Fortæl om jeres kejsersnit!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

lotte32

Hej

Jeg har fået kejsersnit 2 gange, 1. gang var meget akut og en yderst ubehagelig oplevelse (længere historie)

2. gang var planlagt og en dejlig oplevelse, jeg havde min datter ved mig hele tiden fra hun kom ud, og jeg var oppe at gå efter 5-6 timer, og kom hjem 2 dage efter

som de andre skriver, så ja det gør sgu ondt, det er jo hele maven der har været skåret op, men det er til at holde ud, så længe man overholder de ting som lægerne siger fx. ikke løfte for meget, ikke støvsuge osv.. man skal tage den med ro, så er det ikke så slemt, det værste er i starten, hvis man skal hoste, grine, nyse

og man skal lige lære tricket med at komme op og ned i seng/sofa uden at bruge mavemusklerne for meget

Jeg har ammet begge mine børn i 6 mdr.

Lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

piadas

Kære Mette!

Hvor er jeg ked af at læse, han ikke har vendt sig. Vil de foretage et vendingsforsøg eller hvordan?

Nå, jeg fik kejsersnit første gang. Det var akut under fødslen, men ikke akut akut, hvis du forstår, hvad jeg mener! Jeg var blevet sat i gang og ville ikke åbne mig mere end 3-4 cm, fordi han stod skævt med hovedet. De begyndte at snakke om kejsersnit allerede om morgenen ved 7-8-tiden, og han er først født kl. 10.51, så der var ingen hastværk. Jeg havde allerede fået epiduralblokaden om natten, så det var klar til kejsersnittet.

Selve kejsersnittet gjorde ikke ondt - det var bare en megaunderlig (og sjov!) fornemmelse, da de skar mig op og rodede med min mave indtil de fik ham ud!

Bagefter var jeg rimelig plaget af smerter, men var oppe at gå om eftermiddagen, for jeg VILLLE i gang igen. Det hjalp heldigvis lidt, da jeg fik fjernet clipsene. Der gik i hvert fald et par måneder, før jeg kunne bevæge mig og gå normalt igen, men jeg tror også, jeg var rimelig hårdt ramt i forhold til mange andre, når jeg hører deres historier - eller også har jeg bare en lav smertetærskel!

Jeg havde overhovedet ingen problemer med at knytte mig til ham - han var jo bare verdens dejligste dreng, så det tror jeg ikke, du skal være bange for! Mælken løb også til - godt nok først efter 3-4 dage - men jeg ammede i 6 måneder uden problemer. Han fik lidt MME det første døgn, for han er født 19 dage over tid, og havde brugt hans madpakke. Samtidig havde han lidt fostervand i lungerne, for det var jo ikke blevet presset ud, som det gør under en naturlig fødsel. Det betød, at han det første døgn var lidt urolig og græd, men det gik heldigvis hurtigt over.

Det værste var næsten, at pga. arret kunne jeg ikke amme liggende i sengen om natten, for det gjorde for ondt at ligge på siden, så jeg blev nødt til at gå ind og sætte mig i sofaen. Det var træls - især da jeg anden gang fødte naturligt og kunne sammenligne. Det er meget nemmere at ligge i sengen på siden og man får en meget bedre søvn ud af det.

Jeg håber, du kan bruge det til noget, men det er jo ikke sikkert, du oplever det samme, som mig (hvis det altså ender i KS). Jeg har f.eks. ikke oplevet at have ondt i skulderen, som nogle af de andre skriver.

Et par krydsede fingre for at han vender sig!

Pia

Anmeld

17. december 2010

Musen5

JEg har haft to hårde vaginale fødsler og et ks. Ville ikke undvære mine alm. fødsler for noget men syntes det var dejligt "nemt" at få ks. Grundet til at jeg fik det er at min søn på 3 sad fast under fødslen. Han vejede 4700 og lillebror blev vurderet til ca da samme (4900 da han kom ud)

Det tog lang tid for længen at lægge bedøvelsen i min ryg, men det er fordi min ryg er vokset skævt sammen så... Da Gabriel kom ud røg han over og blev tjekket i hoved og mås. Han kom så i kuvøse og røg på neo-natal da han havde problemer m vejrtrækningen.

