Kære Mette!
Hvor er jeg ked af at læse, han ikke har vendt sig.
Vil de foretage et vendingsforsøg eller hvordan?
Nå, jeg fik kejsersnit første gang. Det var akut under fødslen, men ikke akut akut, hvis du forstår, hvad jeg mener!
Jeg var blevet sat i gang og ville ikke åbne mig mere end 3-4 cm, fordi han stod skævt med hovedet. De begyndte at snakke om kejsersnit allerede om morgenen ved 7-8-tiden, og han er først født kl. 10.51, så der var ingen hastværk.
Jeg havde allerede fået epiduralblokaden om natten, så det var klar til kejsersnittet.
Selve kejsersnittet gjorde ikke ondt - det var bare en megaunderlig (og sjov!) fornemmelse, da de skar mig op og rodede med min mave indtil de fik ham ud!
Bagefter var jeg rimelig plaget af smerter, men var oppe at gå om eftermiddagen, for jeg VILLLE i gang igen. Det hjalp heldigvis lidt, da jeg fik fjernet clipsene. Der gik i hvert fald et par måneder, før jeg kunne bevæge mig og gå normalt igen, men jeg tror også, jeg var rimelig hårdt ramt i forhold til mange andre, når jeg hører deres historier - eller også har jeg bare en lav smertetærskel!
Jeg havde overhovedet ingen problemer med at knytte mig til ham - han var jo bare verdens dejligste dreng
, så det tror jeg ikke, du skal være bange for!
Mælken løb også til - godt nok først efter 3-4 dage - men jeg ammede i 6 måneder uden problemer. Han fik lidt MME det første døgn, for han er født 19 dage over tid, og havde brugt hans madpakke. Samtidig havde han lidt fostervand i lungerne, for det var jo ikke blevet presset ud, som det gør under en naturlig fødsel. Det betød, at han det første døgn var lidt urolig og græd, men det gik heldigvis hurtigt over.
Det værste var næsten, at pga. arret kunne jeg ikke amme liggende i sengen om natten, for det gjorde for ondt at ligge på siden, så jeg blev nødt til at gå ind og sætte mig i sofaen. Det var træls - især da jeg anden gang fødte naturligt og kunne sammenligne. Det er meget nemmere at ligge i sengen på siden og man får en meget bedre søvn ud af det.
Jeg håber, du kan bruge det til noget, men det er jo ikke sikkert, du oplever det samme, som mig (hvis det altså ender i KS). Jeg har f.eks. ikke oplevet at have ondt i skulderen, som nogle af de andre skriver.
Et par krydsede fingre for at han vender sig!
Pia