Nogen der har erfaring med at svøbe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

Loa

Tanja84 skriver:

Og oven i, syntes jeg man har fået af vide man skal sammenligne med sig selv og hvordan man selv ville have det, og jeg ville da være idiot, hvis jeg blev svøbt og skulle ligge i samme stilling hele natten

Det er lige præcis det jeg tænker, og netop derfor jeg ind imellem prøver at lade værre med at svøbe hende. Har ellers også prøvet at svøbe hende når jeg ligger hende, også lige så stille pakke hende ud når hun er faldet i søvn.

Men IGEN så går der lige akkuret 5 min. så ligger hun og bakser rundt og vågner af det HVER gang.

Min mand er så modsat mig, og elsker at putte og pakke sig selv ind, så vælger at tro hun må være ligesom ham, og omvendt ville hun vel forhåbentlig brokke sog, hvis hun følte sig fanget???

Tror bestemt hun ville brokke sig hvis hun ikke brød sig om det, så lyder som om det er det helt rigtige for Emma.......

Så ja, måske jeg også bare skulle prøve at svøbe Isabella og se hvad hun siger til det.....Øv jeg hadede bare at svøbe hende dengang, følte sgu jeg var såå crappy en mor, selvom hun jo faldt i søvn af det....... Så havde håbet vi var ovre det, men hun er bare så strid når hun bliver lagt, vender sig om på maven og ligger og griner, eller møver sig helt op i enden af sengen og ligger most deroppe Og når hun endelig er faldet i søvn vender og drejer hun sig KOSTANT og så ryger sutten ud, og hun vågner derefter.... total ond cirkel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

Angelica

Ej, I må altså ikke føle jer som crappy mødre bare fordi I svøber jeres børn om natten, især ikke hvis det kan hjælpe.
Jeg kan ikke huske hvor lang tid jeg svøbte Tyllen, men hun havde heller ikke voldsomt svært ved at falde i søvn om aftenen, da hun var 9-10 måneder.
Til gengæld kan jeg huske, at jeg var rigtig glad for at kunne svøbe hende. Det gav sådan en dejlig ro for hende, og jeg kan forestille mig, at der et eller andet sted har været noget association til dengang hun lå i maven. Der var jo også trangt til sidst, men ikke desto mindre har det stadig været total tryghed.

Prøv at svøbe og se om det hjælper. I/du vil ikke være i tvivl, hvis det ikke er godt for prinsessen.
Desuden 'begrænser' I jo ikke jeres døtre til hverdag, kun når de skal sove. Det er jo ikke et problem, når målet med at blive lagt/svøbt er at få hvile og ro. Det ville være et problem hvis I svøbte de små hele tiden, så de ikke kunne bevæge sig i deres vågne perioder.
Held og lykke.

Anmeld

19. december 2010

LR85

Loa skriver:

Hmmmmmmm  Tænker om man skulle prøve at svøbe Isabella igen så....... Om end ikke bare en enkelt nat, for at se om det skulle give hende mere ro.... Men hun er nemlig ekstremt aktiv/urolig i løbet af dagen også, så troede egentlig det bare var det hun også var om natten.... Så ville jo være ked af at svøbe hende hvis det ikke var til hendes bedste.....

Og hun er nok det varmeste barn jeg kender, så er da lidt bange for hun vil koge hvis hun bliver svøbt i et tæppe.....

Og oven i, syntes jeg man har fået af vide man skal sammenligne med sig selv og hvordan man selv ville have det, og jeg ville da være idiot, hvis jeg blev svøbt og skulle ligge i samme stilling hele natten

Altså når jeg svøber, er det ikke tæt. men bare så armene er nede langs kroppen og bliver holdt der når jeg lægger ham. Men lægger svæbet, og ham så hvis han vil flytte sig, ryger den øverste del a svøbet af og derved kan han bevæge sig frit.

Anmeld

19. december 2010

Zafir

Jeg aner ikke om hun er for gammel Men jeg svøber gerne Frigg og hun kan rigtig godt lide det. I nat forsøgte jeg dog med ikke at svøbe hende og det gik også godtnok faktisk.

