Jeg har testdag på søndag, og maven kan sagtens ændre sig inden man når og teste. Har hørt så mange sige og fortælle mig at man ser tydeligere og hurtigere 2. graviditet.
1. gang jeg var gravid, havde jeg slet ingen symptomer før eller efter jeg testede positivt. Ca. 14 efter jeg havde testet positivt begyndte kvalmen og opkasten at komme for alvor.
Så det kan sagtens lade sig gøre at være gravid uden symptomer. 
Ja da, jeg siger bestemt heller ikke, at man får kvalme før man tester.
Tvært imod - det kommer som regel (også) først en tid senere ....men er jo forskelligt hos enhver - hvor nogle jo brækker sig i stride strømme i månedsvis, mens andre slet ikke døjer med kvalme.
Jeg selv testede positiv på første udebleven menses-dag - begge gange.
Og kvalmen kom først omkring 10'ende graviditets-uge - begge gange.
Men lugtesansen var forstærket (og nogle lufte var HELT forfærdelige!), tissetrangen øget og jeg blev hurtigere oppustet - især om aftenen, meget tidligt.
Jeg siger ikke at der er en bestemt rækkefølge tingene sker i, for det er jo ligeså forskelligt, som vi mennesker er, med hvordan man oplever det.
Jeg siger bare, at maven jo ikke vokser sig stor sådan lige med det første, inden man overhovedet har kunnet teste. UANSET om det er 1, 2 eller 3 graviditet.
For ja, det kommer da rigtigt nok hurtigere, når det er anden gang (særligt, hvis begge graviditeter har været rimelig tæt, sådan at maven endnu ikke er "helt på sin gamle plads" endnu) - og ja, hvis man er mega slank, så ses det som regel også meget hurtigere. Men altså - Ikke sådan at man bare BUM har en gravid mave allerede inden testen kan give en svar...!!
Anmeld