glip af hvis muligt ??
Ved flere jeg har kendt fik enten planlagt kejsersnit, eller akut.. og de ville helst ha født selv og var faktisk kede af ikk og kunne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.