maj2011 skriver:
Aner ikke hvordan jeg lige får begyndt??? men...
vi har en frisk, og meget stædig dreng på 3år. han er en dreng, der gerne vil have det sidste ord, han skal altid liiiigggeeee når vi siger at det er nu, han kan et par gange om dagen få det sådan at han har virkelig svært ved at sidde stille, det er ligesom om han har uro i hele kroppen. han har svært ved at ligge stille om aftenen, for eksempel når vi ser fjernsyn, og dagen er det ikke det store problem. Han vil gerne ses på, syntes vi giver han meget opmærksomhed, har måske givet han for meget, men vi hører meget tit, se mor se...
Når han er her hjemme er der ikke de store problemer, men det er mere når han er sammen med flerer børn, især store børn, han tror han kan følge med dem, men det kan han jo ikke. så har han svært ved at forstå når de siger stop, eller holdt, han kammer ligesom over.
Han er 100% med sproglig, motorisk og eller helt normalt, han tager fint tøj på, spiser alt, syntes ikke han er vildt meget anderledes end andre børn.
han er meget stædig, og kan få raseri anfald hvis han får nej, lige når han ikke har lyst til et nej, og er begyndt med at give trusler, så som, så ødelægger jeg bare hele huset hvis jeg ikke må det...???
han er en dreng der gerne vil diskuterer alt, og mener ALT, vi har tit snakket om at han bliver politiker en gang :-).
Så er mit spørgsmål til ale jer her inde: er der en dianose der ligner noget min dreng har, har haft kig på adhd, damp og lig, men syntes ikke der er alt for meget der passer.
det er jo svært for forældre at sige at de mener at deres barn er anderledes, for han er det første, så har ingen at sammenligne med???
vi har været til samtale i bh, hvor de mener han er for urolig, og hvor vi sammen har lavet nogle tiltag, så som tegn til tale, hvad jeg syntes er lidt mærkelig når nu drenge forstår alt, og taler sproget flydende??
vi skal så afsted igen på torsdag, for de har en børne psykiater tilknyttet bh, og hun har været en dag i bh, og også snakket emd christian, så er spændt på at se hvad der er kommet ud af det?? hun har jo kun været sammen med han i få timer, så hvad kan hun lige nå at opserverer???
Ja håber vel at i siger han er da bare en dreng med krudt i røven, men samtidig ville det også være en lettelse hvis der var en der kunne sige, hallo det lyder fuldstændig som vores barn, og han har en diagnose der hedder ......
Håber i kan hjælpe.
klem majbrit
Din dreng lyder fuldstændig som min den store var da han var lille, og faktisk til stadighed er
han er en normal stærk dreng der skal have struktur på hverdagen ingen travldhed men forudsigelighed og guiding, på et tidspunkt var det et helvede om morgnen herhjemme, da prøvede vi så noget andet nemlig at aflevere ham i vuggestue til morgenmad dernede og det virkede bare bedst for ham, det værste var hvis han blev afleveret sent og alle de andre børn var kommet så kunne han ligesom ikke finde sin plads i mængden, men var han en af de første ja så vidste han hvor hans plads var, hvis du forstår
han har og havde ustyrlige kræfter vi meldt ham derfor til gymnastik så han kunne få brændt noget krudt af, når han blev vred elelr ked af det skulle hans sindstilstand anderkendes frem for at skælde ham ud, masser af kærlighed, tid og forstående forældre er vejen frem