Rådighedsbeløb...har i så meget????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.815 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. februar 2008

Honningblomst

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article970571 .ece

Sidder her og prøver at finde ud af hvor meget eller lidt, jeg og mine knægte kan klare os for om måneden.
Jeg skal DESVÆRRE i lønnet praktik til august og der mister jeg så lige 5000kr NETTO pr. md.(virkelig trist jeg ikke venetede to år med at starte, så hed det SU finanseret.:(
Nå, men jeg prøver at spare op af børnepenge og lidt hver måned, men kunne også være fedt at prøve at spare lidt ekstra så der kom lidt hygge og snolde-penge ud af det.

Hvad klarer I jer for og har de fleste almindelige familier(mor, far og børn..) 12.000kr eller mere til rådighed når ALT er betalt??

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2008

maria

hej eva. hos os har vi ca 10000 til os selv efter alt er betalt, men jeg får så sygedagpenge, så vi har nok omkring en 12000 normalt, når alt er betalt. Men vi kan sgu aldrig mærke pengene alligevel. Hehehehe vi har aldrig penge den sidste uge på måneden.:S Vi er gode til bare at fyrer dem af.

Anmeld

19. februar 2008

MorCamilla

Vi betyndte fra nytår at ligge alle kviteringer i en plastik lomme og så sidst på måneden tælle op hvor meget vi havde brugt på: madvare, påløg, brød, drikkelse (mælk, juice osv) gaver, tøj, husholdningsting osv, for at se hvor mange penge vi faktisk bruger på unyttige ting (slik, film, blade, juice, osv.) og Chok en mærkelig fornemmelse det var at ligge alle beløbene sammen sidst i jan. måned. Det er mange penge vi bruger på unyttige ting.

Vi har ca. 9000 kr når alt er betalt (faste udgifter) Vi har lavet vores system, så vi kan blive bedre til at spare op/ligge penge til side.. Vi har dog en fast overførsel i måneden på 500 kr til opsparing.. Men vi kunne godt tænke os den blev hævet lidt - da vi spare op til bryllup og gerne begge vil giftes inden vi blir 30... :D Så alt overskydende når det bliver D 1. og der går løn ind bliver flyttet... Det er ikke altid lige meget der blir flyttet ud over... :$

Knus fra Camilla..

Anmeld

19. februar 2008

Jan9e D

Hold da op, så meget har jeg slet ikke til mig og Mathine hver måned. Jeg har lige fået justeret mit budget, så jeg hver måned har det samme udbatalt, og det er incl børnepenge, bidrag, tilskud ect ect. Og så har jeg når alt er betalt 4600 pr mdr. Og det er til mad tøj, vask, fornøjelser mm.Og det ved jeg vi sagtes kan klare os for, men så er der ikke noget der hedder ferier til udllandet. Men jeg har da hørt at Danmark er skøn om sommeren, altså når den kommer en gang hver 3 år ;)

Kh Jannie

Anmeld

19. februar 2008

Plysbjørnen

Her hos os har vi ca 3000 kr hver 14. dag... Hvis ikke lige kæresten arbejder over om søndagen, så kan det blive til lidt mere...
Vi er 2 voksne og et barn på 6½ måned og en mere undervejs...

Betina1978

Anmeld

19. februar 2008

Honningblomst

Hold da op, så meget har jeg slet ikke til mig og Mathine hver måned. Jeg har lige fået justeret mit budget, så jeg hver måned har det samme udbatalt, og det er incl børnepenge, bidrag, tilskud ect ect. Og så har jeg når alt er betalt 4600 pr mdr. Og det er til mad tøj, vask, fornøjelser mm.Og det ved jeg vi sagtes kan klare os for, men så er der ikke noget der hedder ferier til udllandet. Men jeg har da hørt at Danmark er skøn om sommeren, altså når den kommer en gang hver 3 år ;)

Kh Jannie

Hej Jannie...
Synes da det er et fint beløb når du er alene...det er omkring det samme mine drenge og jeg skal kunne klare os for når jeg kommer i praktisk..men tager su lån og prøver at spare dem op og så er børnepengene ikke regnet ind i det, de giver jo også lidt.(dem sparer jeg også op nu.)
Synes bare efter at jeg er blevet selv og har "egne" penge, at jeg liiiiige skal have lidt pænt til hjemmet, lidt tøj eller forkæle drengene lidt. kender du det...*SS*

Knus...Eva...

