96 dage, en kommende morfar og influenza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. december 2010

AnneBJ

Hej piger,

Nåh, jeg vil lige smide en lille update, her 26+2 tror jeg... ?! Havde svoret jeg hele vejen igennem ville have styr på hvor langt jeg er, men må indrømme, at det har jeg kun fordi der er en tæller her på min profil

Der er 96 dage til termin idag! Jep - har et målebånd hængende i køkkenet, og jeg klipper af næsten hver dag! Og ellers er det faktisk også lidt fedt når man må klippe 5 cm på én gang.. Jeg kan huske da Marco2 lavede et indlæg om, at nu var der 100 dage tilbage. GUD jeg var misundelig! 100 dage er jo ingenting, en lille smule mere end 3 måneder - lige mere end en universitetssommerferie, 1/3 af graviditeten osv.
Nu har jeg under 100 dage tilbage - og der er bare så læææænge igen! Jeg er træt af at være gravid!

I torsdag havde jeg migræne, som egentlig strakte sig til fredag. Alligevel valgte jeg, torsdag aften, at overholde en aftale med min far, som jeg ikke har set i halvandet år. Der er en masse træls forhistorie, som jeg vil spare Jer for, jeg glædede mig til besøget, men var nok også lidt nervøs! Det endte dog med at blive gjort helt til skamme, for det var så hyggeligt! Virkelig hyggeligt! Kan næsten ikke vente til vi skal ses igen i januar... Så skønt! Min kæreste Jørn konstaterede på vej hjem i bilen, at min fars og min humor er meget ens, at vi var på bølgelængde med det samme, og at han egentlig ikke ville have gættet på der var gået så længe mellem vi havde set hinanden hvis ikke han vidste det. Jeg tyggede lidt på det, og må egentlig give ham fuldtstændig ret!

Lørdag kom vores niecer på 1 og 3 år, og skulle blive til søndag. Det var hyggeligt, men det er børn som er opdraget på en helt anden måde end vores bliver det. Fred være med det, men man bliver pludselig meget bevidst omkring sine egne værdier og "topprioriteter". Vi havde fået at vide at den lille helt sikkert vågnede senest kl. 5... jeg meldte mig frivilligt til morgen-hygge-med-baby-vagt..
Og ganske rigtigt! Kl. 04.28 hørte jeg hende give sig inde på værelset, men hun græd ikke, så jeg lå lige og vågnede lidt. Kl. 04.44 lød hun lettere utilfreds, så jeg stod op og tissede, og tog hende med på sofaen. Tændte ikke lys og snakkede ikke ret meget med hende.. Hun gned øjnene helt vildt og smed sig ned i min dyne inde i stuen. Så jeg puttede os på sofaen og bang - den unge frøken nappede lige en time ekstra!

Hen af formiddagen, som er kl. 9 når man er vågnet halv fem, blev jeg dog temmelig skidt. Var inde og ligge lidt, mens Jørn underholdte unger. Endte med at måtte kaste op, men syntes så egentlig det gik bedre! Det gjorde det ikke. Vi nåede ikke hjem fra at have afleveret børn, før jeg måtte ty til en pose vi heldigvis havde i bilen!
Så mig hjem i bad, og så i seng. Jeg sov et par timer, og tog så en "kvalme" piller, for at kunne holde lidt væske i mig. Sov stort set hele søndag, kun afbrudt af at kaste op, og mandag har jeg også sovet væk!
Nu har jeg det heldigvis så godt, så jeg har nået at stjerne helt ud over, at Jørn intet har lavet, mens jeg har ligget brak! Han kunne have bildt mig ind, at han slet ikke har boet her i de dage... Det må være sundhedstegn!? Har også sat vasketøj over, luftet ud og ordnet lidt pengesager mm.

Men jeg synes stadig ikke det er sjovt at være gravid! Jeg er trods alt i 27. uge - og har det egentlig fint nok! Kvalmen er væk, min hofte mm. har det LANGT bedre, jeg kan holde ud at sidde igen. Appettiten er ikke den store, og jeg har lidt halsbrand, men det er til at have med at gøre, men jeg kan ikke finde ud af det der med, at nogen sparker rundt inde i mig! Altså det er jo dejligt, og skønt at vide han har det godt, men jeg synes ikke det er vildt rart...

Nåh undskyld, det blev et lidt langt brokindlæg herfra, havde bare brug for lige at lukke det hele ud! Jeg er nemlig også superglad for vores online mødregruppe, selvom jeg ikke har fået skrevet ret meget her, de sidste par uger!

Rigtig glædelig jul alle sammen! Håber I trives, og at Jeres små bebser, kærester/mænd og kommende storebrødre/søstre også har det godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

DK

Altså, halsbrand, bækkensmerter, strækmærker, slatten-patter, ømme brystvorter, øm tissekone, vand i kroppen og alle mulige regler om alt muligt man ikke må... det ER bare ikke lykken!

