den skide tandlæge...hvad nu? og hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. september 2008

Loggidut

nu var vi jo på bisse-besøg i går, alt var fint og flot, og vi snakker flasker med indhold og vi snakker føde...sød tandlæge, og tif hyggede...men nu er jeg kommet voldsomt i tvivl...for madammen siger til mig at der er sukker i de fleste slags MME, men så længe du børster hendes tænder, sker der ikke noget????

jammen altså...når jeg putter Tif får hun hendes flaske med i seng til at sove på, med mme i...og måske er jeg den eneste som gør sådan...menjeg hiver jo ikke tøsen op bagefter for at børste hendes bisser...og nu er jeg bare kommet så meget i tvivl om hvad fanden jeg så gør!!!

hvordan gør i andre...hiver i jeres børn op igen, eller giver i den flasken før i putter dem, og bagefter børster tænderne...altså, jeg har sindsyg dårlig samvittighed for jeg har da aldrig gjort det anderledes???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

Plysbjørnen

øh ja jeg kan ikke hjælpe dig... Laura får slet ikke MME længere, hun får kun vand om natten...

men umiddelbart synes jeg du skal prøve at give hende flasken inden du putte hende så børste bisser og så i seng...

Betina

Anmeld

2. september 2008

Tikki

Det er nemlig rigtigt der sukker i MME og faktisk også i almindelig mælk......og bl.a. netop derfor anbefaler man at stoppe med flaske, når de er omkring 1 år (man regner sikkert med, at de har mange tænder der ;)). Så ja, da Iza fik godnatflasken, fik hun flasken hos os i stuen puttet i dynen og så bagefter børstet tænder. Men altså først da hun fik flere tænder end de 2 i undermunden hun havde længe ;)

ps lad nu være med at have dårlig samvittighed...så mange tænder har Tif jo heller ikke :D:D

Anmeld

2. september 2008

Nadi

Hvis du bare husker at børste dem om morgenen og inden du giver hende flasken så går det vel. Det er sådan i gør med Oliver! Han får børstet bisserne efter morgenmaden og efter aftensmaden. Men ellers så mener jeg altså at det MME fra Hipp er sukkerfri uden at vide det med sikkerhed.

-Nadia

Anmeld

2. september 2008

ivfmarie

Det bedste ville jo selvfølgelig være at børste tænder efter flasken. Meeeen hvis du børster dem grundigt inden flasken, så går det vel - i en periode. Men det er da bestemt noget du skal være obs på.
Malte får the til natten med et par dråber Heresetas til at søde med, og det er EFTER tandbørstning, så nu har jeg pludselig også dårlig samvittighed :S. Gad vide om kunstigt sødemiddel er ligeså skidt for bisserne... (?)

Marie - nu lettet over at Malte kun har 6 tænder

Anmeld

2. september 2008

Kaufie

Ja, her står den kun på vand efter tandbørstning, så det problem har jeg heldigvis ikke (pudser glorien)

Men Williams tandlæge sagde idag, at det, der giver huller er bakterier+ sukker. Begge dele skal altså være tilstede i munden før der kommer huller. Hun kendte nogen som altid børstede tænder på ungerne inden de fik fredagssnoller - og de gik ud af den kommunale tandpleje uden huller....

Så hvis du bare sørger for at få børstet Tiffens tænder rigtig godt inden hun ligger med flasken -så har du da i det mindste minimeret skaderne.

Mette, som hører til Nr.sundby Centrum hvad angår tandlæge (ikke Løvvangen)

Anmeld

2. september 2008

Plysbjørnen

ivfmarie skriver:

Det bedste ville jo selvfølgelig være at børste tænder efter flasken. Meeeen hvis du børster dem grundigt inden flasken, så går det vel - i en periode. Men det er da bestemt noget du skal være obs på.
Malte får the til natten med et par dråber Heresetas til at søde med, og det er EFTER tandbørstning, så nu har jeg pludselig også dårlig samvittighed :S. Gad vide om kunstigt sødemiddel er ligeså skidt for bisserne... (?)

Marie - nu lettet over at Malte kun har 6 tænder

Nej sødetabeletter er ikke usundt for bisserne, det er bare ikke særlig sundt for gummerne/tandkødet... Så det kommer vel næsten ud på det sammen...
Men helt ærligt man kan altså også børste sine tænder 2 gange om dagen og stadig have huller i tænderne...

Betina

Anmeld

3. september 2008

Juniors mor

Nu får jeg også vildt dårlig samvittighed! Julie får natflasken ligesom Tif, så der er heller ikke tandbørstning bagefter :$:$:$
Hun får dog selvfølgelig børstet tænder før flasken......
Nu vi er ved det med tænder - hvornår bagynder man så at bruge tandpasta? Julies kindtand er lige begyndt at titte frem, så måske er det tid?
Børster i 2 gange om dagen på de små?

Helle - med rigtig dårlig samvittighed.....

Anmeld

3. september 2008

Loggidut

vi har brugt tandpasta hele vejen igennem, fordi de skal bruge det flour som tandpastaen indeholder, og der er noget med at zendium )den med asterixfigure på) indeholder nok af flouren...

så bare i gang med tandpastaen!

dejligt med en artsfælle som også har "dummet" sig

Anmeld

3. september 2008

Loggidut

Kaufie skriver:

Ja, her står den kun på vand efter tandbørstning, så det problem har jeg heldigvis ikke (pudser glorien)

Men Williams tandlæge sagde idag, at det, der giver huller er bakterier+ sukker. Begge dele skal altså være tilstede i munden før der kommer huller. Hun kendte nogen som altid børstede tænder på ungerne inden de fik fredagssnoller - og de gik ud af den kommunale tandpleje uden huller....

Så hvis du bare sørger for at få børstet Tiffens tænder rigtig godt inden hun ligger med flasken -så har du da i det mindste minimeret skaderne.

Mette, som hører til Nr.sundby Centrum hvad angår tandlæge (ikke Løvvangen)

jammen forhelvede kaufie...jeg vil altså være tandlæge...det lyder efterhånden som om de selv kan bestemme hvad som er godt og hvad som er skidt for ungerne...(?)

nu er jeg helt forvirret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.