Hvad har han ret til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.268 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. september 2008

Anonym trådstarter

Hej med jer.... Jeg er gravid og skal føde om en månede. Faderen til barnet og jeg er ikke sammen længere... Han gjorde det, at han ikke lod høre fra sig igennem længere tid, han svarede ik på mine sms'er og ej heller på mine opkald. Jeg kom engang igennem med hemmeligt nr, der smed han røret på hvorefter jeg skrev til ham om vi var slut nu eller? - Ja svarede han! Jeg fik aldrig nogen forklaring på noget og besluttede mig for, at komme videre med mit liv. Det med ik at lade høre fra sig havde han gjort engang tidligere og han lovede ik, at gøre det igen.... Men det gjorde han jo, så faktisk har han ik udvist andet end ustabilitet og utilregnelighed i løbet af min graviditet... Han har gjort mig ked, af det og det har medført at jeg faktisk har måtte melde mig syg fra arbejdet nogle gange imens tavsheden stod på. Jeg har så ikke haft kontakt med ham igennem længere tid. NU - altså en månede inden jeg skal føde er han begyndt, at skrive at han håber vi har det godt osv osv.... Det er som om han har glemt alt han har gjort og bare lader som ingenting. Han spurgte mig om han stadig ville få fælles forældremyndighed hvor jeg klart sagde nej, det blev han sur over og skrev, at han ville søge alt hvad han kunne og have så meget tid sammen med barnet som muligt. Mit problem er lidt, at jeg ikke ved hvad han er i sin ret til med sådan et lille barn??? Han er også tidligere stofmisbruger og det bekymrer mig MEGET at mit barn måske skal være alene med ham en dag... for hvad nu hvis han får et tilbagefald? Ja det skulle jeg haft tænkt på før osv... men det gjorde jeg så ikke, jeg ser helst at i tager udgangspunkt i min situation som den er nu og forsøger, at rådgive mig derefter. Hvis det stod til mig skulle han slet ikke have noget som helst med mit barn at gøre - igennem hele min graviditet har han ik skabt andet end utryghed omkring mig, hvilket jeg er overbevist om også har påvirket det barn jeg bærer. Hvad har han ret til?? Og hvad ville i gøre hvis i var i min situation?? Håber i kan hjælpe mig.... Den kede..... :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

monstar99

Synes du skal kontante statsforvaltningen.
Og sætte dem ind i sagen alderede nu.
Du kan også finde meget info på deres hjemmeside.
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=562
">www.statsforvaltning.dk
Så du er forberedt på hvad der kan ske og du har forberedt forvaltningen på at sagen så hvis han henvender sig til dem er der oprettede en sag og du fik det første ord.
Kan godt forstå dine bekymringer held og lykke med det hele :D(H)

Anmeld

2. september 2008

MorCamilla

Hejsa...

Det der med at det skulle du have tænkt på noget før osv, det må du ikke tænke, for tingene kørte vel godt da du blev gravid eller?? og der er jo ingen der kan kigge ud i fremtiden og se hvad der sker senere...

Jeg kan på en måde godt forstå dine følelser omkring det med at du ikke har lyst til at han skal være alene med jeres barn.. Måske du kunne prøve at tage en snak med ham om det, at han evt kunne se jeres barn hjemme hos dig, mens du selv er til stede, f.eks. at du er i et andet rum, hvis nu der skulle ske noget... Og så med tiden vil du Måske kunne lære at stole på ham igen, og lade ham være alene med jeres barn.. Men det tager lang tid og jeg tror at det er vigtigt at du prøver at forklare ham hvad han har gjort mod dig i den tid I ikke har snakket sammen... Så han forstår hvorfor du vælger som du gør...

Jeg ved ikke rigtig noget om forældremyndighed og lignende... Da jeg aldrig har været i den situration...(staves???)

Men jeg håber det bedste for jer.. Held og lykke med det hele..

Knus fra Camilla.

Anmeld

7. maj 2009

boholt

Hej.
Er selv den samme situation igennem lige nu. dog er min eks og jeg først gået fra hinanden da vores datter var 2 måneder.
Hvis du ønsker at dir barn ikke skal ødelægges skal hun ikke med faderen før barnet er omkring 9-10 måneder. Har fået råddet af en børnepsykolog.
Han har ikke krav på at have jeres barn overnattene før hun er omkring 2-2 1/2 år gammel.
Du kan være helt rolig, hvis du bar vælger at gå gennem statsforveltningen med sagen.
Det har jeg valgt, da der er kæmpe skænderiger mellem vores datters far og jeg.
Han har truende adfærd og mener at det ikke kan ødelægge hende at han har hende selvom psykologen mener anderledes.
Du skal bare holde fast i den mening du har.
Skal i i statsforvaltningen med det har du til med lov til at sige at han ikke kan se sit barn før retten har truffet en afgørrelse.