Det er dejligt at være gravid FORDI der kommer en baby ud af det. Det er ikke dejligt at være gravid for graviditetens skyld! Men heldigvis så kan man se en ende på det. Vi må prise os lykkelige for at en menneske graviditet ikke varer ex. 1,5 år som det gør for elefanterne! Men 9 mdr. Det er 8 mdr. hvor vi mærker noget til det! Og altså mindre end et år. Og tro mig... det aller mest underlige er at når de så er kommet ud, og der er gået lidt tid, så kan man godt savne lidt at have en stor fin gravidmave med en lille glad-sparke baby inden i. Jeg ved godt at du slet ikke tror på mig, men den er go' nok Der er kun en ting at sige til det: Vi kvinder er fucked up, he he!

Heldigvis så går de sidste 10 uger MEGET hurtigere end de første 10! Så der er et lille lys forude, Smukke!

Derudover lyder det super kanon med et godt besøg hos far! Hvad endte du med at tage med i værtindegave?

Og det lyder også som om i bare er super barnepiger!!

KÆMPE knus og kram herfra!

Anmeld

14. december 2010

Kats

Yipiii 96 dage, altså så går det hurtigt nu.. !

Har også sådan en klippekalender, men med en uge ad gangen… og så føler man virkelig det rykker noget..

Øv for Migræne, opkast, kvalme, halsbrand, doven kæreste

Hurra for en bedre hofte, hyggeligt møde med morfar og ikke mindst den ekstra morgentime med den mindste niece!

Anmeld

14. december 2010

AnneBJ

DK skriver:

Altså, halsbrand, bækkensmerter, strækmærker, slatten-patter, ømme brystvorter, øm tissekone, vand i kroppen og alle mulige regler om alt muligt man ikke må... det ER bare ikke lykken!

Det er dejligt at være gravid FORDI der kommer en baby ud af det. Det er ikke dejligt at være gravid for graviditetens skyld! Men heldigvis så kan man se en ende på det. Vi må prise os lykkelige for at en menneske graviditet ikke varer ex. 1,5 år som det gør for elefanterne! Men 9 mdr. Det er 8 mdr. hvor vi mærker noget til det! Og altså mindre end et år. Og tro mig... det aller mest underlige er at når de så er kommet ud, og der er gået lidt tid, så kan man godt savne lidt at have en stor fin gravidmave med en lille glad-sparke baby inden i. Jeg ved godt at du slet ikke tror på mig, men den er go' nok Der er kun en ting at sige til det: Vi kvinder er fucked up, he he!

Heldigvis så går de sidste 10 uger MEGET hurtigere end de første 10! Så der er et lille lys forude, Smukke!

Derudover lyder det super kanon med et godt besøg hos far! Hvad endte du med at tage med i værtindegave?

Og det lyder også som om i bare er super barnepiger!!

KÆMPE knus og kram herfra!

Årh altså!!! Hvor er du sød og dejlig!! Jeg grinede da jeg læste dit svar, ih hvor jeg grinede, og hvor føltes det rart!!! Tusind tak!

Jeg endte med at tage sådan en sammenplantningsting med noget mos/blomst/deco halløj med..

Tak for opmuntringen!

Anmeld

14. december 2010

AnneBJ

18januar/kats skriver:

Yipiii 96 dage, altså så går det hurtigt nu.. !

Har også sådan en klippekalender, men med en uge ad gangen… og så føler man virkelig det rykker noget..

Øv for Migræne, opkast, kvalme, halsbrand, doven kæreste

Hurra for en bedre hofte, hyggeligt møde med morfar og ikke mindst den ekstra morgentime med den mindste niece!

Tak for krammet! Det hjælper altså at få lov at brokke nogle gange - så er det ligesom om, man er lidt mere klar igen!

Anmeld

14. december 2010

Diana...

Wee under 100 dage jamen så det jo lige om hjørnet. Jeg synes den sidste til bare flyver afsted jeg kan slet ikke følge med og mangler stadig vinter tøj til lillepigen og har først tænkt mig at købe det jeg mangler (hvad er meget) i januar hvor jeg altså har termin, men pengene er bare ikke til det før 

Hvor er det bare godt at dit besøg hos din far gik godt og din kæreste nået med kan jeg forstå. Hvordan går det med hans far? Det er så træls når der er problemer i familien især når man skal til at være forældre hvor man bare ønsker at alle skal lære den lille at kende. 

Træls du lige skulle ligge syg i nogen dage  men godt du er på dubberne igen 

Selv om man er træt af at være gravid hvad jeg selv er og var det også første gang, så er det bare det hele vær gang 1000. og man glemmer det med det samme man har sit lille vidunder på armene igen. Det med sparkene sådan havde jeg det også første gang, denne gang synes jeg det er skønt når hun altså ikke lige rammer et dumt sted. 

