Kønsscanning bestilt til næste uge :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. december 2010

thilde-tusindfryd

Jeg er simpelthen så utålmodig for tiden efter at der skal ske noget mere og jeg føler et stort behov for at få afklaret, om det er en pige eller dreng, jeg har i maven. Så igår bestilte jeg en kønsscanning hos en privat jordemoder, for jeg skal først til MD d. 20. januar og det føles som en evighed til.

Men det koster 500 kr. og det er en formue for mig. Har tjekket budgettet og min konti idag og faktisk slet ikke råd. Det kommer til at betyde, at jeg ikke har råd til at holde jul og måske ikke har mad på bordet den sidste uge. Så er måske nødt til at vælge scanningen fra alligevel

Øv, altså !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

kaka4

Hej Thilde,

jeg kan godt forstå, at det er svært at vente. Jeg har haft det på samme måde, men ventede dog til MD scanningen, da jeg fik at vide, at der var langt større risiko for, at de kunne tage fejl af kønnet før uge 20.

Jeg synes du skal spare pengene og have en hyggelig jul og i stedet gå og glæde dig til dagen for MD scanningen som lynhurtigt indfinder sig.

:-) kaka4

Anmeld

13. december 2010

Stine Raaholt

hej

Jeg er også utålmodig... og det er endda 3. barn - men jeg venter også til 10. januar...

Kan godt forstå at du er utålmodig, men jeg må give kaka4 ret i at julen dog trods alt er vigtigere...

prøv eventuelt at skrive dine tanker ned og måske endda skriv til dit lille barn... det er rigtigt at det bliver mere virkeligt, når man får kønnet at vide... men det er jo i bund og grund ikke vigtigt... eller det synes jeg i hvert fald ikke

god jul, uanset hvad du vælger

Mvh Stine

Anmeld

13. december 2010

thilde-tusindfryd

Stine Raaholt skriver:

hej

Jeg er også utålmodig... og det er endda 3. barn - men jeg venter også til 10. januar...

Kan godt forstå at du er utålmodig, men jeg må give kaka4 ret i at julen dog trods alt er vigtigere...

prøv eventuelt at skrive dine tanker ned og måske endda skriv til dit lille barn... det er rigtigt at det bliver mere virkeligt, når man får kønnet at vide... men det er jo i bund og grund ikke vigtigt... eller det synes jeg i hvert fald ikke

god jul, uanset hvad du vælger

Mvh Stine

Ikke vigtigt ???

Joh, det synes  jeg nu det er. Ellers havde jeg jo slet ikke overvejet en kønsscanning.

Piger og drenge har jo vidt forskellige behov og da jeg er alene med barnet, så vil det være en noget større udfordring for mig, hvis jeg får en dreng, som jeg har brug for at forberede mig på. Både følelsesmæssigt og på anden måde.

Anmeld

14. december 2010

Stine Raaholt

Undskyld - sådan var det ikke ment... Men jeg står nu stadig ved at det vigtigste er om det er sundt og raskt barn... og dermed ikke nærd så vigtigt hvilket køn det er...

Kan godt forstå at du har brug for at forberede dig mentalt, specielt når du er alene med barnet...

men når barnet kommer, så kommer kontakten også helt af sig selv... 

held og lykke

Anmeld

14. december 2010

Line Højdal

Kære Thilde...

Jeg vil altså tilslutte mig Stine og Kaka, -brug dog pengene på at holde lidt jul og vær sikker på at have mad på bordet.. Man skal da kunne have det lidt godt i julen

Jeg kan godt forstå hvor utålmodig du er - og jeg kender udemærket fornemmelsen af at tælle ned til næste scanning, næste jordmoder-eller læge besøg... det kan næsten føles som om tiden står stille... Jeg var selv ved at gå ud af mit gode skind i ugerne op til NF-scanningen og overvejede meget at få lavet en trygheds-scanning!

Mht kønnet vil jeg nu heller ikke mene at det er så vigtigt om det bliver en dreng eller en pige... I hvert fald ikke de første leveår. De små har jo samme behov uanset køn og jeg tror godt vi alle kan blive enige om at det vigtigste er at vores små vidundere er sunde og raske...

Jeg kender mange som har brug for afklaringen for bedre at kunne forholde sig til dit lille vidunder der venter dem - det er ligesom nemmere at personifisere en lille dreng eller en lille pige, end det er når det bare er "den lille"... Men at du er alene synes jeg ikke ændre så meget på vigtigheden af at kende kønnet tidligt...

