Jeg er blevet mor til verdens SØDESTE lille dreng! <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

Jarnsaxa

Tusind gange tillykke med den nuttede lille dreng! Du er heldig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

4kløver

Hvor er han bare lækker.. tillykke med ham

Anmeld

15. december 2010

Pigent

VNB skriver:

Hej allesammen!

1000 tak for alle tillykke hilsnerne i tråden fra "Dictes mor" det var skønt at komme hjem og læse!

Vi blev i søndags den 12.12.10 kl. 15.28 forældre til en meget fin og velskabt lille dreng, som har fået navnet Viktor

jeg havde termin den. 08.12.10 og efter 3 meget laaaaange dage over tid, begyndte jeg endeligt at mærke lidt veer søndag morgen ca kl 05.00. kl. 06.30 vækkede jeg min kæreste, og sagde til ham at jeg troede at jeg måske havde veer, men jeg var ikke helt sikker... det føles lidt ligesom mens smerter, men havde altid forrestillet mig at de RIGTIGE veer ville gøre meget mere ondt... vi stod op og fik morgenmad, og jeg tog et langt varmt bad. Kunne mærke at smerten blev lidt kraftigere, og vi besluttede os derfor for at ringe til fødegangen.

Vi fik afvide at vi bare lige så stille kunne komme ind så jeg kunne blive kigget på. Vi tog os MEGET god tid, da det ikke virkede som om der ville ske noget lige foreløbig...

kl 9 ankom vi på fødegangen og blev vi vist ind i et undersøgelsesrum, hvor vi sad og pjattede med at jeg nok "bare" trængte til lidt opmærksomhed og at jeg helt sikkert ville kunne mærke HVIS det var veer.... hmm  

En mandlig jordemoder kom ind og bad mig ligge mig på briksen så han kunne undersøge mig, jeg sprang frisk op, havde jo ikke sønderligt ondt.. han nåede lige at sige at der jo SAGTENS kunne gå flere døgn endnu fra man mærkede det første til fødslen egenligt går igang... Han begyndte at undersøge mig, og så fik han helt stoooore øjne!

Du er 4 cm udvidet sagde han forbavset og kiggede over på min kæreste, og derefter tilbage på mig... "så tillykke du er i fødsel!" AH HVA??!!  havde jeg godt nok ikke lige regnet med... men SKØNT var det jo!

Vi blev derefter vist ind på fødestuen, hvor jeg fik hospitalstøj på, og vi fik lidt at drikke og spise. Fik også en Klyx, hvilket var rigtig rart  

Veerne tog til i styrke, og jeg bad om at komme i badekaret, hvilket var vildt DEJLIGT! veerne var begyndt at bide rigtig godt til, og det var en god smertelindring at sidde og flyde ud i det varme vand

Efter ca 1 time i badekaret bad jeg om at komme over i sengen og ligge. Mine veer var nu virkelig hårde, og jeg forgudede pauserne imellem veerne, hvor jeg nærmest kunne nå at falde helt i søvn selvom de kun varede ca 5 min...  jeg fik lagt de der bi-stik (saltvands indsprøjtninger) 3 foran og 5 bagved. Det er så godt nok heller ikke for sjov at de kalder dem for bi-stik!  men de virkede ret godt.

ca 3 timer efter ankomsten til sygehuset, altså ca kl 12 var jeg 9 cm udvidet  det gik bare stærkt! og puuuuha hvor gjorde det ondt....   fik dog afvide at jeg var en af dem som ville føde hurtigt så det gav mig lidt nyt mod. Epidoral blokade kom slet ikke på tale for det var jeg alt for udvidet til...

kl. 13.00 vi fik en ny jordemoder ind, hun tog mit vand som endnu ikke var gået. Nøj det var en ordentlig skylle! Hun sagde flere gange at der godt nok kom meget vand, og at vores barn sikkert blev en rigtig vandhund  hun ville derefter lige mærke efter om barnet stod langt nok nede, og det gjorde det desværre ikke...  hvilket betød at jeg i mine store ve-smerter måtte rende rundt inde på fødestuen og vrikke med hofterne og danse lidt samba for at hjælpe den bette på rette vej! puha... det var ikke sjovt!  av av av hvor gjorde det ondt! Min kæreste måtte stå og holde mig oppe flere gange, og jeg blev til sidst så dårlig at jeg kastede op i stor stil...  jeg kunne simpelthen ikke hoppe rundt mere...

jeg fik derfor lagt et ve-drop som skulle hjælpe det sidste stykke vej. Jeg var nu også fulde 10 cm udvidet og og pressetrængen begyndte at komme. jeg måtte dog stadig ikke presse før den bette stod længere nede...

Der lå jeg så i ca 1 ½ time og ventede på at jeg måtte presse... og iiiih altså hvor er det svært at holde igen! nogle gange havde jeg bare lyst til at give efter, men jeg var jo under strenge ordrer, og bed derfor smerten i mig.. jeg fik lagt nye bi-stik, hvilket hjalp lidt, men slet ikke lige så meget som før...

