Gult snask i øjnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. september 2008

Marco2

Emily kom hjem fra vuggeren i dag og hendes øjne er komplet gnasket til i gult snask. Hvordan får man det væk og hvordan "helbreder" man det?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2008

Loggidut

øjenbetændelse...

du skal kontakte vagtlægen, og få noget salve til hende, og hvad der er værst er at hun skal havde været i behandling i et døgn før hun må komme i vuggeren igen...så vidt jeg kan huske!

hvis du tørre hendes øjne må du aldrig tøre indad, du skal tørre fra næseryggen og ud, og aldrig med den samme klud to gange...

god bedring med hende ven, det er noget lort

Anmeld

3. september 2008

Anja

Ja, det lyder som noget øjenbetændelse. Måske kan du tage det i opløbet og rense hendes øje med en vantrondel dyppet i lunken kamillethe eller saltvand. Det har før hjulpet her ....

Anmeld

3. september 2008

Marco2

Fandt lige den her:
http://www.babydebat.dk/modules.php?op=modload&nam e=PagEd&file=index&page_id=81

Så vagtlægen er vist lidt meget...

Vi har noget Natriumklorid og så renser vi med rene vatrondeller.

Hendes almentilstand er fin og hun virker ikke lyssky.

AG

Anmeld

3. september 2008

linemus

Da Nanna havde det, brugte vi enten kogt afkølet vand eller saltvand fra apoteket og tørte så med vatrondeller.

Håber det snart går væk :)

Anmeld

3. september 2008

Grynt

altså for det meste er gult snask i øjet ofte forkølelse der er gået i øjet eller en lukket tåre kanal. Der er normalt ingenting at stille op, hvis det er forkølelse i øjet, ligesom der jo hellere ikke findes medicin mod almen forkølelse.

Du kan bade hendes øje i saltvand med IKKE i kamille the da det er en blomst og kan derfor give anledning til allergi.

KH Tina

Anmeld

3. september 2008

Loggidut

hjæææælp....nu fatter jeg nada...plejer øjenbetændelse ikke at være yderst smitsom...og skal man normalt ikke have salve til det?

jeg mener da bestemt børnene ikke må komme i pasning før de har været i behandling i et døgn...(?)

nu fatter jeg intet, slet intet...lol...

er der kommet nye regler inden for det område? (?)

Anmeld

3. september 2008

Loggidut

ov læste lige det link...det er da sprit nyt? er det ikke?

Anmeld

3. september 2008

bette

der er to former for øjenbetændelse..
den ene er hvor de bare har lidt puds i øjet.. det kan man fjerne ved fx at koge noget vand og dyppe en vatrundel eller lign i. og tøre øjet fra øjnkrogen..

hvis det er sådan rigtig øjnbetændelse.. så skal der salve til.. du kan se forskellen hvis øjet er rødt skal du bruge salve.. hvis ikke så er det nok med kogt vand(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.