Mange knus Diana

Anmeld

14. december 2010

AnneBJ

Diana... skriver:

Wee under 100 dage jamen så det jo lige om hjørnet. Jeg synes den sidste til bare flyver afsted jeg kan slet ikke følge med og mangler stadig vinter tøj til lillepigen og har først tænkt mig at købe det jeg mangler (hvad er meget) i januar hvor jeg altså har termin, men pengene er bare ikke til det før 

Hvor er det bare godt at dit besøg hos din far gik godt og din kæreste nået med kan jeg forstå. Hvordan går det med hans far? Det er så træls når der er problemer i familien især når man skal til at være forældre hvor man bare ønsker at alle skal lære den lille at kende. 

Træls du lige skulle ligge syg i nogen dage  men godt du er på dubberne igen 

Selv om man er træt af at være gravid hvad jeg selv er og var det også første gang, så er det bare det hele vær gang 1000. og man glemmer det med det samme man har sit lille vidunder på armene igen. Det med sparkene sådan havde jeg det også første gang, denne gang synes jeg det er skønt når hun altså ikke lige rammer et dumt sted. 

Mange knus Diana

Tak for knus!

Ja du må om nogen være træt af, at være gravid - hvordan går det med bækkenet?

Min kæreste nåede med til min far ja, super dejligt! Og svigerfar er ikke alvorligt syg, men dog stadig indlagt. Han har forhøjet tryk i rygsøjlen, også kaldet luftsyge. De ved godt hvordan de skal behandle ham, men de ved ikke hvorfor han har fået det, eller om det er noget han risikerer at få igen, så derfor har de beholdt ham lidt!

Tak for opmuntringen - glæder mig til han er ude, og til at se Jeres lille Nadia også!

Anmeld

14. december 2010

CA

Ja, Ditte har ret vi kvinder er ikke så lige til! Men det ville da også være kedeligt hvis vi var nemme at regne ud og stille tilfredse

I øvrigt kan jeg også bare opmuntre dig med at det går hurtigt fra nu af. Jeg synes det var 2. trimester der var længest. Nu flyyyver tiden bare afsted og jeg kan næsten ikke følge med. Men nøj hvor kan jeg også bare følge dig i det med at få kroppen tilbage - det blir dejligt! Og jeg kan blive helt rørt af at tænke på, hvor meget jeg glæder mig til at se den lille! 

Hyggeligt med update fra dig! og ønsker om nogle dejlige 96 dage!

Anmeld

14. december 2010

AnneBJ

Carina87 skriver:

Ja, Ditte har ret vi kvinder er ikke så lige til! Men det ville da også være kedeligt hvis vi var nemme at regne ud og stille tilfredse

I øvrigt kan jeg også bare opmuntre dig med at det går hurtigt fra nu af. Jeg synes det var 2. trimester der var længest. Nu flyyyver tiden bare afsted og jeg kan næsten ikke følge med. Men nøj hvor kan jeg også bare følge dig i det med at få kroppen tilbage - det blir dejligt! Og jeg kan blive helt rørt af at tænke på, hvor meget jeg glæder mig til at se den lille! 

Hyggeligt med update fra dig! og ønsker om nogle dejlige 96 dage!

Tak! Det glæder mig, at I som har prøvet det før, er ret enige om, at det kun "går hurtigere" fra nu af... For når jeg tænker over de første 10-12 uger... puha! Jeg har sådan en negativ indstilling om, at så snart julen er overstået, så kommer det til at føles som om, januar og februar varer et år hver.. Må hellere begynde at ændre lidt på den opfattelse, sådan rent mentalt!

Tak for opmuntringen!

Anmeld

14. december 2010

Maria-s

Jeg kan KUN stemme i, at jeg OGSÅ glæder mig til at få min krop tilbage. Til at kunne drikke et glas rødvin. farve hår. Få en talje og kunne klæde mig ud i stiletter og lækkert tøj, uden at ligne en hval. Jeg ved godtd er kommer amningen bagefter også, som selvfølgelig sætter en begrænsning for HVOR meget man kan skeje ud, men bare at kunne en LILLE smule bliver nu dejigt

Jeg synes også det virker som om der er rigtig, rigtig længe til målet er nået.. Kan ikke lige PT overskue Januar og til jeg kan komme på barsel start Februar. Jeg synes jeg er ved at være rigtig træt, når arbejdsdagen er 2/3 færdig og jeg sidder og tripper for at kunne komme hjem og ligge mig ned på sofaen og slappe af. Meeeeen mon ikke når vi står slut Februar så kigger vi tilbage og tænker; Whaaaattt??? ER DET NU???

Godt at høre at det går bedre med dig. Jeg synes også jeg har fået det bedre efter jeg er begyndt til Kiropraktor. det er ikke helt super endnu, men meget bedre en for blot en uge siden

Ja så dejligt at vi kan brokke os lidt til hinanden

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.