En pige har lige så meget brug for en faderfigur som en dreng har (i mine øjne)... selvfølgelig er der nok nogle ting det falder lettere for en kvinde at tale med sin pige om, end med sin dreng (men er det ikke mest i puberteten det rigtigt melder sig??) De fleste mødre er vel også indstillet på at skulle spille fodbold, lege med biler og den slags, hvis de skulle ende med en lille dreng i armene... Det er jeg i hvert fald - jeg glæder mig til at få min lille supermand

Men som sagt... jeg kan sagtens forstå at du glæder dig til afklaringen, -det tror jeg er meget naturligt! Du kunne evt ønske dig kønsscanningen, eller tilskud hertil i julegave??

Jeg håber i hvert fald du får en dejlig jul, uanset hvad du vælger!
Line

Ps. Hvis du skulle have en lille prins i maven... så skal han være velkommen til at komme på besøg her og spille fodbold og fægte med pinde og den slags

Anmeld

15. december 2010

thilde-tusindfryd

Pipkukkeren skriver:

Kære Thilde...

Jeg vil altså tilslutte mig Stine og Kaka, -brug dog pengene på at holde lidt jul og vær sikker på at have mad på bordet.. Man skal da kunne have det lidt godt i julen

Jeg kan godt forstå hvor utålmodig du er - og jeg kender udemærket fornemmelsen af at tælle ned til næste scanning, næste jordmoder-eller læge besøg... det kan næsten føles som om tiden står stille... Jeg var selv ved at gå ud af mit gode skind i ugerne op til NF-scanningen og overvejede meget at få lavet en trygheds-scanning!

Mht kønnet vil jeg nu heller ikke mene at det er så vigtigt om det bliver en dreng eller en pige... I hvert fald ikke de første leveår. De små har jo samme behov uanset køn og jeg tror godt vi alle kan blive enige om at det vigtigste er at vores små vidundere er sunde og raske...

Jeg kender mange som har brug for afklaringen for bedre at kunne forholde sig til dit lille vidunder der venter dem - det er ligesom nemmere at personifisere en lille dreng eller en lille pige, end det er når det bare er "den lille"... Men at du er alene synes jeg ikke ændre så meget på vigtigheden af at kende kønnet tidligt...

En pige har lige så meget brug for en faderfigur som en dreng har (i mine øjne)... selvfølgelig er der nok nogle ting det falder lettere for en kvinde at tale med sin pige om, end med sin dreng (men er det ikke mest i puberteten det rigtigt melder sig??) De fleste mødre er vel også indstillet på at skulle spille fodbold, lege med biler og den slags, hvis de skulle ende med en lille dreng i armene... Det er jeg i hvert fald - jeg glæder mig til at få min lille supermand

Men som sagt... jeg kan sagtens forstå at du glæder dig til afklaringen, -det tror jeg er meget naturligt! Du kunne evt ønske dig kønsscanningen, eller tilskud hertil i julegave??

Jeg håber i hvert fald du får en dejlig jul, uanset hvad du vælger!
Line

Ps. Hvis du skulle have en lille prins i maven... så skal han være velkommen til at komme på besøg her og spille fodbold og fægte med pinde og den slags

Tak for tilbuddet

Der skal da nu nok være nogen at lege med og også masser af mænd at spejle sig i. Men det er jo ikke det samme, som at have en far i hverdagen.

Og mht. opvækst og opdragelse så har jeg nok en lidt anden oplevelse af det, end den du (og andre) giver udtryk for.

Selvfølgelig er første prioritet til enhver tid et sundt og rask barn. I sammenligning med det, kan alt andet næsten være ligegyldigt. Men dernæst synes jeg kønnet spiller en rolle. Jeg synes, det ville være lidt svært at få en dreng. Bare tanken lige nu giver mig den følelsesmæssige reaktion af tvivl, distance og usikkerhed ift. hvad jeg stille op med en dreng. Jeg har aldrig haft nemt ved drengebørn. De støjer så meget og jeg forstår dem ikke. Jeg har ingen brødre og har et ikke særlig godt forhold til min egen far og har også haft nogle uheldige kærester igennem tiden. Så min erfaring med "mænd", altså mandekønnet, er ikke så positive. Det ville derfor kræve en del af mig som mor, hvis jeg fik en dreng. Og jeg ville blive død-ked-af-det, hvis det gik ud over min søn, at jeg havde nogle svære ting, der skulle overvindes der, når han først er der. Jeg vil gerne tage positivt imod mit barn fra starten.

