Kommende enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

N&J

Anonym skriver:

Du er en sand engel

Super.. Altså jeg får "dobelt"-su hver måned, uden det er et lån eller noget??

Og tilskuddet fra faderen, er det månedligt eller kvartalvis?

Tusind tak frdi du lige kom på banen..

Jep, det er netop en dobbelt, som der så bare skal betales skat af.. 

Bidrag fra faderen kan du i samråd med faderen selv bestemme om skal komme kvartalsvis eller hvert måned, og hvis du vil have dem hver måned, så kan du vælge om du vil have dem den 1 eller på den dato som jeres datter har fødselsdag, jeg har selv valgt det sidste. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

N&J

Hov glemte at skrive at du IKKE skal betale det tilbage.. 

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Hov glemte at skrive at du IKKE skal betale det tilbage.. 

Super mange tak.. Men ved du ca. hvad beløbet er hvis man vælger det månedvis? Det er en helt ny verden der åbner sig her, sikke meget der er at holde styr på.

Synes bare det lød af meget hvis man får ca. 10-11.000 kr. udbetalt hver måned, altså hvis man bliver godkendt til alle tilskuddene og den dobblet SU (får tallet ved at dividerer de kvartalvise udbeatlinger med 3, altså så de "kommer" i hver måned.. Håber du forstår min indviklede dårlige regne logik)

Anmeld

11. december 2010

PernilleB

Anonym skriver:

Tusind tak, det var sødt af dig

Det er meget skræmmende og jeg ved slet ikke vhordan det bliver. Lejligheden er heldigvis min og den er billig i husleje, så vi fortsætter heldigvis med at blive i vores base, min datter og jeg. Men der er så mange andre ting.. At skulle stå alene de lange nætter hun er syg, at være bekymret om man gør det godt nok, at komme til at føle sig ensom, at finde en god deleordning osv osv..

Men jeg øsnker min datter det bedste i livet og jeg ved at det er alene sammen med mig under de omstændigeheder vi lever i nu.

Udover at du skal ansøge om alverdens ting... Så er det vigtigt du aldrig føler dig alene...!! Min kæreste arbejder om natten og sover om dagen, og det føles som trinet før end at være alene forældre.. det er mig der har hende morgen middag, aften. mig der skal køre i vuggestue og hente, handle ind, vaske op, tage til lægen og m.m.... men du er altid velkommen til at skrive hvis du har brug for nogle andre at snakke med end dem i dig hver dag..!!

Jeg har en kammerrart på 29 som er alene om hans datter på 6 år... hun er hos mor hver 2. week, men gud forbyde at hun overtager nogle a de andre dage... så har lidt indblik i hvordan det må være..

Hvor bor du henne af i verden.. ??

Anmeld

12. december 2010

N&J

Anonym skriver:

Super mange tak.. Men ved du ca. hvad beløbet er hvis man vælger det månedvis? Det er en helt ny verden der åbner sig her, sikke meget der er at holde styr på.

Synes bare det lød af meget hvis man får ca. 10-11.000 kr. udbetalt hver måned, altså hvis man bliver godkendt til alle tilskuddene og den dobblet SU (får tallet ved at dividerer de kvartalvise udbeatlinger med 3, altså så de "kommer" i hver måned.. Håber du forstår min indviklede dårlige regne logik)

Det er omkring 1100 kr. hvert måned, han kan så trække de 999 fra som fradrag.. 

Du vil nok have ca. 10.000-11.000 om mdr. og ja det lyder af meget, men det er det ikke når først alt er betalt, eller det er selvfølgelig afhængig af øjnene der ser, jeg har omkring 3000-4000 pr. måned til alt efter de faste udgifter er betalt.. og de 2000-2500 ryger til mad, så er der omkring 1500 tilbage til tøj, sko, bøger, buskort, opsparing, sjov osv.. ;O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.