Lækre havregrynskugler....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.574 visninger
22 svar
0 synes godt om
18. december 2010

Mai-pigen

Her er lige et lille hyggeligt juleindslag..

Jeg har netop puttet lillemanden ud og sove, den ældste og kæresten er taget afsted til en fodboldturnering, efter at kæresten tændte op i brændeovnen..

Så syntes jeg lige jeg ville dele denne opskrift på havregrynskugler, som er et must hos os til jul..

250 g havregryn, 200 g flormelis, 100 g blødt smør, 75 g kakao, 1 dl fløde, 1 strøgen spsk kaffe, 3-4 dråber mandelessens, evt. 25 g hakkede nøddekerner

Alle ingredienser røres sammen, og så er det bare at stikke fingrene i og trille små kugle der efterfølgende trilles i perlesukker.

Sååå nemt, og såå lækre... MUMS!!

Kuglerne kan holde sig 8 dage på køl..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

lisesp83

Mums, det lyder som noget der skal prøves.

Det er bare halv farligt, for de ryger jo i munden mens man laver dem.

Anmeld

18. december 2010

Mai-pigen

lisesp83 skriver:

Mums, det lyder som noget der skal prøves.

Det er bare halv farligt, for de ryger jo i munden mens man laver dem.

Tihi...ja!!

Anmeld

18. december 2010

Simone J

Hvor sjovt jeg har lavet havregrynskugler her i dag med svigerinden.. Bruger dog ikke så meget fløde og undlader nødder og kaffen, så er de mere børnevenlige

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

Mai-pigen skriver:

Jeg har netop puttet lillemanden ud og sove, den ældste og kæresten er taget afsted til en fodboldturnering, efter at kæresten tændte op i brændeovnen..

Så syntes jeg lige jeg ville dele denne opskrift på havregrynskugler, som er et must hos os til jul..

250 g havregryn, 200 g flormelis, 100 g blødt smør, 75 g kakao, 1 dl fløde, 1 strøgen spsk kaffe, 3-4 dråber mandelessens, evt. 25 g hakkede nøddekerner

Alle ingredienser røres sammen, og så er det bare at stikke fingrene i og trille små kugle der efterfølgende trilles i perlesukker.

Nøddekerner? Hvilke nødder er det? Og det kafe, det er vel ikke kaffe grumset???  Det er vel en spsk fuld bryget kaffe?? Eller? Hvorkan man købe de mandelessens og hvad er perlesukker??

Sikke en masse spørgsmål, men kærsten snakker SÅ tit om havregryskugler.. Så vi vil jeg da lige prøve

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

milopilo skriver:

Nøddekerner? Hvilke nødder er det? Og det kafe, det er vel ikke kaffe grumset???  Det er vel en spsk fuld bryget kaffe?? Eller? Hvorkan man købe de mandelessens og hvad er perlesukker??

Sikke en masse spørgsmål, men kærsten snakker SÅ tit om havregryskugler.. Så vi vil jeg da lige prøve

Hold da op en masse "stavefejl" og manglende bogstaver..  Håber det kan læses alligevel

Anmeld

18. december 2010

Simone J

milopilo skriver:

Det er brygget kaffe man skal brug.. Mandelessens kan man købe i alle fødevare butikker storset (har ikke set et sted hvor de ikke har det) Perlesukker er ligesom alm. sukker kornene er bare størrer. Man kan også trille det i kokosmel, det gør jeg eller havregryn hvis jeg ikke har mere af de andre to tink

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

Simone J skriver:

Det er brygget kaffe man skal brug.. Mandelessens kan man købe i alle fødevare butikker storset (har ikke set et sted hvor de ikke har det) Perlesukker er ligesom alm. sukker kornene er bare størrer. Man kan også trille det i kokosmel, det gør jeg eller havregryn hvis jeg ikke har mere af de andre to tink

Ok super  Tusind tak!!

Anmeld

18. december 2010

Alberts/

årh havregryns kugler

når at lave en kæmpe potion triller dem og ser på terlerken, hmm 3 kugler!!!! hvor er de sidste..

nede i mausen

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

Mai-pigen skriver:

Mumsen gumsen - mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.