Nogen der har erfaring med at svøbe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.221 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. december 2010

Tulle28

Nogen der har erfaring med at svøbe større børn? Min datter på snart 9 mdr. roder rundt med armene når hun skal sove og har derfor svært ved at finde ro og falde i søvn. Er hun mon for gammel til at blive svøbt?

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

roenlund

jeg ved ikke om hun er for gammel, men min søn som er 7 uger svøber jeg rigtig tit fordi han gør som din datter og kaster rundt med arme og ben...

Anmeld

19. december 2010

LR85

sjovt du skriver det. Min 10 måneders gamle dreng har lige været syg og har været svær a få til a sove, så prøvede jeg a svøbe ham som da han var lille og VUPTI.... så faldt han til ro.

så svøb du endelig, de nyder det åbenbart stadig

Anmeld

19. december 2010

slettet_7530

Min datter blev også svøbt længe, og så blev svøbet løsnet en smule når hun blev lagt, det virkede

Anmeld

19. december 2010

Loa

Jeg svøbte Isabella da hun var 1-2 måneder for at få hende til at sove, og nu sover hun, igen, piv uroligt, men jeg har det lidt dårligt med at svøbe hende. Både fordi jeg egentlig mente hun var for stor (5 måneder) til det, men også fordi jeg troede/tænker at det må da være rarest for dem at have deres bevægelses frihed, eller tager jeg helt fejl der?

Anmeld

19. december 2010

Tanja84

Loa skriver:

Jeg svøbte Isabella da hun var 1-2 måneder for at få hende til at sove, og nu sover hun, igen, piv uroligt, men jeg har det lidt dårligt med at svøbe hende. Både fordi jeg egentlig mente hun var for stor (5 måneder) til det, men også fordi jeg troede/tænker at det må da være rarest for dem at have deres bevægelses frihed, eller tager jeg helt fejl der?

Sidder med præcis samme tvivl som dig.

Herhjemme svøber jeg fortsat Emma, og har gjort det stort set fra dag et af.

Men er nemlig vildt meget i tvivl om, hvorvidt det måske er ris til egen røv, og kun en dårlig vane. For på et tidspunkt skal hun vel "lære" ikke at svøbes ind, og ja man skulle jo tro de havde det bedst med at kunne bevæge sig frit.

Men hver gang jeg lige skal prøve, og ikke svøber hende... ja så kan hun enten slet ikke falde til ro, og ellers vågner efter et kvarter og bakser rundt.

Men så snart hun svøbes ind, så falder hun til ro og sover lige så trygt og godt

Tænker jo også, at det er fint nok her til vinter, hvor det måsker er meget dejligt at blive puttet lidt. Men til sommer, så kan jeg jo ikke svøbe hende, da hun jo så vil kamsvede. Svøber hende pt. i et meget tyndt tæppe (også dynen henover), da hun drypper af sved efter 2 min hvis jeg svøber hende i dynen.

Anmeld

19. december 2010

spj

Man kan da ikke bliver for gammel til det. Jeg elsker stadigvæk at blive svøbt helt ind i dynen. Især her om vinteren hvor man kommer ind i en kold seng. Jeg tænker også lidt, at hvis man bruger sådan en voksi pose eller hvad de end hedder, så er det jo egentligt lidt svøbeeffekten og sådan en kan man jo bruge længe.

Anmeld

19. december 2010

Loa

Tanja84 skriver:

Sidder med præcis samme tvivl som dig.

Herhjemme svøber jeg fortsat Emma, og har gjort det stort set fra dag et af.

Men er nemlig vildt meget i tvivl om, hvorvidt det måske er ris til egen røv, og kun en dårlig vane. For på et tidspunkt skal hun vel "lære" ikke at svøbes ind, og ja man skulle jo tro de havde det bedst med at kunne bevæge sig frit.

Men hver gang jeg lige skal prøve, og ikke svøber hende... ja så kan hun enten slet ikke falde til ro, og ellers vågner efter et kvarter og bakser rundt.

Men så snart hun svøbes ind, så falder hun til ro og sover lige så trygt og godt

Tænker jo også, at det er fint nok her til vinter, hvor det måsker er meget dejligt at blive puttet lidt. Men til sommer, så kan jeg jo ikke svøbe hende, da hun jo så vil kamsvede. Svøber hende pt. i et meget tyndt tæppe (også dynen henover), da hun drypper af sved efter 2 min hvis jeg svøber hende i dynen.

Hmmmmmmm  Tænker om man skulle prøve at svøbe Isabella igen så....... Om end ikke bare en enkelt nat, for at se om det skulle give hende mere ro.... Men hun er nemlig ekstremt aktiv/urolig i løbet af dagen også, så troede egentlig det bare var det hun også var om natten.... Så ville jo være ked af at svøbe hende hvis det ikke var til hendes bedste.....

Og hun er nok det varmeste barn jeg kender, så er da lidt bange for hun vil koge hvis hun bliver svøbt i et tæppe.....

Og oven i, syntes jeg man har fået af vide man skal sammenligne med sig selv og hvordan man selv ville have det, og jeg ville da være idiot, hvis jeg blev svøbt og skulle ligge i samme stilling hele natten

Anmeld

19. december 2010

Tanja84

Loa skriver:

Hmmmmmmm  Tænker om man skulle prøve at svøbe Isabella igen så....... Om end ikke bare en enkelt nat, for at se om det skulle give hende mere ro.... Men hun er nemlig ekstremt aktiv/urolig i løbet af dagen også, så troede egentlig det bare var det hun også var om natten.... Så ville jo være ked af at svøbe hende hvis det ikke var til hendes bedste.....

Og hun er nok det varmeste barn jeg kender, så er da lidt bange for hun vil koge hvis hun bliver svøbt i et tæppe.....

Og oven i, syntes jeg man har fået af vide man skal sammenligne med sig selv og hvordan man selv ville have det, og jeg ville da være idiot, hvis jeg blev svøbt og skulle ligge i samme stilling hele natten

Det er lige præcis det jeg tænker, og netop derfor jeg ind imellem prøver at lade værre med at svøbe hende. Har ellers også prøvet at svøbe hende når jeg ligger hende, også lige så stille pakke hende ud når hun er faldet i søvn.

Men IGEN så går der lige akkuret 5 min. så ligger hun og bakser rundt og vågner af det HVER gang.

Min mand er så modsat mig, og elsker at putte og pakke sig selv ind, så vælger at tro hun må være ligesom ham, og omvendt ville hun vel forhåbentlig brokke sog, hvis hun følte sig fanget???

Anmeld

19. december 2010

spj

Kan det være fordi sengen er for stor altså at der er for meget plads rundt om hende? Sover hun i barnevogn om dagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.