Giver i "snydemandel" til jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.444 visninger
32 svar
0 synes godt om
19. december 2010

tinasmor

Bare en hygge-tråd udledt fra en andet mandelgave-tråd.

Hvordan er det i jeres familie, giver I jeres barn en "madelgave" dvs ligger en snydemandel i deres risengrød/risalamante?

Hos os har vi kun en pige som ikke er så gammel så det bliver første år hun overhoved skal have risengrød, vores umiddelbare plan er, at hun ikke nu eller i fremtiden skal have en snydemandel men indgå i "legen" som alle andre.

Dog ved man jo, at man jo noglegange har et standpunkt til man tager et nyt og eftersom hun først lige er ved at være gammel til det her juletamtam, ja så er det jo svært at vide hvordan det bliver om 5 år, men som sagt er planen pt at hun ikke skal have noget specielt.

Hvis jeres børn får det, hvor længe gør de det så. Min søsters børn får det begge og den ældste er snart 13, så synes jeg måske tiden er løbet lidt fra, at man stadigvæk får en falsk mandel i sin skål. Eller måske er det mere normalt end jeg tror?

Hvad er jeres traditioner og tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

Aves..

Jeps...mine får det stadig.. de er 13, 8 og 4 år...tror ikke det handler om hvor gamle de er, men hvor længe de faktisk gider det...jeg var godt sur da de ikek snød mere med mig, men de måtte stoppe fordi min lillesøster ikke ville have snyd..

Anmeld

19. december 2010

slettet_7530

tinasmor skriver:

Bare en hygge-tråd udledt fra en andet mandelgave-tråd.

Hvordan er det i jeres familie, giver I jeres barn en "madelgave" dvs ligger en snydemandel i deres risengrød/risalamante?

Hos os har vi kun en pige som ikke er så gammel så det bliver første år hun overhoved skal have risengrød, vores umiddelbare plan er, at hun ikke nu eller i fremtiden skal have en snydemandel men indgå i "legen" som alle andre.

Dog ved man jo, at man jo noglegange har et standpunkt til man tager et nyt og eftersom hun først lige er ved at være gammel til det her juletamtam, ja så er det jo svært at vide hvordan det bliver om 5 år, men som sagt er planen pt at hun ikke skal have noget specielt.

Hvis jeres børn får det, hvor længe gør de det så. Min søsters børn får det begge og den ældste er snart 13, så synes jeg måske tiden er løbet lidt fra, at man stadigvæk får en falsk mandel i sin skål. Eller måske er det mere normalt end jeg tror?

Hvad er jeres traditioner og tanker?

Begge vores får en snydemandel  de er hhv 9 og 3

Anmeld

19. december 2010

Mira0911

Ja da... 

Anmeld

19. december 2010

Siljesmor

Nej, ingen snydemandel her - har ikke selv været vant til det som barn hvor vi var 3 søskende, så har faktisk slet ikke overvejet at gøre det med mine egne børn  De er henholdsvis 2 ½ og 5 år. 

Anmeld

19. december 2010

Bavianis

Har lige vendt det med kæresten. Hverken jeg eller han har fået snydemandel da vi var små - og derfor elskede vi jo traditionen.

Tager man ikke lidt af forventningen fra børnene når de nu ved de får en hvert år? Er det ikke blot (endnu) en julegave?

Anmeld

19. december 2010

ekzunz

Her er de store børn blevet for store, men de 2 små på 4 og 6 får snydemandel. De store er 14, 16 og 18 og 21....

Anmeld

19. december 2010

Loa

Har dog kun en pige på 5 måneder, så vi er slet ikke nået dertil endnu, men min umiddelbare holdning er at hun ikke skal have snyde mandel når hun bliver stor nok til at kunne spise med.... Syntes lige så godt de kan lære at andre godt kan "vinde", og de ikke behøver få en gave hver gang.... (Syntes det er lidt ligesom det med at børn skal have gaver til størrer/mindre søskendes fødselsdag eller forældres bryllup eller lign.....)

Meeeen kan sagtens være jeg ændre holdning når jeg selv står i det......

Anmeld

19. december 2010

Aves..

Bavianis skriver:

Har lige vendt det med kæresten. Hverken jeg eller han har fået snydemandel da vi var små - og derfor elskede vi jo traditionen.

Tager man ikke lidt af forventningen fra børnene når de nu ved de får en hvert år? Er det ikke blot (endnu) en julegave?

Nu er det jo ikke til at vide når man kun har prøvet det ene men der gik altså en del år før jeg fandt ud af der blev snydt, så jeg blev SÅ glad hver gang og var fuld af forventning...da jeg blev ældre var jeg med på de voksnes også, så kunne man måske hapse to..

Vi havde også et år med 100 mandler i, der skulle man have flest og en anden gang var vi 9 mennesker og 8 mandler og uden snyd fik vi faktisk hver en...

Anmeld

19. december 2010

Aves..

Loa skriver:

Har dog kun en pige på 5 måneder, så vi er slet ikke nået dertil endnu, men min umiddelbare holdning er at hun ikke skal have snyde mandel når hun bliver stor nok til at kunne spise med.... Syntes lige så godt de kan lære at andre godt kan "vinde", og de ikke behøver få en gave hver gang.... (Syntes det er lidt ligesom det med at børn skal have gaver til størrer/mindre søskendes fødselsdag eller forældres bryllup eller lign.....)

Meeeen kan sagtens være jeg ændre holdning når jeg selv står i det......

Men de ved jo ikke der snydes...og ja, mine børn får det og har intet problem med at den ene får noget de andre ikke får...ikke i hverdagen og ikke til fødselsdage...tror nu ikke det er mandlen der ville gøre den forskel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.