Måske nogle kan hjælpe ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

maj2011

Albertesmor skriver:

Din dreng lyder fuldstændig som min den store var da han var lille, og faktisk til stadighed er  han er en normal stærk dreng der skal have struktur på hverdagen ingen travldhed men forudsigelighed og guiding, på et tidspunkt var det et helvede om morgnen herhjemme, da prøvede vi så noget andet nemlig at aflevere ham i vuggestue til morgenmad dernede og det virkede bare bedst for ham, det værste var hvis han blev afleveret sent og alle de andre børn var kommet så kunne han ligesom ikke finde sin plads i mængden, men var han en af de første ja så vidste han hvor hans plads var, hvis du forstår han har og havde ustyrlige kræfter vi meldt ham derfor til gymnastik så han kunne få brændt noget krudt af, når han blev vred elelr ked af det skulle hans sindstilstand anderkendes frem for at skælde ham ud, masser af kærlighed, tid og forstående forældre er vejen frem

min søn har ingen diagnose andet end knægt med krudt i røven

hejsa

tak for dit fine indlæg, jamen det er lige sådan vi gør nu, havde en dejlig snak med bh, og har besluttet at der skal mere struktur på.

for han er en dreng der gerne skal have en kasse rundt om sig, være skærmet lidt af for omverden :-) han har det bedst med små grupper...

så ja vi gør faktisk lige som du beskriver :-)

tak og ha en dejlig jul :-) klem majbrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Maise

maj2011 skriver:

Aner ikke hvordan jeg lige får begyndt??? men...

vi har en frisk, og meget stædig dreng på 3år. han er en dreng, der gerne vil have det sidste ord, han skal altid liiiigggeeee når vi siger at det er nu, han kan et par gange om dagen få det sådan at han har virkelig svært ved at sidde stille, det er ligesom om han har uro i hele kroppen. han har svært ved at ligge stille om aftenen, for eksempel når vi ser fjernsyn, og dagen er det ikke det store problem. Han vil gerne ses på, syntes vi giver han meget opmærksomhed, har måske givet han for meget, men vi hører meget tit, se mor se...

Når han er her hjemme er der ikke de store problemer, men det er mere når han er sammen med flerer børn, især store børn, han tror han kan følge med dem, men det kan han jo ikke. så har han svært ved at forstå når de siger stop, eller holdt, han kammer ligesom over.

Han er 100% med sproglig, motorisk og eller helt normalt, han tager fint tøj på, spiser alt, syntes ikke han er vildt meget anderledes end andre børn.

han er meget stædig, og kan få raseri anfald hvis han får nej, lige når han ikke har lyst til et nej, og er begyndt med at give trusler, så som, så ødelægger jeg bare hele huset hvis jeg ikke må det...???

han er en dreng der gerne vil diskuterer alt, og mener ALT, vi har tit snakket om at han bliver politiker en gang :-).

Så er mit spørgsmål til ale jer her inde: er der en dianose der ligner noget min dreng har, har haft kig på adhd, damp og lig, men syntes ikke der er alt for meget der passer.

det er jo svært for forældre at sige at de mener at deres barn er anderledes, for han er det første, så har ingen at sammenligne med???

vi har været til samtale i bh, hvor de mener han er for urolig, og hvor vi sammen har lavet nogle tiltag, så som tegn til tale, hvad jeg syntes er lidt mærkelig når nu drenge forstår alt, og taler sproget flydende??

vi skal så afsted igen på torsdag, for de har en børne psykiater tilknyttet bh, og hun har været en dag i bh, og også snakket emd christian, så er spændt på at se hvad der er kommet ud af det?? hun har jo kun været sammen med han i få timer, så hvad kan hun lige nå at opserverer???

Ja håber vel at i siger han er da bare en dreng med krudt i røven, men samtidig ville det også være en lettelse hvis der var en der kunne sige, hallo det lyder fuldstændig som vores barn, og han har en diagnose der hedder ......

Håber i kan hjælpe.

klem majbrit

hmmmm min søsters søn har diagnosen ADHD og er meget forskelligt fra det du skriver. Kun uroen kan jeg genkende, meeeeen børn har krudt i røven , nogle mere end andre. Jeg synes det lyder som om han er i trods alderen som jo er omkring de 3 år.

Hvordan er hans sociale relationer?? forstår han de sociale spilleregler ?? eller overskrider han også dem ?? har han venner??

Håber for jer at det måske bare handler om anden måde at tackle ham på eller lign.