Hilsen Michelle

Anmeld

7. maj 2009

Balderson

Han er barnet far og det kan du ikke lave om på.. Børn har krav på at vide hvem deres far er...

At han har været uretfærdig over for dig osv. skal jo ikke gå ud over jeres fælles barn og denne samvær med faderen..

Han har som faderen til dit barn krav på samvær, og kan derfor på samme vilkår kontakte statsamtet..

Så kontakt statsamtet og spørg om alle de ting du er i tvivl om.. De sidder der jo for at hjælpe jer begge med at finde den bedste løsning for jeres fælles barn...

Anmeld

7. maj 2009

Sweet1978

Hvis han frivilligt vedkender sig faderskabet fra starten, kan han sagtens opnå fælles forældremyndighed. Det med samvær er lidt mere tricky at svare på for det kommer helt an på hvor tæt i bor. Jeg fik at vide med min den lille at det højst ville blive en time at gangen nogle gange om ugen (antallet kommer an på faderes ønsker og muligheder mht. transport mm.). Men i starten kun et time af gangen pga. barnets alder og vågentid. Men så vil det jo langsomt blive mere og mere og med overnatning mm.

Anmeld

7. maj 2009

4xGreve

Jeg vil ringe til møderhjælpen og sætte dem ind i det hele, der kan du også være anonym hvis du vil, men de kan hjælpe dig med alt...

Nummeret finder du inde på nettet, ellers har jeg et nummer her, men det er til mødrehjælpen i århus - 33 45 86 60

Jeg står ikke i sammen problem som dig men jeg vil helt klart også prøve at søger for at han får så lidt med barnet som muligt, og ikke turde stole på ham (normalt er jeg meget imod at børn ikke får samværd med fæderen) men lige på det her punkt tror jeg det vil gavne barnet mere uden kontakt da han ikke har vist sig at være stabil, og da du siger du er bange for at han får et tilbagefald til stofferne...
Hvis han har kunne "ødelægge" dig så er der også en stor chance for at han kan det med barnet, da det kun er et barn og ikke vil kunne forstå, og tro det er det er en selv den er galt med...

Men på den anden side så kan det også være at han ændre sig totalt det øjeblik han ser den lille, det er sket og hørt før (dog er det langt fra alle tilfæde det sker) og det kan være han lære at være ansvars bevist, bliver mere moden mm.

Held og lykke med det hele, håber det hele løser sig...

Anmeld

7. maj 2009

Balderson

Jeg vil ringe til møderhjælpen og sætte dem ind i det hele, der kan du også være anonym hvis du vil, men de kan hjælpe dig med alt...

Nummeret finder du inde på nettet, ellers har jeg et nummer her, men det er til mødrehjælpen i århus - 33 45 86 60

Jeg står ikke i sammen problem som dig men jeg vil helt klart også prøve at søger for at han får så lidt med barnet som muligt, og ikke turde stole på ham (normalt er jeg meget imod at børn ikke får samværd med fæderen) men lige på det her punkt tror jeg det vil gavne barnet mere uden kontakt da han ikke har vist sig at være stabil, og da du siger du er bange for at han får et tilbagefald til stofferne...
Hvis han har kunne "ødelægge" dig så er der også en stor chance for at han kan det med barnet, da det kun er et barn og ikke vil kunne forstå, og tro det er det er en selv den er galt med...

Men på den anden side så kan det også være at han ændre sig totalt det øjeblik han ser den lille, det er sket og hørt før (dog er det langt fra alle tilfæde det sker) og det kan være han lære at være ansvars bevist, bliver mere moden mm.

Held og lykke med det hele, håber det hele løser sig...

Så udfra hvad den anonyme har skrevet så har du allerede dømt ham...

Nu høre man jo kun den ene side af sagen, men udfra det mener du så virkelig at han som far ikke har krav på at have samvær med sit barn?

Hvordan kan du skrive, at DU TROR DET VIL GAVNE BARNET ikke at have samværsret med sin far...

Alle børn har krav på både en far og en mor...

Så fordi den kommende fader ikke har ville kontaktet frøken. anonym i lang tid, så gør det ham automatisk til en dårlig far eller hvad?

Nu er der jo nogle mænd der lige skal vende sig til tanken, og den kommende far har jo forsøgt at kontakte frøken anonym her i slutningen...

Er det så nu frøken. anonym skal være pigefornærmet over det ting der er sket istedetfor at prøve at få et samarbejde op at køre...