Anmeld

19. februar 2008

Jan9e D

Hej Eva.
Synes bare efter at jeg er blevet selv og har "egne" penge, at jeg liiiiige skal have lidt pænt til hjemmet, lidt tøj eller forkæle drengene lidt. kender du det...*SS*

Jo du kan tro at jeg kender det alt for godt, SS.
Især da jeg fik min egen lejlighed sidste år. Og jeg syntes stadig at der er noget jeg liiiiige magler, SS.Nu har jeg dog alt hvad jeg behøver, til hjemmet, så det skal jeg ikke længere bruge penge på. Whiiiii.
Men jeg har været rigtig god til at bruge mine penge før jeg overhovedet havde dem, men nu er det slut. Jeg har joungleret (staves?) rundt med pengene, hver måned, for at betale regningerne, trukketregningerne til der kom Bp ect. Så ofte stod jeg med ca 700,- kr om mdr.
Men nu er det heldig vis slut, for nu ved jeg præsis hvor meget jeg har hver mdr. Og her sidst på måneden for jeg afgørelsen fra statsforvaltningen omkring min ansøgning om forhøjet bidrag fra min ex. Så jeg håber at der kommer lidt ekstra ind, de skal så spares op, så vi kan tage på ferie næste år.

I år er jeg så heldig at min kusine kommer til DK fra USA, med en masse tøj til Mathine, så skal jeg ikke tænke så meget på hvad hun skal ha det næste års tid eller 1½, det er godt nok noget af en basparelse, hun regnger med at tage ca 30-40 kg tøj med her over. Og det er bare så noget lækkert tøj hun køber, så jeg glæder mig helt vildt.:D
Så nu er det bare mig der skal ha lidt til gardaroben for alt mit tøj er jo alt for stort, efter mit store vægttab, og det forsætter jo lidt endnu, men bare tanken om at kunne ha råd til at købe lidt, er jo skønt.

Kh Jannie med sit indlæg nr 100:D

Anmeld

19. februar 2008

Honningblomst

Hej Eva.

Jo du kan tro at jeg kender det alt for godt, SS.
Især da jeg fik min egen lejlighed sidste år. Og jeg syntes stadig at der er noget jeg liiiiige magler, SS.Nu har jeg dog alt hvad jeg behøver, til hjemmet, så det skal jeg ikke længere bruge penge på. Whiiiii.
Men jeg har været rigtig god til at bruge mine penge før jeg overhovedet havde dem, men nu er det slut. Jeg har joungleret (staves?) rundt med pengene, hver måned, for at betale regningerne, trukketregningerne til der kom Bp ect. Så ofte stod jeg med ca 700,- kr om mdr.
Men nu er det heldig vis slut, for nu ved jeg præsis hvor meget jeg har hver mdr. Og her sidst på måneden for jeg afgørelsen fra statsforvaltningen omkring min ansøgning om forhøjet bidrag fra min ex. Så jeg håber at der kommer lidt ekstra ind, de skal så spares op, så vi kan tage på ferie næste år.

I år er jeg så heldig at min kusine kommer til DK fra USA, med en masse tøj til Mathine, så skal jeg ikke tænke så meget på hvad hun skal ha det næste års tid eller 1½, det er godt nok noget af en basparelse, hun regnger med at tage ca 30-40 kg tøj med her over. Og det er bare så noget lækkert tøj hun køber, så jeg glæder mig helt vildt.:D
Så nu er det bare mig der skal ha lidt til gardaroben for alt mit tøj er jo alt for stort, efter mit store vægttab, og det forsætter jo lidt endnu, men bare tanken om at kunne ha råd til at købe lidt, er jo skønt.

Kh Jannie med sit indlæg nr 100:D

Hej igen..*SS*

Jeg har vidst også brugt lige rigeligt penge på mit hjem, men det er bare så dejligt at gøre det hyggeligt og rart.*S*
Mangler dog lige nogle havemøbler som IKKE er i træ og en bærbar og så kan jeg slappe lidt af...nå jo, tøj til mig selv kan jeg også altid bruge:P

Har nok ikke læst det eller glemt det, men hvor meget har du tabt dig og er du "i mål"??
Jeg er igang med de dumme tre-4 kg som altid liiiige er for meget;) Vi jo gerne være smækker-lækker når vi når sommer og den lette påklædning.;)

Dejligt at arve noget tøj...det har jeg desværre ikke haft mulighed for...så jeg misunder dig godt nok...skønt at kunne spare penge.

Knus...

Anmeld

19. februar 2008

sanne

vi er 2 voksne og 3. børn vi har ca. 11.000 om mdr. + børnepenge til mad , bleer tøj og hygger

Anmeld

19. februar 2008

Doktor Doolittle

Vi er en studerende og en ph.d. studerende hos os og har ca. 8.000 kr. til rådighed efter de faste udgifter er betalt, til en børnehaveplads, en vuggestueplads, mad, tøj, fornøjelser osv. Det løber helt fint rundt, men vi er ikke så tit uden for Danmark i øjeblikket.
Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.