Hjælp til holdbarhed af konfekt og hjemmebag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.405 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Den lykkelige

Min mor er desværre indlagt, og jeg har tilbudt at holde jul hos osfor hele familien  Sikke en masse man skal lave og tænke på..

Men jeg føler mig ret højgravid, er i 30 uge og får ret ondt i bækken, baller og lænd hvis jeg står eller laver meget i løbet af dagen..

Jeg tænkte om jeg ville kunne begynde at bage småkager, lave konfekt osv snart?? Så jeg ikke står med det ele dagen optil jul?? Hvor længe kan det holde sig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Snefnug1984

Småkager kan du sagtens lave nu, hvis de opbevares i dåse. Konfekt - afhænger af hvilken slags konfekt du snakker om.. er det noget med marcipan, kan det sagtens holde sig en uges tid

Anmeld

14. december 2010

Lone Jakobsen

her bages der hele december....og konfekten skal vi lave på torsdag, så det kan du sagtens.

men ellers ville jg nok købe mig til noget af det. det kan blive et stort projekt hvis man skal nå det hele og samtidig passe på sig selv

Anmeld

14. december 2010

Den lykkelige

Snefnug26 skriver:

Småkager kan du sagtens lave nu, hvis de opbevares i dåse. Konfekt - afhænger af hvilken slags konfekt du snakker om.. er det noget med marcipan, kan det sagtens holde sig en uges tid

Jeg ville bare lave noget simpelt med marcipan, nødder, nougat og chokoovertræk..  måske med noget rom osv..

Anmeld

14. december 2010

Den lykkelige

nutche skriver:

her bages der hele december....og konfekten skal vi lave på torsdag, så det kan du sagtens.

men ellers ville jg nok købe mig til noget af det. det kan blive et stort projekt hvis man skal nå det hele og samtidig passe på sig selv

Ja det kan godt blive et stort projekt, især med stor gravid mave.. Men har lige fået afvide jeg ikke selv skal lave flæskesteg, ænder og kirsebær sovs.. Det ville min far lave og tage med.. Puh så nu er jeg lige lidt lettet.. men lyder godt jeg kan begynde på det.. Meget rart man ikke skal stå med det hele den 23., plus oprydning i hus osv..

Anmeld

14. december 2010

birthee

Det er da dejligt at din far har flæskesteg og ænder med - det er da noget af det der tager tid... Men gå du bare igang med at bage småkager nu - de kan sagtens holde sig... Bare sørg for at de er helt kolde når du kommer dem i dåser - ellers bliver de bløde... Og konfekten ville jeg nok lave i weekenden, hvis det var mig... Min far har lige ringet idag, om jeg ville bage nogle jødekager til jul hjemme hos dem - han synes mine bliver mere sprøde  de bliver bagt imorgen eller torsdag, og så skal sønnen og jeg lave lidt konfekt i weekenden regner jeg med...

God fornøjelse!!!

Anmeld

14. december 2010

Den lykkelige

birthee skriver:

Det er da dejligt at din far har flæskesteg og ænder med - det er da noget af det der tager tid... Men gå du bare igang med at bage småkager nu - de kan sagtens holde sig... Bare sørg for at de er helt kolde når du kommer dem i dåser - ellers bliver de bløde... Og konfekten ville jeg nok lave i weekenden, hvis det var mig... Min far har lige ringet idag, om jeg ville bage nogle jødekager til jul hjemme hos dem - han synes mine bliver mere sprøde  de bliver bagt imorgen eller torsdag, og så skal sønnen og jeg lave lidt konfekt i weekenden regner jeg med...

God fornøjelse!!!

Ja det er jeg også super glad for at "være fri for"..

Uhhh godt du siger jødekager.. Det skal jeg da også

Lyder hygge med konfekt lavning med sønnen  Det er altid så hyggelig..

Anmeld

14. december 2010

Lone Jakobsen

milopilo skriver:

Ja det kan godt blive et stort projekt, især med stor gravid mave.. Men har lige fået afvide jeg ikke selv skal lave flæskesteg, ænder og kirsebær sovs.. Det ville min far lave og tage med.. Puh så nu er jeg lige lidt lettet.. men lyder godt jeg kan begynde på det.. Meget rart man ikke skal stå med det hele den 23., plus oprydning i hus osv..

jamen det letter da en hel del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.