Måske nogle kan hjælpe ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

maj2011

missie20 skriver:

Hej...
Ved ikke lige hvordan jeg skal skrive det på nogen pæn måde, og jeg er heller ikke professor i børns adfærd eller noget, men for mig lyder det lidt somom han er en smule forkælet. Altså han er vant til at få meget opmærksomhed og derfor "regner" med at få den hele tiden, og hvis han ik får den så laver han ballade. Men er det ikke også i den alder han har hvor trosalderen kommer? Kunne også være en mulighed. Men jeg kender jo ovoerhovedet ikke din søn, så syntes det er en rigtig god ide med psykologen som er tilknyttet hans børnehave, så kan hun jo be/afkrafte om han er adhd eller noget. Men håber på det bedste for jer alle 3, og det er jo overhovedet ikke nogen undergang hvis han får adhd titel at tilføje, tvært i mod, det giver jer nogle redskaber i kan bruge i dagligdagen.
P.S. Mit indlæg var ikke ment på nogen negativ måde eller angreb, så håber ik du misforstår mig.

hej

og tak for indlæget, kan da godt være han er forkælet, han er jo barn nr. 1 men mener nu ikke det er derfor han er så raskløs, og har uro, der må ligge mere i det????

nej har heller ikke noget imod en diagnose, og tror nok heller ikke helt vi får det, for mange siger han er jo bare som en 3 årig er??? men der er også mange der godt kan se at han er en dreng med mere krudt i røven end de fleste...

vi håber de har noget godt at sige på torsdag :-)

klem majbrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

maj2011

Malthes mor skriver:

Jeg er også uddannet pædagog og for mig er det trist at læse, at du søger en diagnose på din dreng. For mig lyder det, som om han er rastløs og har en masse krudt i røven, som han har et behov for at få brændt af.

Og i et tidligere indlæg i dag, du at det var første barseldag. Og hvornår er han startet i BH?

For hvis han inden for kort tid både er startet i BH og lige om lidt skal være store bror, så er det da klart at han lige skal finde sig selv. Det er to nye roller han skal udfylde. det er nemt nok for os andre at forstå, men for en 3 årig er det helt uoverskueligt.

Men det bliver da interesant for jer, athører hvad psykiateren har at sige.

hejsa

det er heller ikke fordi jeg søger en diagnose som så, var bare interesseret i at hvis der sad en anden mor, som kunne sige... hov han lyder da sørme som mit barn... så ville jeg gerne høre om det.

han startede i bh for et år siden, og han er faktisk blevet 4 år, ved da ikke lige hvorfor jeg stadig skriver 3??? han er helt med på at han skal være storebror, men er også vant til at dele da jeg er dagpleje mor... og det er jo ikke et ny opstået problem, han har altid haft uro i kroppen, men det er jo nok blevet mere synlig i og med at han er blevet ældrer, og størrer og fylder lidt mere .-)

men tak for dit indlæg, dejlig at høre din mening :-)

klem majbrit

Anmeld

13. december 2010

maj2011

Baagøe skriver:

Jeg tror man skal passe på med at diagnosticere børn ud af alt. Nogle børn er bare mere urolige end andre uden der er nogen årsag til det Sådan var jeg selv...

Dejligt at der er andre der mener det samme som jeg, men bh mener nu noget andet, de syntes han er for urolig, og det må vi jo lytte til... så håber vi bare vi kan få nogle redskaber vi kan arbejde med og som hjælper på "problemet"

klem majbrit

Anmeld

13. december 2010

maj2011

Heidimed lea skriver:

hm når man står i en situation som denne kan jeg da godt forstå at man søger et svar, eller er bekymret for om der er en diagnose af en slags. jeg er også pædagog og ser ofte forældre søge efter hvad der kan være galt med deres børn når barnet ikke agerer helt som andre eller man bliver frustreret over at have prøvet alt.. tror altså det er ret normalt.

maja håber at i sammen med børnehaven finder en løsning for din dreng, jeg kan godt forstå at du søger en løsning

kram til dig   knus Heidi

hej heidi

tak for støtten :-)

klem majbrit

Anmeld

13. december 2010

maj2011

Macaab skriver:

Synes han lyder meget som en ..... 3-årig....

takker :-)

Anmeld

13. december 2010

missie20

maj2011 skriver:

hej

og tak for indlæget, kan da godt være han er forkælet, han er jo barn nr. 1 men mener nu ikke det er derfor han er så raskløs, og har uro, der må ligge mere i det????

nej har heller ikke noget imod en diagnose, og tror nok heller ikke helt vi får det, for mange siger han er jo bare som en 3 årig er??? men der er også mange der godt kan se at han er en dreng med mere krudt i røven end de fleste...

vi håber de har noget godt at sige på torsdag :-)

klem majbrit

Håber helt sikkert også i finder ud af hvad det er. En mors mavefornemmelse om der er noget galt, plejer at holde stik. Så hvis du holder fast på der er noget galt, så skal du banke i bordet.
Håber der kommer en løsning til jer, som kan gavne jer.
Knus fra mig

