Rådighedsbeløb...har i så meget????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2008

Stumpen

Hej..

Når alt er batalt har vi 6500 til os selv.. Hvori vi jo skal have mad og benzin til to biler der kører 40 km dagligt..
Qnus Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2008

Smølf

Her svinger det lidt fra måned til måned. Der er jo nogle måneder, hvor der kommer ekstra regninger, tilbagebetaling på studielån osv. Men jeg vil skyde på at når ALT er betalt og der er lagt de 3000kr i madkrukken, som vi bruger til husholdning, så har jeg på min konto 3000kr til fornøjelse. Min mand har vel det samme, hvis der ikke har været for mange regninger.

Kh Neta:)

Anmeld

19. februar 2008

Læste lige artiklen som der var linket til... synes det lyder for vildt hvis en familie med to børn som tommelfingerregel skal have 148.000 kr årligt i rådighedsbeløb.. det er ca. 12.500 kr om måneden... og det er KUN til husholdning og fornøjelse for benzin osv var med i regnestykket. Når ALT er betalt har vi ca. 14.000 i overskud hver måned - 6000 kr går ind på en "madkonto" hvor vi hæver fra til mad, husholdning, bleer, tøj og legetøj til kristian osv - 2 x 1500 kr får vi hver i "lommepenge" til tøj og fornøjelse og de resterende 5.000 kr kommer ind på en konto til bryllup, rejser o.lign. - så jo, det løber jo alligevel op, men er da ikke et sekund i tvivl om, at det kunne lade sig gøre at leve for mindre.

Hvor meget bruger i på mad, husholdning, bleer o.lign? Synes vi bruger ekstremt meget, men synes ikke rigtig jeg kan skære ned på det. :$

Anmeld

19. februar 2008

Charlotte_82

hmmm er ikke sådan helt inde i hvor meget vi har til os selv om måneden men nu hvor jeg er på su er det ikke det vilde beløb :(

6-7000 kr er et skud herfra men det er svært for manden overarbejder indimellem meget i weekenderne hvlket jo giver en del mere ;)

Anmeld

19. februar 2008

MorCamilla

Hej Anne..

Til husholdning har vi i jan 08 brugt: 2451 kr i alt.
(brød m.m.: 236,95 kr.
Pålæg: 1059,85 kr.
Drikkelse, mælk, juice, saft m.m: 253,84 kr.
Bleer: 299,80 kr.
Kartofler, ris, pasta m.m: 212,75 kr.
Husholdning, (wc papir, rengøringsmidler, vaskepulver m.m): 366,20
Indkøbsposer: 22,25 kr.

Til tant og fjas: cola, slik, chips, blade, pizza osv har vi i Jan 08 brugt: 2340 kr.

Vi har gemt vores kviteringer fra ALLE indkøb i jan 08 og gør det samme nu i Feb.
Det er en rigtig god måde at få lidt styr på hvad men bruger penge til, og hvor meget...
Vi er glade for det, selv om den første måned endte med at give chok, da vi D. 1. feb. lagde tallene sammen og satte dem ind i skema... Det er helt vildt så mange penge vi havde brugt på Tant og
Fjas.. Vi håber på at vi kan lave det lidt om nu, hvor vi er blevet beviste om hvor meget det faktisk er..

Knus fra Camilla. som synes det er nemt at sætte sit forbrug op, men straks værre når det skal ned:$

Anmeld

20. februar 2008

Karina N.

Her har vi vel noget der ligner - ca. 12.000 til forbrug (nogle gange mere, men som min.), men ud af det skal også trækkes benzin/ diesel til 2 biler og det er ikke billigt. Desværre et nødvendigt unde når man bor helt ude vest på...Vi er 2 voksne og 3 børn.

Kh. Karina

Anmeld

20. februar 2008

super god ide.. det tror jeg at jeg vil prøve! Nu hjælper det heller ikke, at det nærmeste indkøb er en superbrugs for det er dælme dyrt frem for natto eller lignende ;)
Tænk hvis man kunne handle madvarer for så få penge.. så var der godt nok meget tilbage til sjov og ballade :D

Anmeld

20. februar 2008

Louise mortil4

vi har 14000 til os selv, det er et krav fra banken når man gerne vil købe hus som vi lige har gjort, havde vi ikke haft det beløb kunne vi ikke få lov til at købe hus til det beløb vi har. Vi er 2 voksne og 3 børn. Vi bruger dog ikke alle de penge, vi får 1800 sat over om ugen, det bruger vi så til mad, bleer og alt det andet.

Anmeld

20. februar 2008

Honningblomst

vi har 14000 til os selv, det er et krav fra banken når man gerne vil købe hus som vi lige har gjort, havde vi ikke haft det beløb kunne vi ikke få lov til at købe hus til det beløb vi har. Vi er 2 voksne og 3 børn. Vi bruger dog ikke alle de penge, vi får 1800 sat over om ugen, det bruger vi så til mad, bleer og alt det andet.

Ej, det var da vildt at de kræver det...men sådan er det måske??

Anmeld

20. februar 2008

Louise mortil4

Ej, det var da vildt at de kræver det...men sådan er det måske??

Ja det tror jeg det er, vi skulle i hvertfald også ha et bestemt rådigheds beløb da vi købte vores gamle hus, men det var vi nød til at sælge igen da der blev for lidt blads da tvillingerne kom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.