Som nogen ved har vi jo nogle udfordringer med en teenager herhjemme. Vi har råbt på hjælp forskellige steder, men det er jo ikke lige til. Pt. er vi i gang med et forløb med skolepsykologen, det går ud på at vi forældre taler med hende og skal så iværksætte nogle ting herhjemme og får så et par opfølgende samtaler. Ialt kommer vi til at møde hende 3 gange og vores teenager har hun så ikke brug for at møde. 
Vi (eller far og søn) skal lave et 10-turs klippekort med oplevelser som far og søn skal have sammen. Det skal ikke være dyre ting som biograf eller fodbold, men fisketure og lign, hvor de rent faktisk har mulighed for at tale sammen imens.
Og her kommer så mit dilemma: Far tager ikke initiativ, så hvis der skal ske noget, så skal det komme fra mig - og jeg har bare ikke lyst. Jeg (og jeg er hudløst ærlig så lad være med at slagte mig) synes bare ikke han fortjener ekstra opmærksomhed, sjove oplevelser med far osv. Jeg synes jo at det er noget man gør sig fortjent til, og ikke noget man får fordi man pjækker, lyver, truer og slås. Jeg ved jo godt - kan godt tænkte så langt - at det er det der skal til, eller vi skal ihvertfald prøve om det kan virke, og jeg skammer mig over at jeg ikke bare kan se ud over egen næsetip og gøre hvad fagfolk siger der er bedst for drengen.
Det er jo også svært at forklare søskende at den dårlige opførsel bliver belønnet med hyggeture, men det skulle vi (jeg) jo nok kunne finde ud af, men jeg skal først ha' overbevist mig selv om at jeg skal være den voksne i det her.....
Så kom lige med alle de gode forklaringer, pædagogiske krummelurer og hvad jeg ellers skal bruge for at komme videre...
Anmeld