Men altid til middagsluren bliver hun svøbt... Hun syntes det er så hyggelig og hun falder til ro.

Jeg ville da klart prøve det

Du kan kigge her, der er gode råd

Anmeld

21. december 2010

Tulle28

Tak for svar allesammen (og undskyld I ikke får et personligt svar)

Jeg prøvede at svøbe hende igår, og hun faldt i søvn i løbet af 10 minutter uden brok og sov fra 19.00-04.00 - godt nok var jeg derinde og give sutten nogle gange, men hun vågnede ikke helt op og var ked som hun plejer. Jeg gav hende sutten og pakkede hende godt ind igen og så sov hun videre.

Så det fortsætter vi med! Og "dejligt" at høre at jeg ikke er den eneste, som har en trodl der basker rundt om aftenen! Hun var rigtig god til at falde i søvn selv da hun var helt lille, men det er som om det har ændret sig - og jeg giiiider ikke skulle sidde derinde hver aften til hun sover.

Anmeld

26. december 2010

Schelderup

For et stykke tid siden var der en anden tråd omkring svøbning, og der var én der var så venlig at lægge nogle billeder ind, hvor man kunne se svøbeteknikken. Men nu kan jeg ikke finde tråden.... er der nogen der kan hjælpe???

Anmeld

26. december 2010

2721

Vi fik at vide at det hæmmer deres udvikling at svøbe dem når de er større, plus de ikke selv lære at kontroller deres arme. Vi havde det samme problem som du skriver. Men her har jeg været konsekvent med at han skulle lære det. Det tog ca. 3 uger men nu kan han fint styre sine arme

Anmeld

26. december 2010

Fru'Rugaard

Min datter er 9 mdr og hun er aldrig blevet svøbt ind- hun har kun været pakket ind i dynen, og har selv faldet i søvn siden 2 måneds alderen ca. hun bliver bare lagt, så falder hun selv i søvn..
jeg vidste faktisk slet ik at man ku svøbe sit barn - men sys da os det lyder som det rigtige for din datter, når hun ikke brokker sig over det, det bliver vel også hårdt og træls for hende, hvis sover dårligt og vågner hvis hun ikke er svøbt ordentlig ind

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

26. december 2010

Tulle28

Puslingen skriver:

Vi fik at vide at det hæmmer deres udvikling at svøbe dem når de er større, plus de ikke selv lære at kontroller deres arme. Vi havde det samme problem som du skriver. Men her har jeg været konsekvent med at han skulle lære det. Det tog ca. 3 uger men nu kan han fint styre sine arme

Hmm... Ja det lyder jo ikke så godt?! Men lige pt. tror jeg nu nok vi fortsætter, det er det og så falder hun til ro i løbet af no time kontra basken rundt og til sidst en meget træt og hys baby.

Hvordan "lærte" du din søn at holde armene i ro?

Anmeld

30. december 2010

2721

Tulle28 skriver:

Hmm... Ja det lyder jo ikke så godt?! Men lige pt. tror jeg nu nok vi fortsætter, det er det og så falder hun til ro i løbet af no time kontra basken rundt og til sidst en meget træt og hys baby.

Hvordan "lærte" du din søn at holde armene i ro?

Skal prøve at forklare mig.
For det første har vi e som vugge hænger ned fra loftet. Så ligger jeg altid en "klud" langs hans ene side, altså sådan at han kan putte hovedet ind til den og samtidig kramme den med hans hænder den ligger over hans ene arm. Ej ved ikke om du forstår. men den går i hvertfald at han har noget at holde om med sine hænder og samtidig dufter den af mig så han er tryg. og så skubber/vugger jeg altså med ham(takt fast). og hvergang han taber sutten giver jeg ham den uden at sige noget igen og sådan blev jeg bare ved og ved indtil han blev tryg ved det.
Håber det gir mening.
Nårh ja så har jeg lagt to sammen rullede tæpper på hver side af ham så han stadig har følelsen af at være omsluttet han kan ikke lide der er så meget plads om ham, da det er med til at gøre ham utryg. Men hver uge giver jeg ham mere og mere plads indtil han kan ligge uden noget.
Bare skriv så prøve jeg at forklare det bedre hvis det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.