Anmeld

13. december 2010

Pige2009

maj2011 skriver:

Dejligt at der er andre der mener det samme som jeg, men bh mener nu noget andet, de syntes han er for urolig, og det må vi jo lytte til... så håber vi bare vi kan få nogle redskaber vi kan arbejde med og som hjælper på "problemet"

klem majbrit

Ja, det vil da klart være at foretrække. Jeg var som sagt selv "problembarn" på den urolige måde, men jeg havde altså bare krudt bagi intet andet Håber I finder nogle gode metoder til at tackle det på i samråd med BH

Anmeld

19. december 2010

pipsen

Hej, jeg har ikke rigtig svaret på dine spørgsmål, men blot et lille tip. Mange urolige børn mangler magnesium

http://www.hjernetips.dk/index.php?f=2&id=274&print=1

Magnesium virker i øvrigt også muskelafslappende og hvis du giver dit barn det om aftenen, kan det hjælpe på søvnen..

Anmeld

19. december 2010

slettet_7530

maj2011 skriver:

Aner ikke hvordan jeg lige får begyndt??? men...

vi har en frisk, og meget stædig dreng på 3år. han er en dreng, der gerne vil have det sidste ord, han skal altid liiiigggeeee når vi siger at det er nu, han kan et par gange om dagen få det sådan at han har virkelig svært ved at sidde stille, det er ligesom om han har uro i hele kroppen. han har svært ved at ligge stille om aftenen, for eksempel når vi ser fjernsyn, og dagen er det ikke det store problem. Han vil gerne ses på, syntes vi giver han meget opmærksomhed, har måske givet han for meget, men vi hører meget tit, se mor se...

Når han er her hjemme er der ikke de store problemer, men det er mere når han er sammen med flerer børn, især store børn, han tror han kan følge med dem, men det kan han jo ikke. så har han svært ved at forstå når de siger stop, eller holdt, han kammer ligesom over.

Han er 100% med sproglig, motorisk og eller helt normalt, han tager fint tøj på, spiser alt, syntes ikke han er vildt meget anderledes end andre børn.

han er meget stædig, og kan få raseri anfald hvis han får nej, lige når han ikke har lyst til et nej, og er begyndt med at give trusler, så som, så ødelægger jeg bare hele huset hvis jeg ikke må det...???

han er en dreng der gerne vil diskuterer alt, og mener ALT, vi har tit snakket om at han bliver politiker en gang :-).

Så er mit spørgsmål til ale jer her inde: er der en dianose der ligner noget min dreng har, har haft kig på adhd, damp og lig, men syntes ikke der er alt for meget der passer.

det er jo svært for forældre at sige at de mener at deres barn er anderledes, for han er det første, så har ingen at sammenligne med???

vi har været til samtale i bh, hvor de mener han er for urolig, og hvor vi sammen har lavet nogle tiltag, så som tegn til tale, hvad jeg syntes er lidt mærkelig når nu drenge forstår alt, og taler sproget flydende??

vi skal så afsted igen på torsdag, for de har en børne psykiater tilknyttet bh, og hun har været en dag i bh, og også snakket emd christian, så er spændt på at se hvad der er kommet ud af det?? hun har jo kun været sammen med han i få timer, så hvad kan hun lige nå at opserverer???

Ja håber vel at i siger han er da bare en dreng med krudt i røven, men samtidig ville det også være en lettelse hvis der var en der kunne sige, hallo det lyder fuldstændig som vores barn, og han har en diagnose der hedder ......

Håber i kan hjælpe.

klem majbrit

Din dreng lyder fuldstændig som min den store var da han var lille, og faktisk til stadighed er  han er en normal stærk dreng der skal have struktur på hverdagen ingen travldhed men forudsigelighed og guiding, på et tidspunkt var det et helvede om morgnen herhjemme, da prøvede vi så noget andet nemlig at aflevere ham i vuggestue til morgenmad dernede og det virkede bare bedst for ham, det værste var hvis han blev afleveret sent og alle de andre børn var kommet så kunne han ligesom ikke finde sin plads i mængden, men var han en af de første ja så vidste han hvor hans plads var, hvis du forstår han har og havde ustyrlige kræfter vi meldt ham derfor til gymnastik så han kunne få brændt noget krudt af, når han blev vred elelr ked af det skulle hans sindstilstand anderkendes frem for at skælde ham ud, masser af kærlighed, tid og forstående forældre er vejen frem

min søn har ingen diagnose andet end knægt med krudt i røven

Anmeld

22. december 2010

maj2011

pipsen skriver:

Hej, jeg har ikke rigtig svaret på dine spørgsmål, men blot et lille tip. Mange urolige børn mangler magnesium

http://www.hjernetips.dk/index.php?f=2&id=274&print=1

Magnesium virker i øvrigt også muskelafslappende og hvis du giver dit barn det om aftenen, kan det hjælpe på søvnen..

hejsa

tak det er da vær at prøve, selv om han nu fint sover om natten :-)

klem majbrit og go jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.