Øjenbetændelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

pussepige

Min søn fik for 14 dage siden øjenbetændelse og der tog jeg til vagtlæge med ham og fik nogle til hans øjne. Efter 5 dages behandling blev hans øjne så hævet at han næsten ikke kunne se noget, så afsted til vagtlægen igen. Her fik jeg en anden slags øjen dråber og de virkede dagen efter hvor han stod op var de ikke så hævet og betændte.. Men lige pludselig gik det gal igen ikke at det begyndte at hæve bare at hans stadig havde betændelse og fik afvide at af min egen læge at så er det en virus og den kan ikke behandles andet end at vaske hans øjne...

Hva angår DP må de først komme afsted når der ikke kommer puds eller betændelse i øjnene mere. Det smitter selvom man er i behandling..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

jannebjerre

Mussen2 skriver:

bom bom, ok, vil det sige at hvis det er den øjenbetændelse som ikke kan behandles med dråber, så skal de blive hjemme (jeg tror nemlig det er den øjenbetændelse hun har)

Ja det skal hun desværre :-(

Anmeld

12. december 2010

pussepige

Det skal lige siges at min DP godt vile have min søn da han var kommet i behandling men det smitter altså stadig. Så længe at der kommer noget ud af øjnene.. Fik jeg fortalt af både vagtlægen og egen læge...

Anmeld

12. december 2010

Ni-ko-li-ne

Mussen2 skriver:

I kølvandet på sidste uges forkølelse og sygdom er der så opsået øjenbetændelse hos lille pigen. Hun har aldrig haft det før (hun er 1½ år)

Jeg har googlet lidt info, men har stadig et par sp.

Må de komme i dagpleje når de har øjenbetændelse?

skal de tilses af læge- så vidt jeg lige kunne læse findes der to slags øjenbtændelser. Hvoraf den ene kan behandles med dråber.

Nogle gode råd til behandling herhjemme ud over at væde øjenene i kamillethe?

Hvad kommer det egentlig af hvis det ikk er en bakterie, mon det kan komme af snot? hvis hun går og tværer sig selv i øjnene efter at have pillet ved snotnæsen (lækkert)

hvis det hvide i jet er rødt, så smitter det og de må komme i DP hvis de er i behandling

hvis ikke det hvide i øjet er rødt, må de gerne komme i DP uanset hvad

det gule snot er ikke det der gir øjenbetændelse, snot er gult/grønt fordi der er døde vira/bakterie -celler i...

Anmeld

12. december 2010

Ni-ko-li-ne

Mussen2 skriver:

I kølvandet på sidste uges forkølelse og sygdom er der så opsået øjenbetændelse hos lille pigen. Hun har aldrig haft det før (hun er 1½ år)

Jeg har googlet lidt info, men har stadig et par sp.

Må de komme i dagpleje når de har øjenbetændelse?

skal de tilses af læge- så vidt jeg lige kunne læse findes der to slags øjenbtændelser. Hvoraf den ene kan behandles med dråber.

Nogle gode råd til behandling herhjemme ud over at væde øjenene i kamillethe?

Hvad kommer det egentlig af hvis det ikk er en bakterie, mon det kan komme af snot? hvis hun går og tværer sig selv i øjnene efter at have pillet ved snotnæsen (lækkert)

se link her, til lægevagten:

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=300/sprog=1/grp=2/menu=1/

Anmeld

12. december 2010

SussieThyssen

Mussen2 skriver:

Tak for dit svar. Jeg er godt klar over vi har været meget heldioge at undgå det. Jeg tror det florerer rigtig meget lige nu. i hvert fald har hele 3 kollegaer netop haft øjenbetændelse g de har altså ikke små børn

Men ligefrem ar ringe til vagtlægen, det har jeg det lidt svært med, når nu hun ikke er generet af det. Jeg føler lidt det er at belaste systemet. Godt nok er jeg da mega træt af hvis hun ikke kan komme i DP i morgen. Det vil passe helt af helvedes til.

Nej selvfølgelig skal du ikke ringe til lægevagten...det er jo ikke noget livstruende...så det ville da være tosset.
God bedring med den bette
Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2010

Anitta J

Mussen2 skriver:

Var det meget slemt, det synes jeg nemlig ikke det er her. Der er ikke noget puds i øjenene. de løber heller ikke.

Skulle hun tilses af lægevagten, eller fik i bare dråber?

jeg så det første jeg troede var søvn, ved en 3 tiden vil jeg tro. et par timer senere kunne hun næsten ik åbne øjnene længere. nej han skulle ik tilse hende, han udskrev bare en recept på nogle øjendråber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.