en lækker crem til muffins?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.606 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Lærke90

hej piger

søger og søger, men kan ikke rigtig finde det rigtige, så spørger jer lige og håber at nogen kan hjælpe mig..

Leder efter en lækker blød crem at sprøjte oven på muffins til min datters fødsesldag på torsdag. Havde egentlig tænkt mig at bruge RI, men da jeg har fundet ud af at det bliver rimelig stift, vil jeg hellere prøve med noget andet.

har I en god opskrift eller link dertil? må meget gerne kunne farves og kunne pyntes med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Lærke90

ingen?

Anmeld

18. december 2010

Dot D

Lærke90 skriver:

hej piger

søger og søger, men kan ikke rigtig finde det rigtige, så spørger jer lige og håber at nogen kan hjælpe mig..

Leder efter en lækker blød crem at sprøjte oven på muffins til min datters fødsesldag på torsdag. Havde egentlig tænkt mig at bruge RI, men da jeg har fundet ud af at det bliver rimelig stift, vil jeg hellere prøve med noget andet.

har I en god opskrift eller link dertil? må meget gerne kunne farves og kunne pyntes med.

Jeg har brugt Whipped icing fra Wilton, den er lidt som RI men den bliver ikke hård. Den kan også indfarves som du vil

Anmeld

18. december 2010

JustMe

Jeg serverede engang muffins med farvet whipped cream cheese frosting. Det var et stort hit!

Anmeld

18. december 2010

Lærke90

Jeg har brugt Whipped icing fra Wilton, den er lidt som RI men den bliver ikke hård. Den kan også indfarves som du vil

fra wilton? er det en man skal købe færdig lavet? 

Anmeld

18. december 2010

Lærke90

JustMe skriver:

Jeg serverede engang muffins med farvet whipped cream cheese frosting. Det var et stort hit!

Det lyder super lækkert.. har du en opskrift?

Anmeld

18. december 2010

Dot D

Lærke90 skriver:

fra wilton? er det en man skal købe færdig lavet? 

Det er en kasse med "pulver" du så selv blander op med vand, har faktisk også brugt buttercreme fra Wilton, den bliver heller ikke hård

Anmeld

18. december 2010

Kvindemin

Dot D skriver:

Det er en kasse med "pulver" du så selv blander op med vand, har faktisk også brugt buttercreme fra Wilton, den bliver heller ikke hård

Hvad er alt det dér???
Kan du forklare mig, når jeg nu skal lave sådan nogle muffins til min søns barnedåb, skærer man så toppen af for at putte det der 'creme' på? Og hvad er det 'creme', RI, Frosting eller hvad i kalder det
Hvor købes det, eller hvordan laves det. Både det der er stivt og ikke.
Hvem kan lige forklare det kort til en der stadig lever i år 1990

Anmeld

18. december 2010

Dot D

Chritinap skriver:

Hvad er alt det dér???
Kan du forklare mig, når jeg nu skal lave sådan nogle muffins til min søns barnedåb, skærer man så toppen af for at putte det der 'creme' på? Og hvad er det 'creme', RI, Frosting eller hvad i kalder det

Jeg skærer ikke toppen af, fylder bare lidt mindre i formene, men det gør ikke noget at der stikker noget op ad formen, så skal du bruge mindre ovenpå Den der hedder whipped icing er lidt ala flødebolleindhold, hvis du forstår, det hvide, og det smager lidt vanillieagtigt, man kan selv give det smag, jeg har feks brugt lakridspulver, mums. Det bliver ikke hårdt. Så er der buttercreme, den blander man med smør og mælk og den er også god, men du kan også selv lave en smørcreme i stedet for at købe pulveret En der er god er chokoladesmørcremen, den bliver så godt nok lidt til helt hård, men smager godt Det er smør, flormelis, past.æggblomme og smeltet chokolade, jeg laver den altid på slump og med mere chokolade og mindre smør, men jeg mener den rigtige opskrift er i kageklubbens opskrifter. Ellers skriv igen, så finder jeg den til dig

Anmeld

18. december 2010

Dot D

Chritinap skriver:

Hvad er alt det dér???

Du får lige et billede af nogle, jeg lavede til en drengedåb

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.