Maise

Anmeld

22. december 2010

maj2011

Hej til jer alle.

tusinde tak for de fine indlæg :-)

vil lige komme med en opdatering, fra vores torsdags møde i bh...

begyndte jo allerede at tude da vores pædagog sagde, nå hvordan syntes i så det går med christian??? uhuuuuu, siger jeg bare, men så tænkte jeg, ta dig nu for fanden sammen.

vi fik jo lige fortalt, at vi har verdens dejligste dreng, med et glimt i øjet, og at han er skarp og super klog, han har bare en uro i kroppen, vi gerne skal ha styr på. og det foreslog hun med at bh og vi lavede mere struktur, og lærte ham at gå, istedet for at løbe på tæerne...

og så vil hun kontakte en ergoterapeut, som måske kunne finde nogle brugbare metoder så han ikke blev så urolig...

vi har siden mødet haft nogle dejlige dage, og christian er begyndt at gå mere, og være mere rolig, vi har stadig meget langt, især når vi er ude blandt aqndre børn, især størrer børn (drenge) som er lidt mere vilde i deres leg.

men alt i alt, så er jeg super sikker på at det er noget vi nok skal få styr på inden han starter i skole.

og så handler det vist også om at mor og far skal have mere tålmodighed :-)

kan i alle ha en dejlig jul og nogle skønne fridage i famliliens skød :-)

vi tog hul på juleferien i går og glæder os til nogle dejlige afslappende dage... dog gruer jeg lidt for 2 jule dag hvor hele famlilien skal være samlet, 19 personer, med mange børn :-( men vi må jo tage det som det kommer :-)

Glædelig jul klem fra majbrit

Anmeld

22. december 2010

slettet_7530

Hej til jer alle.

tusinde tak for de fine indlæg :-)

vil lige komme med en opdatering, fra vores torsdags møde i bh...

begyndte jo allerede at tude da vores pædagog sagde, nå hvordan syntes i så det går med christian??? uhuuuuu, siger jeg bare, men så tænkte jeg, ta dig nu for fanden sammen.

vi fik jo lige fortalt, at vi har verdens dejligste dreng, med et glimt i øjet, og at han er skarp og super klog, han har bare en uro i kroppen, vi gerne skal ha styr på. og det foreslog hun med at bh og vi lavede mere struktur, og lærte ham at gå, istedet for at løbe på tæerne...

og så vil hun kontakte en ergoterapeut, som måske kunne finde nogle brugbare metoder så han ikke blev så urolig...

vi har siden mødet haft nogle dejlige dage, og christian er begyndt at gå mere, og være mere rolig, vi har stadig meget langt, især når vi er ude blandt aqndre børn, især størrer børn (drenge) som er lidt mere vilde i deres leg.

men alt i alt, så er jeg super sikker på at det er noget vi nok skal få styr på inden han starter i skole.

og så handler det vist også om at mor og far skal have mere tålmodighed :-)

kan i alle ha en dejlig jul og nogle skønne fridage i famliliens skød :-)

vi tog hul på juleferien i går og glæder os til nogle dejlige afslappende dage... dog gruer jeg lidt for 2 jule dag hvor hele famlilien skal være samlet, 19 personer, med mange børn :-( men vi må jo tage det som det kommer :-)

Glædelig jul klem fra majbrit

Hvor er det dejligt at du kunne bruge mit svar  og at i havde en positiv oplevelse i børnehaven, jeg vil forslå en noprepude under hans stol i børnehaven (til fødderne) eller en kuglepude til at sidde på som et forsøg, det kan afhjælpe meget, og hvis han har uro om aftnen i sengen så kan i låne en kugledyne igennem kommunens ergoterapeaut.

Her har vi også haft stor succes med at sætte klassisk musik på om aftnen noget specielt babymusik man kan købe samt at give ham blid zoneterapi hver aften og massage samt generelt berøring men lidt fast så han mærkede sin egen krop, ikke hårdt og ikke blidt men du ved.

I må have en rigtig god ferie.

Anmeld

22. december 2010

aarhusmor

Vores søn på 4 år er helt lige sådan. Og det samme er hans kammerater i BH. Han er  vores eneste og han er forkælet. Der hvor jeg måske kan mærke at han er den eneste og lidt forkælet er fordi han har lov til at sige hans mening og vi lytter til hvad han mener. Derfor er han ikke vant til at vi konsekvent siger nej og opdrager hele tiden. Men i sidste ende er det os der bestemmer og det ved han godt. Men der var lige en anstregende periode hvor han var ved at tage magten lidt fra os og han prøver hele tiden på det. Men vi er klar over at vi er nødt til at fremstå lidt mere som dem der bestemmer.
Mit indtryk er at det er hel normal adfærd for et barn der ikke har søskende.

Jeg tror det er vigtigt at I skærer igennem og laver en konsekvens, så han fornemmer at I er de ansvarlige. Men bortset fra det, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om diagnoser endnu.

Anmeld

23. december 2010

maj2011

Albertesmor skriver:

Hvor er det dejligt at du kunne bruge mit svar  og at i havde en positiv oplevelse i børnehaven, jeg vil forslå en noprepude under hans stol i børnehaven (til fødderne) eller en kuglepude til at sidde på som et forsøg, det kan afhjælpe meget, og hvis han har uro om aftnen i sengen så kan i låne en kugledyne igennem kommunens ergoterapeaut.

Her har vi også haft stor succes med at sætte klassisk musik på om aftnen noget specielt babymusik man kan købe samt at give ham blid zoneterapi hver aften og massage samt generelt berøring men lidt fast så han mærkede sin egen krop, ikke hårdt og ikke blidt men du ved.

I må have en rigtig god ferie.

hej igen

han sidder faktisk på en kuglepude i bh, og vi har ikke problemer med at falde til ro om aftenen, og han sover fint om natten...

han kan godt lide berøring, især det at blive nusset syntes han er skønt...det får ham til at falde lidt til ro .-)

ha en skøn jul

klem majbrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.