Er det ikke et spørgsmål om at begge partner viser sig som voksende mennesker og tager ansvar for deres fælles barn..

For man skal alså huske på, at det er et fælles barn...

Anmeld

7. maj 2009

trine1989

Balderson skriver:

Nu høre man jo kun den ene side af sagen, men udfra det mener du så virkelig at han som far ikke har krav på at have samvær med sit barn?

Hvordan kan du skrive, at DU TROR DET VIL GAVNE BARNET ikke at have samværsret med sin far...

Så fordi den kommende fader ikke har ville kontaktet frøken. anonym i lang tid, så gør det ham automatisk til en dårlig far eller hvad?

Nu er der jo nogle mænd der lige skal vende sig til tanken, og den kommende far har jo forsøgt at kontakte frøken anonym her i slutningen...

Er det så nu frøken. anonym skal være pigefornærmet over det ting der er sket istedetfor at prøve at få et samarbejde op at køre...

Er det ikke et spørgsmål om at begge partner viser sig som voksende mennesker og tager ansvar for deres fælles barn..

Jeg tror ikke at en person som er så ustabil og ikke engang fortæller hende at det er slut men bare holder sig væk og ikke er til at komme i kontakt med, kan være sundt for et barn der har behov for stabilitet.

Men prøv først at kontakte statsforvaltningen og fortælle om din situation og derefter snakke med faderen til jeres barn og prøve at finde en løsning.

hvis han så stadig viser sig som ustabil vedrørende møder osv. så sys jeg bestemt ikke han skal have noget samvær med jeres barn. Og så er statsforvaltningen allerede sat ind i tingene.

Anmeld

7. maj 2009

4xGreve

Balderson skriver:

JA det ha jeg, jeg kan ikke høre det fra begges sider af, så jeg tager min PERSONLIG vuderineg ud fra det anonym skriver...

JEG mener ikke det er sundt for et barn at være "knyttet" til ustabil og umoden person, og mange fæder skal vende sig til tanken Ja men det betyder jo ikke at de skal stikke af og ophøre alt kontakt...!
Det er hans ansvar fra starten af at vise at han er moden nok og ønsker at tag vare på dette barn, og hvis han ikke magter det inden barnet er kommet til verden så gør han sku nok heller ikke når den lille kommer...

Jeg vil ALDRIG tør at tag en chance når det gælder det lille barn der har brug for så megte tryghed og skal ha så mange behov opfyldt og er så afhængi af en stabil voksen!

Og JEG kan skrive min mening præcis som jeg vil, den ret har jeg, hvis du ikke er enig jamen så godt for dig, her spøger hun til de forskelligs mening og dette var min...

Hvordan kan edt være godt for et barn at være i et ustabilt miljø? DET ER DET PÅ INGEN MÅDER IKKE...

Og ja jeg har dømt ham ud fra det hun har skrevet for jeg kender ham ikke og kommer aldrig til det, så min eneste mulighed er at læse og dømme ud fra det hun skirver!

En far har krav på samvær med sit barn HVIS han er moden og stabil nok til det, og virkelig ønske rog mener det mm.

Og når han ikke har kontaktet hende i lang tid under hendes graviditet så vil jeg bestemt ikke mene at han viser sig som en god og stabil far...

Og det hjælper jo ikke han kan være der når han har lyst han skla jo også kunne være der når hun eller dne lille har brug for det uanset om han har lyst eller ej!

Og pigefornærmet vil jeg ikke kalde hende, jeg vil kalde hende en ansvarsfuld pige der tænker på sit barns bedste! Og hvis hun skal samarbjede kunne han jo også ha gjord det fra starten af!
At han har været med til at lave barnet gør ham IKKE til far, det job er noget man skal gøre sig fortjent til!!!!

Og jeg syntes hun prøvet at vise sig som et voksens mennesker og prøvet at holde kontakten, det har han ikke, og på et eller andet punkt så kan det også gå hen og blive for sent, også må han ligesom bevis at han er et voksens menneske og moden og ansvarsfuld nok til at være en del af den lilles liv...

Selv min mand SOM ER FAR er enig med mig...

Du kan ha din mening og jeg min, men lad vær med at henvend dig til mig bare for at være negativ og nedladen overfor mig...
Vi har alle ret til vores forskellige meninger og det er sundt for hende at høre det fra flere syns punkter af...

Hvis hun vælger at snakke med mødre hjælpen så rådgiver de hende, og kan også fortælle hende om der er hold i det hun fortæller og om det er det rigtige hun har tænkt sig at vælge, eller om der er andre ting hun skal ta op til overvejelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.