Øjenbetændelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.707 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Mussen2

I kølvandet på sidste uges forkølelse og sygdom er der så opsået øjenbetændelse hos lille pigen. Hun har aldrig haft det før (hun er 1½ år)

Jeg har googlet lidt info, men har stadig et par sp.

Må de komme i dagpleje når de har øjenbetændelse?

skal de tilses af læge- så vidt jeg lige kunne læse findes der to slags øjenbtændelser. Hvoraf den ene kan behandles med dråber.

Nogle gode råd til behandling herhjemme ud over at væde øjenene i kamillethe?

Hvad kommer det egentlig af hvis det ikk er en bakterie, mon det kan komme af snot? hvis hun går og tværer sig selv i øjnene efter at have pillet ved snotnæsen (lækkert)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

jannebjerre

De må komme i vuggestue når de er i behandling med dråber

Anmeld

12. december 2010

Turtles

Husk at vask jeres hænder tit, da øjenbetændelse smitter som ind i H......
Vores sundhedsplejeske anbefalede vi brugte saltvandsdråber til øjet hvis det blev meget slemt.

Anmeld

12. december 2010

Mussen2

jannebjerre skriver:

De må komme i vuggestue når de er i behandling med dråber

bom bom, ok, vil det sige at hvis det er den øjenbetændelse som ikke kan behandles med dråber, så skal de blive hjemme (jeg tror nemlig det er den øjenbetændelse hun har)

Anmeld

12. december 2010

Mussen2

Turtles skriver:

Husk at vask jeres hænder tit, da øjenbetændelse smitter som ind i H......
Vores sundhedsplejeske anbefalede vi brugte saltvandsdråber til øjet hvis det blev meget slemt.

Tak for det - jeg er godt klar over det smitter helt vildt. Derfor tænker jeg også på om hun må komme i dagpleje Underligt at hun har kunnet undgå det indtil nu.

Anmeld

12. december 2010

Mussen2

Mussen2 skriver:

I kølvandet på sidste uges forkølelse og sygdom er der så opsået øjenbetændelse hos lille pigen. Hun har aldrig haft det før (hun er 1½ år)

skal de tilses af læge- så vidt jeg lige kunne læse findes der to slags øjenbtændelser. Hvoraf den ene kan behandles med dråber.

Hvad kommer det egentlig af hvis det ikk er en bakterie, mon det kan komme af snot? hvis hun går og tværer sig selv i øjnene efter at have pillet ved snotnæsen (lækkert)

Min mor synes jeg skal kontakte vagtlgen, så vi kan få sat gang i behandling og få hende i DP, hvis det er nødvendigt, men jeg synes det er lige lovlig drastisk at belemre vagtlægen.

Je vil kontakte lægen i morgen og satser på at kunne blive tilset i morgen formiddag.

Hvad siger i, skal jeg ringe til vagtlægen?

Anmeld

12. december 2010

Anitta J

min datter har også lige fået det for første gang. hun er 2 år og 2 mdr. vi ringede til vagtlægen igår og fik nogle dråber. når først hun er i behandling så må hun godt komme i vuggestue eller dagpleje

Anmeld

12. december 2010

SussieThyssen

Mussen2 skriver:

Jeg vil sige, at det nærmest er unormalt, hvis man ikke mindst een gang medens børnene er helt små, får oplevet en gang øjenbetændelse med dem.
Så kontakt lægen.
Det er voldsomt smitsomt og kan komme igen og igen.
Derfor skal alle familiemedlemmer huske grundig håndvask og så vidt muligt huske at undgå at gnide sig i øjenomgivelserne, så længe det står på.
Kan huske en af gangene Nickolai fik det det, i løbet af et par døgn havde stort set alle det i familien...møg irriterende, og så er det næsten ikke til at slippe af med igen.
Bad den bettes øjne med lunken kamillete flere gange om dagen, og hvis du stadig ammer, kan du også dryppe lidt modermælk direkte i øjnene på ham.
Husk at begge øjne skal behandles og med hver sin vattot når du bader.
Når du får dråberne, så virker de hurtigt, men du skal være omhyggelig med at få at vide hvor længe du skal bruge dem.

Indtil han er kommet i behandling, må han ikke komme i pasning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2010

Mussen2

camian skriver:

min datter har også lige fået det for første gang. hun er 2 år og 2 mdr. vi ringede til vagtlægen igår og fik nogle dråber. når først hun er i behandling så må hun godt komme i vuggestue eller dagpleje

Var det meget slemt, det synes jeg nemlig ikke det er her. Der er ikke noget puds i øjenene. de løber heller ikke.

Skulle hun tilses af lægevagten, eller fik i bare dråber?

Anmeld

12. december 2010

Mussen2

SussieThyssen skriver:

Jeg vil sige, at det nærmest er unormalt, hvis man ikke mindst een gang medens børnene er helt små, får oplevet en gang øjenbetændelse med dem.
Så kontakt lægen.
Det er voldsomt smitsomt og kan komme igen og igen.
Derfor skal alle familiemedlemmer huske grundig håndvask og så vidt muligt huske at undgå at gnide sig i øjenomgivelserne, så længe det står på.
Kan huske en af gangene Nickolai fik det det, i løbet af et par døgn havde stort set alle det i familien...møg irriterende, og så er det næsten ikke til at slippe af med igen.
Bad den bettes øjne med lunken kamillete flere gange om dagen, og hvis du stadig ammer, kan du også dryppe lidt modermælk direkte i øjnene på ham.
Husk at begge øjne skal behandles og med hver sin vattot når du bader.
Når du får dråberne, så virker de hurtigt, men du skal være omhyggelig med at få at vide hvor længe du skal bruge dem.

Indtil han er kommet i behandling, må han ikke komme i pasning.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar. Jeg er godt klar over vi har været meget heldioge at undgå det. Jeg tror det florerer rigtig meget lige nu. i hvert fald har hele 3 kollegaer netop haft øjenbetændelse g de har altså ikke små børn

Men ligefrem ar ringe til vagtlægen, det har jeg det lidt svært med, når nu hun ikke er generet af det. Jeg føler lidt det er at belaste systemet. Godt nok er jeg da mega træt af hvis hun ikke kan komme i DP i morgen. Det vil passe helt af helvedes til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.