bage uden æg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.172 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Maja88

Goddag de kloge kagekoner...

jeg har et spørgsmål:

jeg skulle til nytår bage en brownie med hvid chokolade og hindbær og er jeg bare frisk på..

i den opskrift jeg har skal der 2 æg i.. får nu at hvide der er en som ikke kan tåle æg. så spørgsmålet er.. kan man bage den uden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Maja88

slet ingen garvede bagere herinde i dag

Anmeld

17. december 2010

Maja88

op op

Anmeld

17. december 2010

Snefnug1984

Ja hvis du fx. erstatter væsken med kærnemælk og halvdelen af bagepulveret med natron.

Anmeld

17. december 2010

FruEllingsen

Det ved jeg ikke.

Jeg bagte muffins for et par uger siden, og vi var løbet tør for æg. så puttede ikke nogle i. og det blev helt uspiseligt. så måske du skal prøve dig frem.

De lyder ellers lækre

Anmeld

17. december 2010

Maja88

Snefnug26 skriver:

Ja hvis du fx. erstatter væsken med kærnemælk og halvdelen af bagepulveret med natron.

hvilken væske...

opskriften er:

250g hvid chokolade

75g smør

125g sukker

2 store æg, pisket

1tsk vaniljekstrakt

159g hvedemel

½ tsk salt

150g friske hindbær

Anmeld

17. december 2010

Maja88

Drømmer skriver:

Det ved jeg ikke.

Jeg bagte muffins for et par uger siden, og vi var løbet tør for æg. så puttede ikke nogle i. og det blev helt uspiseligt. så måske du skal prøve dig frem.

De lyder ellers lækre

hehe nej det duer ikke så. de skulle jo gerne være spiselige....

er du klar til på tirsdag?

Anmeld

17. december 2010

Dinna88

Maja88 skriver:

Goddag de kloge kagekoner...

jeg har et spørgsmål:

jeg skulle til nytår bage en brownie med hvid chokolade og hindbær og er jeg bare frisk på..

i den opskrift jeg har skal der 2 æg i.. får nu at hvide der er en som ikke kan tåle æg. så spørgsmålet er.. kan man bage den uden??

Jeg ved ikke lige med den opskrift du har der, men du kan prøve at gå på www.vegetarkontakt.dk og så se om der er nogle der opskrifter der, hvor du kan putte de ingredienser i? Du kan gå ind under opskrifter uden æg. 

Anmeld

17. december 2010

Maja88

Dinna88 skriver:

Jeg ved ikke lige med den opskrift du har der, men du kan prøve at gå på www.vegetarkontakt.dk og så se om der er nogle der opskrifter der, hvor du kan putte de ingredienser i? Du kan gå ind under opskrifter uden æg. 

jamen skulle jo gerne være den kage hehe

Anmeld

17. december 2010

Snefnug1984

Maja88 skriver:

hvilken væske...

opskriften er:

250g hvid chokolade

75g smør

125g sukker

2 store æg, pisket

1tsk vaniljekstrakt

159g hvedemel

½ tsk salt

150g friske hindbær

Ja der er jo ingen væske i den du skal bage, så det bliver nok svært.. Ellers vil jeg foreslå dig at tage grundopskriften på en kanelkage, og så tilpasse den til det du gerne vil have i, dog uden kanel selvfølgelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.