Den veninde jeg havde med gik så med ham imens jeg var på opvågningen. Jeg var oppe og står første gang efter 4 timer og begyndte så småt at gå rundt efter 7.

Dagen efter gik jeg rundt og redte seng og alt hvad jeg ellers kunne finde på for ikke at kede mig

/Livsmor 12+5

Anmeld

17. december 2010

Mettemus

Hej igen piger,

Tusind tak for jeres svar - det er rart at høre alle jeres erfaringer hvoraf de fleste heldigvis er gode! Det har, sammen med en samtale med en fødselslæge i dag, gjort, at jeg er mere rolig hvis det skulle ende med et kejsersnit. Jeg har nemlig hele tiden været mere bange for kejsersnittet end en vaginal fødsel. Jeg har fået lavet to kikkertoperationer i maven, som har slået mig fuldstændig ud. Lægen trøstede mig i dag med, at de gange har jeg jo været syg, så derfor har jeg selvfølgelig været meget mere ødelagt, end jeg vil være ved et kejsersnit. Det beroligede mig en hel del.

Og så er jeg SÅ lettet over at høre at i ikke har haft svært ved at knytte jer til baby, det havde jeg også frygtet rigtig meget.

Tak for svar!!!

Anmeld

17. december 2010

Mettemus

louiseandersen85 skriver:

Hej.

Jeg fik fortaget kejsersnit i Febuar måned da min dreng også vendte forkert og jeg kan kun sige: GLÆD DIG.

Jeg havde en fantastisk oplevelse. Selvfølgelig har man ondt bagefter, og jeg tror jeg var oppe og gå med støtte ca 8 timer efter. Man har jo mulighed for a få mere smertestillende end man får i forvejen.

Amningen gik som smurt, ingen problemer der og følelsen af at knytte sig var fantastisk. Jeg var dog lidt 'høj' a narkosen, så var irriteret og sur over forskellige ting og derfor lidt ufokuseret på mit barn og det hele den første times tid.

Den eneste grund til jeg ikke ville ønske kejsersnit igen er a man kan få voldsomt ondt i skulderen (kan ikke huske hvorfor, men det er en almindelig bivirkning) -og det var absolut ikke rart.

Men rigtig god overordnet oplevelse for mig

Hmm tror jeg kender det med skulderen fra tidligere operationer - det er noget med den luft de puster ind i bughulen for at få plads til at operere som trykker på nogle nerver der trækker fra skulderen eller ud i armen. Og ja - det er virkelig ubehageligt. Syntes næsten det gjorde mere ondt end selve sårerne, kan jeg huske

Anmeld

17. december 2010

LR85

Mettemus skriver:

Hej igen piger,

Tusind tak for jeres svar - det er rart at høre alle jeres erfaringer hvoraf de fleste heldigvis er gode! Det har, sammen med en samtale med en fødselslæge i dag, gjort, at jeg er mere rolig hvis det skulle ende med et kejsersnit. Jeg har nemlig hele tiden været mere bange for kejsersnittet end en vaginal fødsel. Jeg har fået lavet to kikkertoperationer i maven, som har slået mig fuldstændig ud. Lægen trøstede mig i dag med, at de gange har jeg jo været syg, så derfor har jeg selvfølgelig været meget mere ødelagt, end jeg vil være ved et kejsersnit. Det beroligede mig en hel del.

Og så er jeg SÅ lettet over at høre at i ikke har haft svært ved at knytte jer til baby, det havde jeg også frygtet rigtig meget.

Tak for svar!!!

Det er godt du er blevet mere rolig, og som du skriver, kender du til de smerter i skulderen.

Det er det eneste minus synes jeg. Hvor skal du have kejsersnit?

Jeg fik det på riget, og der måtte man nemlig tage foto og filme, og min mand var så god at have overskud til at filme hvor min søn bliver taget ud, og hvor han bliver taget sig af a jordemoderen mens jeg bliver lappet sammen. Det er helt fantastisk a have i dag.

Glæd dig og nyd det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.