Der er måske mange kvinder, der har rigtig svært ved at følge mig i de følelser. Og det er ikke sikkert, at det hjælper på forståelsen, hvis jeg fortæller, at jeg aldrig har villet ha børn (før nu altså) og aldrig har været sådan en dikke-dikke type, der ikke ku styre sig, når hun så en baby. Tvært imod har jeg altid syntes børn var skide irriterende. Det er ikke alle kvinder, der har et naturlig moder-gen og jeg har altid troet, at jeg var en af dem. Det er først sent i mit liv, at jeg er blevet skruk. Og jeg er da rimelig sikker på pånuværende tidspunkt, at jeg blir en god mor og har masser af give til et barn. Men jeg er stadig ikke nogen dikke-dikke type.

Men jeg kan også se den positive udfordring i at få en dreng og at det ku være dejligt med lidt maskulint i familien. Også tanken om en voksen søn en dag, der måske ku være sin gamle mor lidt behjælpelig. Men det ville i første omgang være en udfordring, som ville kræve noget ekstra af mig og den situation har jeg brug for at være forberedt på. I højere grad end hvis det er en pige. Der er mange ting omkring en pige, som falder mig mere naturligt. Sådan tror jeg mange kvinder har det. Ligesom mange mænd synes det er mere naturligt med en søn.

Anmeld

15. december 2010

thilde-tusindfryd

Men bortset fra det, så tror jeg nu også, at jeg aflyser den kønsscanning i næste uge. For der er kommet en uventet følelse ind, som fylder mere end utålmodigheden. Nemlig at jeg egentlig ikke føler mig klar til at få kønnet at vide. Aner ikke, hvor den følelse kommer fra, men den meldte sig bare på banen ved forestillingen om at beskeden "det er en pige" eller "det er en dreng"....og hvad så ? Tomhed. Hm.....måske er det fordi de 9 md er en naturlig proces, hvor man langsomt bliver klar  til de forskellige trin ? Og jeg tror bare ikke, at jeg er klar til det, endnu, selvom jeg troede det.

Anmeld

16. december 2010

Stine Raaholt

Det vigtigste er at du kan sætte ord på dine følelser omkring det - jeg skal bestemt ikke dømme nogen som helst... jeg har aldrig været i tvivl om at jeg gerne ville have børn, men tænkte ligesom du at det måske blev lidt mærkeligt for mig i starten, fordi jeg aldrig har interesseret mig synderligt meget for andres børn... men i det sekund jeg holdt min egen dreng i armene, var jeg slet ikke i tvivl om, at jeg var den bedste mor for ham i hele verden og der spredte sig en ro i hele kroppen... nogen får følelsen senere, det er sådan set ligemeget, jeg er sikker på at det er noget der kommer henad vejen og netop en god grund til at vi har 9 måneder til at gå og vente i

Jeg kan godt forstå at det kan være svært for dig at forholde dig til det i din situation, men jeg tror altså det løser sig helt af sig selv henad vejen... Og hvis du får en dreng, så er jeg sikker på at han vil være den første der modbeviser din oplevelse af mænd, og han vil være det mest fantastiske væsen på jorden

Held og lykke med det hele

Stine

Anmeld

17. december 2010

thilde-tusindfryd

Stine Raaholt skriver:

Det vigtigste er at du kan sætte ord på dine følelser omkring det - jeg skal bestemt ikke dømme nogen som helst... jeg har aldrig været i tvivl om at jeg gerne ville have børn, men tænkte ligesom du at det måske blev lidt mærkeligt for mig i starten, fordi jeg aldrig har interesseret mig synderligt meget for andres børn... men i det sekund jeg holdt min egen dreng i armene, var jeg slet ikke i tvivl om, at jeg var den bedste mor for ham i hele verden og der spredte sig en ro i hele kroppen... nogen får følelsen senere, det er sådan set ligemeget, jeg er sikker på at det er noget der kommer henad vejen og netop en god grund til at vi har 9 måneder til at gå og vente i

Jeg kan godt forstå at det kan være svært for dig at forholde dig til det i din situation, men jeg tror altså det løser sig helt af sig selv henad vejen... Og hvis du får en dreng, så er jeg sikker på at han vil være den første der modbeviser din oplevelse af mænd, og han vil være det mest fantastiske væsen på jorden

Held og lykke med det hele

Stine

Jo tak, i lige måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.