Min kæreste var SÅ god til at støtte mig! Var virkelig imponeret over ham, og MEGET glad for at han holdt hovedet koldt nu hvor jeg lå der og prustede som en anden løve!

ca kl 15.00 mærker jordemoderen efter igen, og så siger hun de gyldne ord: "Ved næste ve så presser du bare!" YEEEEEES tænkte jeg bare!  hvilken befrigelse!

kl 15.28, efter 8 gode pres kom lille Viktor til verden, han lå desværre med armen op ved siden af sin skulder som en anden supermand, så jordemoderen måtte hive lidt i ham, hvilket resulterede i at jeg fik en meget uskyldig lille bristning (som jeg desuden slet ikke selv bemærkede... ) 

Han blev lagt op på min mave med det samme, og gud hvor var han bare SKØN! Jeg fik hurtigt spurgt efter kønnet (hvilket vi jo ikke kendte) NU ville jeg bare vide det! Og min kæreste kunne så stolt fortælle mig at vi nu havde en perfekt lille søn!   hold kæft jeg var glad!!!!!!! En SØN!!!! Yaaaaahooo

min kæreste klippede navlestrengen, og vi kiggede stolt og forelskede på hinanden og på vores lille nye dreng!

Han træk en lille smule efter vejret og fik lidt C-pap (ilt) i ca 5 sekunder hvor efter han med et lækkert og stort vræl sagde hej til verdenen på en smuk december søndag hvor eftermiddags solen skinede ind af vinduerne på fødestuen i Viborg!  

jeg fødte moderkagen, blev vasket og fik et par sting, og så fik vi ellers lov at være alene, bare os 3 , på fødestuen i ca 2 timer før han skulle vejes. måles og undersøges.

det var bare de skønneste 2 timer! Viktor lå og suttede løs på mit bryst og min kæreste og jeg hyggede os med at tælle tæer, fingre, nusse hans lange hår osv osv. Blir helt varm af at tænke på det igen!  vi fik også lidt at spise, og far holdte sin søn for første gang.

Lille Viktor blev herfter undersøgt:

3616 gram, 53 cm og alle reflekser i top-klasse! DYGTIG dreng!

Vi blev overflyttet til patienthotellet, hvor vi stolt kunne ringe rundt, sende sms osv om den store nyhed! Vi frabad os resten af søndagen og NØD hinanden alle 3 i fred og ro!

Så alt i alt tænker jeg tilbage på en rigtig god og fantastisk fødsel, som gik ret hurtigt! 10 ½ time i alt fra første ve derhjemme fra indtil han var ude, dvs inkl. ca 6 ½ time på fødestuen. Kunne ikke have ønkset mig det anderledes!

Viktor er en MEGET nem lille gut, som allerede nu er rigtig mor syg! Og så er han som snydt ud af næsen på sin far! En rigtig lille klon hihi

Vi boede i 2 døgn på patienthotellet, og kom hjem igår aftes. Det er SKØNT at være hjemme, og Viktor bruger sin dag på at spise, lave og sove  mælken løb til igår aftes, og det NYDER han! Han vil MEGET gerne spise, og ender da vist snart med at han bliver en stor dreng  Amningen kører bare rigtig godt!

Den stolte fader elsker at bruge tid på at nusse om den bette dreng, og mit hjerte smelter hver gang jeg ser dem hygge sig, og ser min kæreste kysse vores lille søns hoved så blidt! SUK altså

Det er FANTASTISK at være blevet mor! 2 år kæmpede vi for at lave ham, 9 skønne måneder bar jeg rundt på ham, og NU ligger han i mine arme!

JEG ER FYLDT OP AT KÆRLIGHED TIL BÅDE MIN NYE SØN OG MIN SKØNNE KÆRESTE!

Knus fra en stolt nybagt mor Vinni!

Vil slutte af med lidt billeder:

Tillykke
Han er bare en Viktor  
Hvis jeg en dag får en søn vil jeg gerne have han skal hedde VIKTOR

Anmeld

15. december 2010

bette

wow sikke da en fødselsdaberetning.. fyldt med kærlighed.. åhh bliver total rørt af at læse det :) og ja sikke en stolt far 

stort tillykke med den bette bebs :) og sikke en masse fint hår :)

Anmeld

15. december 2010

Line Højdal

Ihh... stort tillykke med jeres fine lille supermand

God beretning - det virker som om I har haft en rigtig god oplevelse (trods smerter og tvungen samba-dans)

Skønne skønne billeder - han er bare dejlig!!

Line

Anmeld

15. december 2010

KajaHH

tillykke, hvor er han dog bare skøn.

Anmeld

15. december 2010

håber snart det er os

kæmpe kæmpe tillykke

hvor er han bare en køn dreng

knuzzz

Anmeld

15. december 2010

Magsen

sidder med tåre i øjnene  ååårh en dejlig fb!!

tilykke med jeres dejlige lille dreng !

Anmeld

15. december 2010

Mettemus

Det er muligt at jeg er under indflydelse af både hormoner og eksamensstres, men måtte lige knibe en lille tåre! Smuk beretning, gudeskøn lille dreng og dejlige billeder af jer alle tre - stort tillykke!

Anmeld

15. december 2010

Frk. Himmelblå

Hvor er han DEJLIG! Meget smukt barn.

Stort tillykke, og tak for en skøn beretning .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.